چاپ مطلب چاپ مطلب

درنشست هنرمندان شهرستان آستانه اشرفیه با مسئولین هنرمندان از بی توجهی مسئولین گلایه داشتند

اختصاصی همای گیلان:فرماندار آستانه اشرفیه به همراه شهردار و رئیس شورای اسلامی آستانه با هنرمندان و فعالین بخش هنری و فرهنگی این شهر دیدار کردند.

5
در ابتدای این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار گردید ، معافی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آستانه ضمن تشکر از فرماندار و مسئولین امر که در این نشست حضوریافتندگفت: قشر هنرمند و فرهنگی همیشه مورد بی توجهی مسئولین قرار میگیرد و هرگز دست طمع به سوی ارگان های دولتی دراز نمیکنند.
معافی هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با هنرمندان و استفاده از ظرفیت های فرهنگی شهرستان دانست.
در ادامه این نشست هر یک از هنر مندان به ارائه نظرات و انتقادات خود پرداختند.
هنرمندان شهرستان آستانه اشرفیه از بی توجهی مسئولین نسبت به قشر هنرمند به شدت انتقاد کردند وگفتند: متاسفانه شهرداری و شورای شهر نسبت به کسب مقام توسط هنرمندان در مسابقات بین المللی و کشوری بی تفاوت و بی توجه هستند.
این هنرمندان همچنین از نبودن منابع مالی و عدم حمایت از سوی مسئولین انتقاد کرده و افزودند: مسئولین شهرستان به بخش های ورزشی توجه بیشتری نموده و این امر باعث دیده نشدن و پنهان ماندن توانایی های بخش هنری وفرهنگی شهرستان شده است.
نبودن فضای نمایشگاهی لازم در سطح شهرستان از دیگر مشکلات مطرح شده توسط هنرمندان بود.
چند تن از هنرمندان نیز به بحث صنایع دستی و رها کردن این هنر توسط مسئولین اشاره کردند واظهار داشتند: به توجهی مسئولین موجب از بین رفتن این حرفه که قدمت تاریخی در آستانه داد می شود.
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از موضوعات مورد اشاره هنرمندان بود و عدم رسیدگی به مشکلات هنرمندان و نبود عزم جدی از سوی مسئولین برای حمایت از فرهنگ و هنر شهرستان را موجب دلسردی هنرمندان دانستند و از فرماندارو مسئولین خواستند تا با حمایت وهمکاری مانع از نابودی هنر و فرهنگ شهرستان شوند.
زارع کار رئیس اداره میراث وفرهنگی ،،صنایع دستی وگردشگری شهرستان آستانه نیز از شناسایی ۱۰۰۰ هنرمند و معرفی ۴۵۰ نفر از آنها به تامین اجتماعی برای پوشش بیمه خبر داد.
زارع کار همچنین تهیه مواد اولیه و عرضه محصولات را از جمله مشکلات موجود در زمینه صنایع دستی شهرستان دانست .
شفیعی شهردار آستانه در ادامه این نشست با غیر منصفانه خواندن بعضی از نقد ها توسط هنرمندان گفت: تاکنون تلاش شده تا جایی که امکان پذیر است مشکلات فرهنگی شهرستان بر طرف شود.
شفیعی به بودجه کم بخش فرهنگی شهرداری اشاره کرد و افزود: این بودجه اندک در طول سال باید در تمامی مناسبت ها از جمله دهه فجر ، محرم ، اربعین و… نیز استفاده شود.
وی ادامه داد : من و همه همکارانم در شهرداری هرگونه پیشنهاد و انتقاد را می پذیریم و از آن ها استفاده میکنیم.
شفیعی در ادامه به چند نمونه از کارهای فرهنگی شهرداری از جمله توافق با یکی از نویسندگان آستانه و چاپ کتاب وی در آینده نزدیک ، خرید بخشی از بلیط کنسرت های برگزار شده در شهرستان و ارائه آن به بخشی از مردم ، چسباندن بنرهای نام و عکس شهدا در خیابان های شهرستان و… اشاره کرد.
رئیس شورای شهر آستانه از هنرمندان خواست تا پس از هماهنگی با یکدیگر با ارائه ی درخواست های خود به شورای شهر و شهرداری مراجعه کنند.
مجید همتی افزود: شورای شهر و شهرداری آماده هستند تا در حد توان خود و بودجه موجود و وظایفی که برای شورا و شهرداری در قانون مشخص شده است همکاری لازم را با هنرمندان داشته باشند.
فرماندار آستانه نیز گفت: بنده تاکنون شناخت زیادی از دغدقه ها ومشکلات هنرمندان نداشتم.
اسماعیلیان افزود : هنرمند می تواند با هنرهایی ک دار چه با قلم ، یا برپایی نمایشگاه و یا حرکات موزون و… پیام خود و حتی یک نوع فرهنگ را به جامعه منتقل کند.
وی ادامه داد: من به عنوان نماینده دولت در شهرستان آماده کمک و هرگونه حمایت از هنرمندان شهرستان هستم .
فرماندار آستانه اضافه کرد : تلاش می شود این جلسات به طور مداوم و به صورت کاربردی برگزار گردد و مطالبات و مشکلات هنرمندان پیگیری گردد.
علیرضا هاتف/ خبرنگار همای گیلان

4 mail.google.com 2

About

Check Also

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران روزنامه جمهوری اسلامی …