چاپ مطلب چاپ مطلب

درمراسم افتتاح پروژه های شهرداری لاهیجان مطرح شد:هماهنگی خوب میان مسئولین لاهیجان/لاهیجان یکی از ۲۰ مقصد گردشگری اصلی کشور است/ زیپ لاین لاهیجان به عنوان سومین زیپ لاین بزرگ دنیا/سینما ی ایران جزء برترین سینماهای جهان است

اختصاصی همای گیلان: صبح امروز با حضور دکترایوبی معاون وزیر ارشاد پروژه های شهرداری لاهیجان افتتاح گردید
دراین افتتاحیه ها که به صورت نمادین در باغ نارنج برگزار شد رئیس شورای شهر لاهیجان
با اشاره به اینکه پروژه باغ نارنج یک پروژه بزرگ و ملی می باشد اظهار داشت : استاندار نیز پس از بازدید از پروژه باغ نارنج تاکید کرد که این پروژه فراتر از سطح استان است و افتتاح آن می بایست توسط وزرا یا معاونین ایشان انجام شود.
خدایگانی افزود:این پروژه با ارائه طرح و توسط شهردار و تیم مدیریت شهرداری لاهیجان انجام گرفت.
رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان فرماندار، شهردار،شورای شهر و دیگر مسئولین شهرستان برقرار است خاطرنشان کرد: در شهریور ماه تئاتری با ابداع اعضای شورای شهر با مضامین مدیریت شهری از جمله زباله ،آپارتمان نشیینی و فضای سبز اجرا شد.
وی اظهار داشت:لاهیجان زنده است و از نظر مدیریت شهری در شرایط خوبی به سر می برد و اعتقاد شورای شهرو شهرداری لاهیجان این است که با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اینکه شهرداری سالن پینگ پنگ لاهیجان را با رعایت استانداردهای لازم طی ۳ ماه احداث کردکه اگر با تفکر دولتی ساخته می شد شاید فقط طراحی آن بیش از شش ماه طول می کشید پس نظارت اگر با مردم و همین رسانه ها باشد بهتر و زودتر صورت می گیرد و احداث سالن کشتی هدف بعدی آن است که امیدواریم طی سه ماه به پایان برسد بیان داشت:احداث ساختمان فرهنگی لاهیجان سال ها ست که در حال احداث می باشد و زمان زیادی صرف آن شده است ، درصورتی که اگر این مرکز فرهنگی به شهرداری واگذار شود خواهید دید که در مدت کوتاهی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ضمن بیان اینکه لاهیجان امروز در کشورمی درخشد و مرکز ثقل گردشگری استان می باشد گفت:امیدوارم که همه ما نیز برای اعتلای شهر لاهیجان تلاش کنیم و اگر امروز پیشرفتی حاصل شده با تلاش و همت شهرداری و نظارت اعضای شورای شهر به دست آمده است.
آگشته شهردار لاهیجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه باغ نارنج به عنوان یک ظرفیت گردشگری جدید مورد توجه تیم مدیریت شهری قرار گرفت اضافه کرد:شهر لاهیجان با ۵ میلیون نفر گردشگر و بازدید کننده سالانه یکی از ۲۰ مقصد گردشگری اصلی کشور است و طبیعتا یکی از سیاست های کلان مدیریت شهری افزایش ظرفیت های گردشگری می باشد.
شهردار لاهیجان اضافه کرد:پروژه های باغ نارنج، زیپ لاین و منطقه گردشگری حاجی آباد از جمله پروژه هایی هستند که به منظور ظرفیت گردشگری ایجاد شده اند وباغ نارنج درچند فاز به بهره برداری رسیده اند.
وی بابیان این مطلب که پروژه هیجانی زیپ لاین امروز دغدغه شهروندان نیز می باشد افزود:این پروژه به عنوان سومین زیپ لاین بزرگ دنیا و اولین زیپ لاین خاورمیانه حدود ۸ماه قبل آماده شد و به دلیل اینکه این پروژه پیش از این در کشور اجرا نشده وسابقه استاندارد نداشت به تاخیر افتاد که تایید استانداردبرای این زیپ لاین به تازگی دریافت شد و طی هفته جاری به طور کامل شروع به کار خواهد کرد.
آگشته اظهار داشت:یکی دیگر از استراتژی های مدیریت شهری شناسایی و استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه جذب سرمایه گذار است که در این راستا برای تهیه و تنظیم پروژه های سرمایه گذاری قراردادی با دانشگاه تربیت مدرس منعقد شد که تا پایان شهریور رونمایی خواهد شد و به عنوان یک ظرفیت ۵۰۰ میلیارد تومانی به شهر اضافه خواهد شد و تحول بزرگی دراقتصاد لاهیجان ایجاد خواهد کرد.
وی در خصوص پروژه باغ نارنج نیز عنوان کرد:این پروژه با دارا بودن دومین سن اجرای تئاتردر شهر، فضای بازی برای کودکان،آبشار دوقلو شهر با دوجهت شمال و شرق و دیگر امکاناتی که در آن قرار دارد به عنوان یک ظرفیت گردشگری جدید در مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث شده است.
آگشته بیان داشت : پل رزمندگان که سال ها به عنوان دغدغه ی عبورو مرور در مبادی ورودی شهر وجود داشت در کمتر از ۹ماه با اعتبارحدود ۱۰میلیارد ریال آماده و به بهره برداری رسیده است.
و پارک دانشجو هم در نزدیک دانشگاه آزاد یکی دیگر ازافتتاحیه های ماست . شهردار لاهیجان اضافه کرد:لاهیجان دارای ۸محله اصلی است که احیای بافت قدیم و فرسوده شهر از برنامه های شهرداری در این محله هاست.
وی با اشاره به پروژه های حاجی آباد اضافه کرد:جذب سرمایه گذار تا پایان شهریور انجام خواهد شد و با حضور نمایندگان دولت کلنگ آن به زمین خواهد شد که یک هتل،۴برج مسکونی ۲مجموعه فروشگاه،۳جزیره مصنوعی و امکانات رفاهی دیگری را در خود جای خواهد داد.

نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ضمن تبریک هفته دولت اضافه کرد:امیدوارم همه برای عزت نظام اسلامی بر اساس تکلیف و توان خود تلاش کنیم.
نیکفر خاطرنشان کرد:این که هفته دولت منتهی به شهادت شهیدان رجایی با هنر را به عنوان هفته دولت نامگذاری کردند بدین معنی است که با تمام وجود در راه خدمت به مردم و نظام کار کنیم.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم اظهار داشت:مردم ما در هر شرایطی و هرکجای دنیا که باشند برای دفاع ازاسلام، نظام و انقلاب آمادگی دارند و شایستگی اینکه جان خود را برایشان نثار کنیم را دارند .
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بیان داشت:ما ممکن است بعضا” اختلافاتی با یکدیگر داشته باشیم اما برای دفاع از نظام همه در کنار هم هستیم و مشکلی نداریم.
نیکفر خاطرنشان کرد:همه ما باید دست در دست هم دهیم و برای توسعه و ارتقای کشور تلاش کنیم.
احمدی فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه جاذبه های گردشگری شهر لاهیجان مورد توجه معاون محترم وزیر قرار گرفت اضافه کرد:این جاذبه ها موجب شده تا نتوانیم لاهیجان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
احمدی بیان داشت:توجه به مسائل فرهنگی لازمه ارتقای جایگاه شهر است و مجتمع فرهنگی لاهیجان سال هاست که به بهره برداری نرسیده است و تقاضا داریم تا دولت به زیر بافت های فرهنگی شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد.
وی افزود:شهر لاهیجان با ۱۶۰هزار جمعیت،مستحق این نیست که تنها یک سالن سینما با ظرفیت ۲۰۰نفر داشته باشد.
فرماندار لاهیجان اظهار داشت:امسال با تلاش تمامی مدیران و مسئولین و ارکان نظام توانستیم ۱۵۶ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۴۸میلیارد تومان را در هفته دولت به بهره برداری برسانیم که از لحاظ تعدادپروژه ،نسبت به سال گذشته ۳۸درصد رشدرابه خود اختصاص داده است.

photo_2016-08-27_23-49-35
احمدی خاطرنشان کرد:نگاه دولت تدبیر و امید در هر زمینه ها نگاه استراتزیک و بلند مدت است و در همه زمینه ها برنامه ریزی شده است و دولت های آینده می بایست از این خط مشی استفاده کنند.
در ادامه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح باغ جنگلی و تفریحی نارنج لاهیجان گفت : باغ ، سبزه وگلهایی که در شهرمی بینیم ، گلهای درونی مردم لاهیجان است که در باغ نارنج تجلی یافته و برای من حس شورانگیزی است که در این محیط زیبا در جمع شما حضور دارم.
ایوبی با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که تئاتر خیابانی را ابداع کرد افزود: به شهردارجوان وخلاق لاهیجان تبریک میگویم که نشان داد در بسیاری از موارد با ایده و تفکر می توان فضاهای مرده شهر را زنده کرد و مکانی برای قدرت نمایی جوانان هنر آفرین و پرتوان کشور ایجاد نمود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم داوود رشیدی گفت: این هنرمند، فردی بزرگ و تحصیلکرده عرصه سینما و تئاتر بود و فقدان وی را به خانواده اش و جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت می گویم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی ازاینکه شهرداریها جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اند اظهار داشت: شهرداریها با حضور در حوزه های فرهنگی به خوبی ایفای نقش می کنند و این نوید بخش آبادانی کشور است.
ایوبی با بیان اینکه بشر از هنر برای بیان دیدگاه ها و خواسته های خود استفاده کرد وسینما نیز یک زبان برای بیان دیگاه هاست اضافه کرد: سینما ، شعر، نمایش و موسیقی زبان مشترک یک ملت است و مردم ایران گنجینه های زیادی در این زمینه دارند که خیلی از کشورهای جهان، فاقد آن هستند.

photo_2016-08-27_23-49-42
وی افزود:در مقابل کشورهای ۵+۱درتنها قدرتی که ما با آن کشورها برابری می کردم قدرت سینما بود ما نه تنها جزء چند کشور برتر در سینما هستیم بلکه من معتقدم که از آنان هم جلوتریم چرا که سینما ی ایران در جهان سروصدا برپا کرده چرا که سینماگران ایران از این زبان برای بیان اشعار زیبای حافظ ،مولانا ،سعدی وعمر خیام استفاده می کنند که همه اینهارا مرهون امام ورهبری هستیم .
نماینده وزیز فرهنگ و  ارشاد اسلامی در لاهیجان تاکید کرد: اگر می خواهیم جوانان ما به سمت فرهنگ غربی و ماهواره ها سوق نیابند، باید زیرساخت های لازم را برای فعالیت های هنری و سینمایی فراهم کنیم در غیر این صورت تقصیر با ماست.
وی همچنین تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را از سازندگان مجتمع های تجاری که بخواهند سالن سینمایی احداث کنند، در زمینه های مالی و تجهیزات اعلام می دارد .

photo_2016-08-27_23-49-27

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …