چاپ مطلب چاپ مطلب

در آستانه ی عید نوروز کحالی خبر داد ، همایش خانه تکانی در سطح شهرستان آستانه اشرفیه

اختصاصی همای گیلان:کحالی معاون فرماندار آستانه اشرفیه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه هم شهر توریستی ، تفریحی و هم شهر زیارتی می باشد گفت : اکثریت مهمانان نوروزی که به گیلان سفر می کنند حتما به موجب مرقد مطهر آقا سید جلال الدین اشرف ، آستانه اشرفیه را یکی از شهرهای موردنظر خود برای گردش و زیارت قرار می دهند.

download-19

وی افزود : در کنار شهر آستانه بخشی با نام بندر کیاشهر  قرار دارد که یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های گردشگری استان می باشد و زبان زد پذیرایی از مسافران است.
کحالی اضافه کرد : همه ما می بایست با تلاش و آمادگی کامل ، در سال جدیدی که پیش رو داریم همانند گذشته هم میزبان خوبی باشیم هم خاطره ی خوبی برای مهمانان در آستانه اشرفیه به جا بگذاریم.
معاون فرماندار با بیان اینکه دغدغه اصلی همه مدیران شهرستان هر سال این است که با کمترین آسیب ممکن ، میزبانی خوبی داشته باشند عنوان کرد: مدیران در کنترل و نظارت زیست محیطی در رودخانه‌ها و جنگل‌ها حضور فعال تری داشته باشند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.
رضا کحالی همچنین با اشاره به اینکه گیلانی ها در کشور به عنوان مردم نمونه در نظافت و نزاکت و نمونه در مهمانداری و مهمان نوازی شهرت دارند اضافه کرد : سیمای عمومی استان باید با توجه به فرهنگ مردم گیلان آراسته و به نمایش مسافران در بیاید.
معاون فرماندار آستانه از برگزاری همایش پاکسازی و نظافت همگانی با حضور همه مدیران قبل فرا رسیدن سال نو در شهرستان خبر داد.
کحالی اضافه کرد : در این همایش پاکسازی سیمای شهرو حاشیه های رودخانه  انجام خواهد شد و تمهیدات برای انجام این برنامه صورت گرفته است.
 وی در ادامه با بیان اینکه باید طوری برنامه ریزی کنیم تا به تناسب ورود مسافرین به شهرستان درآمد کسب کنیم افزود : در صورتی مدیران موفقی خواهیم بود که بتوانیم از حضور مسافرین استفاده کنیم و اقتصاد شهرستان را به جریان بیاندازیم.
کحالی نظافت و تجهیز نمازخانه ها ، سرویس های بهداشتی و وجود پارکینگ های مناسب در سطح شهرستان ، کشیک نانواییها ،وخدمات رسانی مناسب از سوی بانک ها به مسافرین را از مهمترین موضوعات مورد تاکید در سطح شهرستان دانست.
حامیان ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت در این نشست از کشیک ۲۰ واحد صنفی در آستانه و ۲۰ واحد صفی در بخش بندر کیاشهر خبر داد و افزود : کشیک واحدهایی از جمله آژانس های و موسسات توریستی ، واحدهای تعمیرات خودروها ، سازماندهی رستوران ها و… در این ایام از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره می باشد.
مطهری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه هم در این دیدار با اشاره به مصادف شدن ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با روزهای ابتدایی عیدنوروز افزود : از شهرستان مذهبی آستانه انتظار می رود که تعطیلات عید نوروز این ایام را تحت الشعاع قرار ندهد و مسئولین در برنامه ها و تبلیغات خود این موضوع را مد نظر داشته باشند.
رئیس پلیس راه رشت به چابکسر در این جلسه ، کمربندی آستانه و محور آستانه به بندر کیاشهر را جز پر تصادف‌ترین جاده‌های استان در سال جاری عنوان کرد خواستار توجه به محور آستانه به کیاشهر و جاده آستانه به کیسم شد.
جابر انصاری افزود : درطی سال جاری در شهرستان آستانه تصادفات منجر به مرگ ۲۷ فقره بوده است که این تعداد آمار در کشور و در شهری همچون آستانه بسیار بالا می باشد.
 انصاری با اشاره به اینکه آستانه در تعداد تصادفات جزو شهر های پر تصادف می باشد افزود : ۲۹۷ تصادف  و مجروح شدن ۳۹۱ نفر در جاده‌های این شهرستان نشان دهنده اهمیت دادن به امنیت مسافران و تردد در جاده‌های این شهرستان است.
همایونی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه در این نشست از اختصاص ۱۶ آموزشگاه برای اسکان مسافرین و مهمانان نوروزی خبر داد و اضافه کرد : ۴ آموزشگاه با ۴۳ اتاق در گروه < الف > و ۱۲ آموزشگاه با ۱۱۲ اتاق در گروه < ب > در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت.
خبرنگار : علیرضا هاتف
download (1) - Copy download (2) download (3) - Copy download (4) download

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …