چاپ مطلب چاپ مطلب

در جلسه شورای اداری لاهیجان مطرح شد؛ فرماندار: دستگاه های اجرایی نمی توانند علیه دستگاه اداری دیگر شکایت کنند/امام جمعه: اجازه نمی دهیم کسی دنبال ایجاد تفرقه و تنش بین مسئولان باشد/نیکفر: با امام جمعه و مسئولان شهرستان اختلافی وجود ندارد

همای گیلان، سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: بر اساس دستور استاندار گیلان دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند علیه دستگاه اداری دیگر شکایت کنند و اگر مشکلی وجود داشت، این مشکل و اختلاف از طریق حکمیت در شهرستان یا استان و در نهایت در وزارتخانه‌های مربوطه رسیدگی خواهد شد.

وی به میز پاسخگویی در ادارات اشاره و خاطرنشان کرد: میز پاسخگویی ادارات باید جوابگوی ارباب‌رجوع باشد و با رسیدگی به مشکلات ، مردم از آن راضی برگردند.

وی از تاخیر در تاسیس پارک علم و فناوری لاهیجان انتقاد و از آن به‌عنوان یک ضرورت شهرستان لاهیجان یاد کرد و افزود: تلاش‌های زیادی برای ایجاد پارک علم و فناوری از سوی مسئولان و نماینده شهرستان انجام شده ولی از سوی متولیان در تاسیس آن شرط مطالبه هزار مترمربع زمین را دارند که ایجاد این فضا در شهرستان وجود ندارد .

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: مدیران استانی بنا به دستور استاندار از هفته آینده قرار است به شهرستان‌ها سفر کنند و این مدیران باید با برنامه مشخص وارد شهرستان شوند.

احمدی ادامه داد: دبیرخانه‌ای در حوزه معاونت عمرانی فرمانداری مستقر است و مدیران شهرستانی باید برنامه‌های خود را به این معاونت ارائه کنند تا سفر مدیران کل به شهرستان منجر به تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌ها شود.

وی با مهم دانستن اشتغال ، سهم لاهیجان از طرح تکافو را از مطالبه‌های این شهرستان دانست و از مسئولان ذی‌ربط خواست که آن را از استان پیگیری کنند.

احمدی به نقش مطبوعات و رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: مدیران شهرستان ارتباط خوبی با رسانه‌ها ندارند و رسانه‌ها هم اگر می‌خواهند به تحلیل مسائل بپردازند، باید در انعکاس مطالب اخلاق مدارانه و منصفانه تحلیل کنند و اخلاق اسلامی را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام مهدی صدیق امام‌جمعه لاهیجان نیز در این جلسه، مسئولان را به صبر و تحمل در مقابل انتقادها و نظرهای مخالف توصیه کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی دنبال ایجاد تفرقه و تنش بین مسئولان باشد.

نیکفر نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در سخنانی گفت: برخی می‌خواهند با انتقاد زیرکانه از سه قوه اجراییه ، قضاییه و مقننه نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند که نباید به این افراد اجازه و فرصت داده شود.

وی به هفته بسیج و نقش آن اشاره کرد و افزود: بسیج در نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین نقش را دارد و نیروی کارآمدی است که در تمام عرصه‌ها فعال بوده و سردار سلیمانی یک نمونه بسیجی و افتخار بسیجیان به شمار می‌رود.

وی به طرح این مسئله از سوی برخی رسانه‌ها که نماینده مجلس کارآمد نیست، اشاره و اضافه کرد: نماینده نباید به دنبال تعلق‌خاطر به یک گروه و جناح باشد و حق گروهی دیگر را ضایع کند و یا دنبال منافع طلبی باشد.

به گفته نیکفر، برخی به دنبال مچ‌گیری هستند و باید بدانند که با امام‌جمعه و مسئولان شهرستان اختلافی وجود ندارد البته انتقادها را نیز پذیرا هستیم .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز در سخنانی، سیاست‌های این اداره را برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر دانست و اظهار داشت: در لاهیجان هشت انجمن فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند که در سال جاری تاکنون ۲۷مورد نمایش (تئاتر)، ۲۰ مورد نمایشگاه، ۲۰ مورداجرای برنامه‌های قرآنی توسط این انجمن‌ها اجرا و عملیاتی شده است.

نگاری نادری ادامه داد: ۱۲ فیلم نیز توسط انجمن سینما جوان لاهیجان تولید و به جشنواره‌های متعدد راه یافته ضمن اینکه اجرای برنامه‌های ایستگاه رادیویی و تفسیر مثنوی معنوی مولوی از جمله دیگر برنامه‌ها بوده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان»

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان» نگاهی به اعتراضات دانشجویی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در …