چاپ مطلب چاپ مطلب

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر رشت از نمایشگاه اسناد بلدیه رشت مطرح شد: توجه به آثار و اسناد تاریخی ، زنده نگه داشتن اصالت و هویت تاریخی هر شهر و دیاری است

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر رشت از نمایشگاه اسناد بلدیه رشت مطرح شد:

توجه به آثار و اسناد تاریخی ، زنده نگه داشتن اصالت و هویت تاریخی هر شهر و دیاری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت : توجه به آثار و اسناد تاریخی و تلاش برای حفظ و به نمایش گذاشتن آن ها ، در واقع زنده نگه داشتن اصالت و هویت تاریخی هر شهر و دیاری است.

به گزارش  همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در بازدید از نمایشگاه اسناد بلدیه رشت در ساختمان میرزا خلیل رفیع اظهار کرد: این آثارِ ارزشمند ، با فرهنگ ، آداب ، رسوم و هویت شهر ما عجین است و باید در معرض دید عموم قرار بگیرد .

وی با قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای برپایی این نمایشگاه افزود: متاسفانه به هویت تاریخی این شهر توجه چندانی صورت نگرفته است و این در حالی است که شهر رشت و مردمان فرهیخته این خطه در تمامی زمینه های فرهنگی، هنری ، مذهبی ، سیاسی و … حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ساختمان میرزا خلیل رفیع اشاره کرد و گفت: نمایش آثار و اسناد تاریخی مربوط به بلدیه رشت در ساختمان تاریخی متعلق به نخستین شهردار این شهر جذابیت فراوانی دارد و شورای رشت آمادگی خود را به منظور حمایت از تداوم چنین اقداماتی اعلام می کند.

کارگرنیا با تاکید به تداوم چنین اقداماتی بیان کرد: از تلاش های پرسنل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و آقای اکبری به عنوان مجموعه دار این اسناد گرانبها، در راستای برپایی نمایشگاه اسناد بلدیه قدردانی می کنم و امیدوارم با برنامه ریزی های بهتر شاهد اقدامات گسترده و تاثیرگذار در راستای حفظ آثار و اسناد تاریخی این شهر و دیار باشیم.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …