چاپ مطلب چاپ مطلب

در بازدید مدیر کل صمت از کارخانه سیمان سبز دیلمان اتفاق افتاد: مشکل کمبود برق کارخانه سیمان سبز دیلمان مرتفع گردید

اختصاصی همای خبر/در راستای رفع مشکلات تولید، دکتر پور حیدری مدیرکل صمت استان گیلان به همراه مهندس اخلاقی معاون معادن ومهندس بداشتی رئیس حوزه دفترو رابط عمومی این سازمان ،علیزاده معاون فرماندار سیاهکل ومحمددوست رئیس صمت سیاهکل از کارخانه سیمان سبز دیلمان بازدید نمود.
در این بازدید، مهندس محمدیان مدیر کارخانه سیمان سبز دیلمان، ضمن ارائه گزارشی گفت: در شرایط فعلی عمده مشکلات ما ، عدم رعایت عدالت در تخصیص انرژی برای کارخانه سیمان است .
وی افزود:کارخانه‌ای مشابه ما دریک منطقه دیگر با ۲ برابر دیماند در شرایط محدودیت برق درحال کار است ولی کارخانه‌ی ما را به ۴ مگاوات تقلیل داده‌اند. یعنی عملاً امکان حرکت و تولید وجود ندارد و مجبوریم سیستم را خاموش کنیم .این اولین معضلی است که ما با آن درگیر هستیم .
مدیر کارخانه سیمان سبز دیلمان اظهار داشت:مسئله بعدی بحث تحویل سیمان به بازارهای هدف در استان گیلان است ؛ مخصوصاً در محدوده مرکز و شرق استان که جزء بازارهای هدف سیمان دیلمان بوده- به هر دلیلی با توجه به شرایطی که در سال قبل بود وبا توجه به تعطیلی پنجشنبه ،جمعه‌ها که باعث محدودیت شد- لذا این مسئله خود باعث گردید تا توانایی تولید ، تحویل و برنامه‌ریزی در کارخانه کاهش داده شود .
وی اضافه نمود:به‌طوریکه در ۴ ماهه سال مالی فعلی یعنی از اول بهمن تا ۳۱ اردیبهشت بودجه ما در قبال تولید و تحویل سیمان باید ۲۶۰ هزار تن می‌شد که در مدت گفته‌شده ۱۵۳ هزار تن معادل ۶۰ درصدبوده ، یعنی ۴۰ درصد فضای خالی برای تولید کردن داریم.

مدیر کارخانه سیمان سبز دیلمان : در ۴ ماهه سال مالی به‌جای ۳۴۰ هزار تن روی ۲۳۰ هزار تن تولید هستیم

محمدیان تصریح کرد: ما بنا به محدودیت‌هایی که برای قطع گاز در زمستان داشتیم و الان هم که محدودیت برق داریم (از ۱۵ خرداد اعمال‌شده است )،
در ۴ ماهه سال مالی به‌جای ۳۴۰ هزار تن روی ۲۳۰ هزار تن تولید هستیم معادل ۷۰ درصد ظرفیت که از مشکلات اساسی ماست.

نداشتن فضای لازم برای حداقل دکورسازی و آینده‌نگری برای فصل زمستان

وی اذعان داشت: مسئله بعدی ما با توجه به شرایط معدن، نداشتن فضای لازم برای حداقل دکورسازی و آینده‌نگری برای فصل زمستان و مواد اولیه است که از همین الان باید به فکر آن باشیم .

ناوگان حمل ، نوبت‌دهی و توازن در توزیع بار، از مقولاتی بود که در سال گذشته گریبانگیر این کارخانه شد

محمدیان خاطر نشان کرد:بحث ناوگان حمل ، نوبت‌دهی و توازن در توزیع بار از موارد و معقولاتی بود که در سال گذشته گریبان‌گیر این کارخانه بود. امیدواریم با حضور وزیر صنایع ،اداره صمت و سازمان‌های مربوطه ما بتوانیم این مشکلات را با گذاشتن واحد نظارت حل کنیم .

حداقل برای روشن بودن این کارخانه ، به‌صورت نرمال ۱۳ الی ۱۴ مگاوات برق نیاز داریم

مدیر کارخانه سیمان سبزدر خصوص میزان برق مورد نیازاین کارخانه یاداور شد:دیماند قراردادی کارخانه ۱۸ مگاوات است از ۱۵ خرداد به‌ دلیل محدودیت برق در کشور و استان ، ما را به ۴ مگاوات محدود کردند. عملاً ۴ مگاوات یعنی توقف کارخانه؛ یعنی فقط یک دپارتمان به اسم آسیاب سیمان روشن باشد و می‌توانیم فقط تولید سیمان حداقلی را داشته‌باشیم و تولید کلینکر اعم از سنگ‌ شکن کارخانه ، آسیاب مواد و سیستم پخت که تولیدکننده زیرساخت‌های سیمان است باید کاملاً متوقف شود. میزان مورد نیاز در شبانه‌روز برای حداقل استارت ۹ مگاوات است حداقل برای روشن بودن این کارخانه و به‌صورت نرمال ۱۳ الی ۱۴ مگاوات برق نیاز داریم.
در ادامه مدیرکل صمت استان گیلان ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: سلسله بازدیدهای این اداره برای حمایت از هویت تولید است. حضور مستمر در عرصه‌های تولید، مخصوصاً در شرایط فعلی که با نوسانات برق مواجه شده‌ایم و بنابر جدولی که وزارت نیرو ارسال کرده ،در واقع ما درحال تعامل هستیم که مشکلات برق را به حداقل برسانیم .
دکتر پورحیدری افزود:امروز یکی از هدف‌هایی که به این کارخانه آمده‌ایم، این است که از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم . در حوزه برق مشکلاتی بود که باعث شده بود تولید به زیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کند .
وی تاکید کرد:قرار شدبا هماهنگی ای که با دیسپاچینگ صورت گرفته ، مدیریت کارخانه جدول جدیدی که توافق کرده ایم را جهت اجرابه ما ارائه دهد تا در روند تولید هیچ مشکلی پیش نیاید و کارخانه با همه ظرفیت خود تولید را ارائه دهد.

وی در مورد دلایل از دست دادن بازار هدف این کارخانه در استان گیلان اذعان داشت:موضوعات بازار را خود کارخانه باید رصد کند و ببینند چه عواملی باعث شده‌است که سهم توزیع و بازارشان در سطح استان کاهش پیدا نموده ، یکی از موضوعات مطروحه در این بازدید، این بود که با مدیریت کارخانه و هلدینگ هماهنگی‌هایی صورت گیرد و طی برگزاری نشست‌های تخصصی این موضوعات را بررسی کنیم و ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب برسند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …