چاپ مطلب چاپ مطلب

درخواست کارآفرین گیلانی نمونه کشور از استاندار گیلان ؛ لطفا یک مشاور کارشناس در صنعت برنج، خارج از بدنه استانداری به کار دعوت کنید، تا راهکارهای اجرایی ارائه دهد، چون با دستور نمی شود جلوی فاجعه تغییر کاربری زمین های کشاورزی را گرفت، همانطور که در ادوار گذشته نتوانستید با دستورالعمل هایتان جلوی تغییر کاربری نوغان را بگیرید/

درخواست کارآفرین گیلانی نمونه کشور از استاندار گیلان ؛

لطفا یک مشاور کارشناس در صنعت برنج، خارج از بدنه استانداری به کار دعوت کنید، تا راهکارهای اجرایی ارائه دهد، چون با دستور نمی شود جلوی فاجعه تغییر کاربری زمین های کشاورزی را گرفت، همانطور که در ادوار گذشته نتوانستید با دستورالعمل هایتان جلوی تغییر کاربری نوغان را بگیرید/


– لزوم پیشنهاد به دولت برای تصویب قوانین درون استانی/

– شهروندان از سبوس فرآوری شده برنج، برای درمان و پیشگیری دیابت، یبوست ریزش مو، چاقی و ده ها نوع بیماری استفاده کنند و معجزه آن را ببینند

از سبوس و کاه و کلش میتوانم کاغذ تولید کنم اگر حمایت شوم/

کار آفرین گیلانی و مدیر عامل ‘شرکت غذایی گیل تاز ‘ و مدرنترین و بزرگترین کارخانه برنج کوبی کشور در شهر چاف گیلان اعلام کرد: از سال ۹۹ در انتظار مجوز و تخصیص زمین در شهر صنعتی یعقوبیه برای راه اندازی واحد تولید کاغذ از سبوس و کاه و کلش هستم و چون اراده ای برای حمایت از تولیدکننده نیست و طبق قوانین نمیتوانم در شهر این فعالیت را آغاز کنم در مرحله درخواست متوقف مانده ام.

اختصاصی همای خبر(گیلان) –

اسماعیل فدایی چافی ، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی گیل‌تاز و کارآفرین نمونه کشور که سال گذشته در بخش زراعی اولین تولید کننده برتر کشور شناخته شد و از سوی ریاست جمهوری لوح و مدال تقدیر دریافت کرد در گفتگو با همای گیلان گفت: برای تولید یک تن کاغذ طبق آمار باید ۸ تن درخت قطع شود و بنده برای چندمین بار اعلام میدارم قادرم از هر ۲ تن سبوس و کاه و کلش، یک تن کاغذ تولید کنم.

وی که هم اکنون با چهار بار به روز رسانی کارخانه از سال ۷۳ تاکنون صاحب بزرگترین و مدرنترین کارخانه برنج کوبی کشور است گفت : در راستای علمی سازی و به روز رسانی کارخانه گیل تاز با دانشگاه گیلان قرارداد بسته ایم و گروه R&D شرکت غذایی گیل‌تاز هم اکنون در دانشگاه گیلان مستقر و تحقیق در فرآوری سبوس برنج و تولید روغن سبوس را آغاز کرده ایم.

فدایی با اشاره به آنکه تولیدات محدود روغن سبوس داریم که فعلا مصرف آرایشی و بهداشتی دارد و یک محصول طبیعی برای محافظت از پوست و مو است گفت: سبوس برنج نیز یک ثروت ارزشمند در صنایع غذایی است که خواصی بسیار بیشتر از دانه‌های برنج دارد.

وی تاکید داشت سبوس برنج فرآوری شده و پایدار بهترین درمان برای دیابت است تا جاییکه اشخاصی که سالهاست انسولین مصرف می‌کنند نیز قادرند با استفاده مرتب از سبوس ، دیابت کهنه خود را درمان کنند.
وی همچنین با ذکر آنکه بسیاری از هموطنان نمی‌دانند علت واقعی ناخوش احوالی آنان یبوست های مزمن است گفت: مصرف سبوس یبوست را معالجه کرده و سموم انباشته در روده و بدن را که به دلیل یبوست ایجاد شده از بدن خارج می‌سازد.

این تولید کننده نمونه در چاف گیلان با اشاره به آنکه حرفه برنجکوبی را از پدر به ارث برده و رویکردهای علمی و تولیدی بیشتری به آن بخشیده است گفت: از سال ۷۳ فعالیت خود را آغاز و در سال ۷۸ به مکان فعلی انتقال دادیم ، تاکنون ۴ مرحله به روز رسانی داشته ایم و هم اکنون با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر مستقیم و حداقل ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم بیشترین حجم روزانه برنجکوبی و جداسازی و پایداری همزمان سبوس در کشور را داریم چرا که سبوس برنج تنها تا ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت پس از جداسازی قابل فرآوری و پایدارسازی است و پس از طی این زمان در صورت عدم پایدار سازی، خاصیت دارویی خود را از دست داده و باید راهی مصرف برای خوراک دام شود.

اسماعیل فدایی چافی در ادامه گفت: روغن سبوس احصا شده در شرکت گیل تاز هم اکنون در بیمارستان حشمت رشت تحت بررسی و آزمایشات بالینی و ثبت به عنوان دارویی برای رفع گرفتگی های قلب و عروق است.

وی با ذکر آنکه طبق مطالعات، بدخلقی از عوارض مهم کمبود ویتامین های گروه B است گفت : با مصرف نان سبوس دار و برنج سبوس دار کمبود انواع ویتامین‌های گروه B در بدن به شکل طبیعی و غیر دارویی جبران می‌شود و امیدواریم فرهنگسازی لازم برای رویکرد عمومی و مصرف خوراکهای سبوس دار توسط همشهریان و هموطنان انجام شود.
وی گفت: در تلاشیم سبوس را که در کارخانه از برنج جدامیشود به شکلی دوباره وارد سبد غذایی خانوارها کنیم.

فدایی با بیان اینکه گیل تاز اولین مجموعه ای بود که توانست استاندارد بهداشتی برنج قهوه ای را اخذ کند گفت: اقتصاد گیلان مستقیما به صنعت برنج وابسته است و برنجکاری جزء اولین صنایع کشاورزی کشور محسوب میشود، پس حمایت همه جانبه از کشاورزان و برنج کاران گیلان باید شامل استراتژی خاص شده و در اولویت های حمایت از تولید قرار گیرد.

وی با توضیح اینکه سیاستهای کلان کشور جوابگوی معضلات درون استانی نیست و البته که نمی‌توان برای حمایت از کشاورزی، در جایی مانند بلوچستان و مثلا گیلان یک قانون واحد وضع کرد گفت: معتقدم ضروری است بعضی قوانین در قالب درون استانی و با توجه به اقلیم و شرایط منطقه مصوب و اجرا شود.

لزوم حضور مشاورانی خارج از بدنه استانداری در حوزه های مختلف در کنار استاندار برای ارائه راهکارهای موًثر/

این کارآفرین برتر کشور در ادامه گفت: بنده تا کنون دوبار سعادت دیدار با استاندار گیلان را داشته ام یکبار در یک مجمع که در حضور وزیر محترم، میزبان ایشان بودیم و دیگربار در یک نمایشگاه و اکنون میخواهم توصیه دلسوزانه ای داشته باشم و آن اینکه: جناب استاندار
 ، لطفا مشاوران آگاهی در حوزه های مختلف خارج از بدنه استانداری برای خود انتخاب کنید. جناب استاندار عباسی خود بهتر می‌دانید آقای وزیر در اخبار اعلام می‌کند ۲۰ هزار میلیارد تومان به خرید برنج و حمایت از برنجکاران تخصیص یافته، در حالیکه عملا ۲۰هزار تومان هم پرداخت نمی‌شود و دیدیم که پارسال برنج های کشاورزان در انبارها دپو شد و از کشاورزان متضرر و دلسرد هیچگونه حمایتی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: وقتی آمارهای ارائه شده به استانداری و وزارتخانه غیرواقعی و ویترینی است ، لازم است شخص جنابعالی مشاور آگاه و توانمندی خارج از بدنه استانداری را دعوت به کار کنید تا با تجربیات میدانی و نه اداری ، که داشته و اشراف کامل به معضلات کشاورزی گیلان دارد راهکارهای اجرایی به شما ارائه دهد.

وی گفت: تنها به این شکل میتوان به جراحی مستقیم معضلات کشاورزی گیلان پرداخت و از تغییر کاربری زمین های کشاورزی جلوگیری کرد.

این کارآفرین گیلانی گفت ۲۵ سال پیش روستای بالا چاف به تنهایی سه هزارو ۴۰۰ جعبه نوغان پرورش میداد و بهترین ابریشم ایران را تولید می‌کرد اما عدم حمایت از تولید، کار را به جایی رساند که توتستان ها بصورت کامل از بین رفته و پیله وری از رونق افتاد و اکنون در جایی هستیم که عدم حمایت از برنجکار منجر به خشک کردن شالیزار و فروش ملک می‌رسد چون کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد و زندگی خرج دارد.

وی گفت: در این سال‌ها در گیلان کشت چای به کاهش ۶۰درصدی و شالیزارها به کاهش ۳۰درصدی اراضی دچار شده و اگر واقعه علاج نشود هیچ قانونی قادر به جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های برنج کاران نخواهد بود.
وی گفت: بنده بدون هیچگونه حمایت دولتی و بانکی با عشق به وطن و شهرم هر چه داشتم گذاشتم و ماشین زیرپای خود را فروختم و با ۲۲ میلیارد هزینه در سال ۹۸ این کارخانه را نوسازی کردم.

وی با ذکر آنکه ایران قادر است مرغوبترین محصولات کشاورزی را تولید کند و برنج و چای و ابریشم مرغوب گیلان قابلیت عرضه در بازارهای عالی جهانی را داراست گفت: جمعیت ایران نیز دارای پتانسیل بالاست و باهوش ترین و با استعدادترین فرزندان را پرورش داده است، چرا مدیریت کلان کشور با اهمال و بی برنامگی موجبات مهاجرت فرزندان و نخبگان کشور را بوجود می آورد؟!

فدایی گفت: مگر کسی دوست دارد وطن و خانواده را رها کند و خوشبختی و آینده خود را در خاک بیگانه جستجو کند؟!

اسماعیل فدایی با اشاره به آنکه معتقدم اگر می‌خواهیم کشور ساخته شود باید در تولیدات و سبک زندگی ،سیاست چینی ها را در پیش بگیریم گفت: تولیدات در چین مشتری محور است و چین عملا اعلام می‌کند من با هر میزان درآمد حاضرم محصول برای شما تولید کنم؛ و قادرم یک اتومبیل بسازم با هزینه تمام شده ۱۰ هزار دلار و یک اتومبیل دیگر برای اقشار پردرآمد، با قیمت مثلا ۲۰۰ هزار دلار ؛ من آنچه را که شما بخواهید با هر هزینه و کیفیت برای شما تولید میکنم.

وی همچنین با این سوال از وزارت جهاد کشاورزی که سال ۱۴۰۲ چقدر برنج وارد کشور کرده اید؟ گفت: ایران در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، تولید برنج دارد و ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن کسری برنج اعلام شده که حاکی از سرانه ۳۶ کیلو مصرف برنج در کشور است.

فدایی با ذکر اینکه این آمار هم باید به روز رسانی شود گفت : با این حساب باید واردات برنج کشور ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تن باشد اما وزارت جهادکشاورزی سال گذشته‌ با ارز دولتی۲۸ هزار تومانی بیش از ۱.۵ میلیون تن بصورت رسمی و تقریبا به همین میزان بصورت غیررسمی (ته لنجی) برنج وارد کشور کرد و پولی را که سهم برنجکاران کشور بود را در جیب کشاورزان هند و پاکستان ریخت و برنجی وارد کشور کرد که حتی مورچه ها آن را نمیخورند !

وی با ذکر آنکه کشور با انشالا و ماشالا گفتن سامان نمیگیرد گفت: برخی کشورها که ظاهرا دشمنان ما هستند حمایت ۸۰ درصدی از صنعت کشاورزی دارند تا مبادا چرخه کشاورزی به رکود بیفتد ، در حالیکه نظام بانکداری ما خود ترویج رباخواری است و در مذهب ما ربا، برکت از مال میبرد و مفسده ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد : نگذارید چرخه تولید قربانی رابطه و سوء مدیریت ها شود، دلسوز وطن باشید و تصمیم به بهبود اوضاع بگیرید و جوانمردانه و بی غل و غش خدمات ارائه دهید ، همه ما زندگی و فضای شغلی خود را به برکت شهیدان کشور داریم و بنده به شخصه تلاش داشته ام به پاس احترام شهدای وطن و ۲۵ شهید بالاچاف لنگرود در شرق گیلان مخلصانه به کشورم خدمت کنم و در جایی که هستم اندکی مفید واقع شوم.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

“دیدار استاندار گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه

“دیدار استاندار گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه استاندار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *