چاپ مطلب چاپ مطلب

درگیری بین مسافران و رانندگان/ تاکسی ها در ساعت های خاص اقدام به مسافر کشی آن هم با نرخ های متفاوت میکنند

همای گیلان:  داستان افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی ‌و خطوط بین شهری که در فروردین‌ ماه هرسال تکرار می‌شود، امسال نیز از نخستین روزها‌ی سال  آغاز شد و پس از روز سیزدهم و آغاز بهار با وضوح بیشتری مردم را درگیر خود کرد.

شورای اسلامی و شهرداری شهر رضوانشهر در روزهای پایانی سال ۹۴ تصمیمی برای افزایش قیمت کرایه تاکسی نگرفت. این عدم تصمیم گیری باعث شد از ابتدای سال جاری رانندگان تاکسی و به خصوص شخصی سواران بین راهی  کرایه  را که بیشتر مردم طبقه متوسط و سطح پایین جامعه خصوصا کارمندان ادارات و دانشجویان از طرفداران آن هستند به صورت خودسرانه افزایش دهند.

0b5f7ec270f316b1345a82b850713678_L

شهروندان نیز با گذشت چند ماه از آغار سال جدید معطل مانده‌اند که آیا کرایه‌های بیشتری پرداخت کنند یا نه ؟ آیا قانونی است یا غیر قانونی؟
یکی از کارمندان شهرستان رضوانشهر  معتقد است: هیچ نظارتی نسبت به عملکرد تاکسیرانی شهر رضوانشهر انجام نمی‌شود و آنان به تخلف آشکار خود  ادامه می‌دهند، یا اکثرا اصلا تاکسی در سطح شهر تردد نمیکند یا سلیقه ای و در ساعت های خاص اقدام به مسافر کشی آن هم با نرخ های متفاوت میکنند که همین امر باعث سوء استفاده شخصی سواران در شهر و بیرون از شهر شده است .

جهانبخش گلرخ در خصوص عدم تصمیم گیری درباره نرخ کرایه ها در سال جدید افزود : تاکنون هیچ گونه دستوری از سوی فرمانداری رضوانشهر جهت برگزاری جلسه و تعیین تکلیف نرخ کرایه ها به این شورا ابلاغ نشده است .

گلرخ اظافه کرد تا زمانی که فرمانداری به شورا ابلاغ نکند ما نیز نمیتوانیم هیچ گونه افزایش نرخی انجام دهیم و به شهرداری و تاکسیرانی رضوانشهر جهت اجرا ابلاغ کنیم.

رئیس شورای شهر رضوانشهر گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در رضوانشهر غیر قانونی است و هیچ‌کس حق افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ها را ندارد و با متخلفان برخورد می شود.

حال باید منتظر بمانیم تا کی مشکل دو یا چند نرخی بودن کرایه ها در رضوانشهر و درگیری بین مسافران و رانندگان توسط مسئولین شهرستان حل خواهد شد.//رضوان خبر

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …