چاپ مطلب چاپ مطلب

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر رشت از موسسه انجمن نجوم ثاقب گیلان مطرح شد: اعلام حمایت مدیریت شهری از گسترش فعالیت های حوزه نجوم / استفاده از ظرفیت رصد خانه رشت

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر رشت از موسسه انجمن نجوم ثاقب گیلان مطرح شد:

اعلام حمایت مدیریت شهری از گسترش فعالیت های حوزه نجوم / استفاده از ظرفیت رصد خانه رشت /

قدردانی موسس انجمن ثاقب از نگاه حمایتی ریاست شورای رشت به مباحث علمی و فرهنگی

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر رشت از موسسه انجمن نجوم ثاقب گیلان به حمایت مدیریت شهری رشت از فعالیت در حوزه نجوم و به گسترش این علم در سطوح مختلف اشاره شد.

همای خبر– نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، دکتر محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار که در مکان فعالیت انجمن نجوم ثاقب گیلان واقع در بوستان ملت رشت برگزار شد اظهار کرد: اقدامات انجام شده با هدف ایجاد انگیزه و تشویق فعالیت های نجومی در بین کودکان ،نوجوانان و علاقمندان به این حوزه شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت رصد خانه بزرگی در اختیار دارد افزود: انجمن نجوم ثاقب گیلان می تواند در صورت نیاز با هماهنگی از تجهیزات پیشرفته نجوم که در رصد خانه شهرداری رست واقع در حاشیه تالاب عینک این شهر وجود دارد استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مدیریت شهری رشت در حد توان از چنین فعالیت هایی حمایت می کند بیان کرد: یقینا درخشش فرزندان دیار میرزا کوچک جنگلی در چنین مباحثی در سطوح ملی و بین المللی مایه مباهات است و مدیریت شهری رشت در حد بضاعت از چنین اقداماتی حمایت می کند.

موسس و مدیر عامل انجمن نجوم ثاقب گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه حمایتی ریاست شورای رشت نسبت به اقدامات علمی فرهنگی اظهار کرد: در دیداری که پیش تر از این با رئیس شورای رشت پیرامون برخی از مشکلات این موسسه برگزار شد ، با ورود و حمایت دکتر کارگرنیا بسیاری از دغدغه های این موسسه برطرف شد و از این بابت تشکر می کنیم.

آمنه جاوید با بیان اینکه به منظور حضور در مدارس سطح شهر و روستاهای اطراف به خودروی ون نیازمند هستیم افزود: ما سعی می کنیم در تمام مدارس سطح شهر حضور پیدا کنیم و به نحوی کودکان و نوجوانان را با این علم آشنا کنیم و در این راستا برای حمل تجهیزات مربوطه نیازمند یکدستگاه خودروی ون هستیم.

یکی دیگر از موسسین و عضو هیئت مدیره انجمن ثاقب گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نگاه حمایتی مسوولان موجب دلگرمی است اظهار کرد: در این موسسه کودکان و نوجوانان فراوانی با علم نجوم آشنا شدند و در حال حاضر بسیاری از آنان جزو چهره های شناخته شده در این علم هستند که برایمان موجب مباهات و دلگرمی است.

فاطمه جهاندار با بیان اینکه نگاه ما به کودکان و نوجوانانی که به این مجموعه مراجعه می کنند فقط در راستای معرفی علم نجوم نیست افزود: ما سعی داریم در ابعاد مختلف تربیتی و .. نیز در حد توانمان برای تربیت نسلی آینده ساز و پُر افتخار برای این شهر و سرزمین تلاش کنیم.

About نسرین عشقی

Check Also

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد:  سیما و منظر شهری باید حس تعلق پذیری را به شهروندان القاء کند

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد: سیما و منظر شهری باید …