چاپ مطلب چاپ مطلب

در جلسه پنجاه و یکم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت تصویب شد: از سال آینده، مبالغ قرارداد غرفه های حمل و نقلی شرکتهای مسافربری پایانه گیل، بر مبنای افزایش نرخ بلیط محاسبه می‌شود

در جلسه پنجاه و یکم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت تصویب شد:

از سال آینده، مبالغ قرارداد غرفه های حمل و نقلی شرکتهای مسافربری پایانه گیل، بر مبنای افزایش نرخ بلیط محاسبه می‌شود

 فروش بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهری و صرف عواید آن در توسعه حمل و نقل درونشهری به ضرورت تصویب

گزارش از همای گیلان – اختصاصی،

پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با دو دستور ارائه راهکار کارشناسی و حل مشکلات موجود در قرارداد غرفه های حمل و نقلی شرکتهای مسافربری پایانه گیل
و در دستور دوم ، فروش بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهری و صرف عواید آن در توسعه حمل و نقل درونشهری به ضرورت تصویب، آغاز به کار کرد.

تقدیرهای تریبونی به تنهایی دردی از کارگران دوا نمیکند.باید باری از روی دوش این قشر زحمتکش برداریم/ تقدیر شهرداری از کارگران این مجموعه باید چیزی فراتر از یک پیام تبریک باشد

مسعود عباس نژاد در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اعلام کرد: بنا به درخواست انجمن صنفی شرکت های تعاونی پایانه مسافربری گیل، از سال آینده مبلغ قرارداد های فی مابین شهرداری و شرکت های تعاونی پایانه گیل بر اساس افزایش نرخ بلیط تعیین خواهد شد.
عباس نژاد در سخنان پیش از دستور این جلسه ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر، این مناسبت جهانی را به تمامی کارگران و به ویژه کارگران پرتلاش مجموعه شهرداری رشت که همواره در راه کسب رزق حلال برای خود و خانواده در تلاش هستند تبریک گفت و تاکید داشت: تقدیر لفظی کافی نیست و توصیه ما به جناب یزدانی سرپرست شهرداری رشت این است که به مناسبت روز کار و کارگر تخصیص هدایای نقدی در قالب کارت‌های هدیه برای کارگران تحت پوشش شهرداری در نظر گرفته شود.

عباس نژاد همچنین با اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم گفت‌: تمامی اقشار جوامع و در هر شغل و سمتی مرهون تلاشهای قشر فرهیخته معلم هستند. وی گفت: تجمع شاغلان و بازنشستگان فرهنگی جامعه در مقابل ادارات آموزش و پرورش برای احقاق حقوق سبب نگرانی و شرمندگی است و صمیمانه امیدواریم مشکلات و ابهامات مربوط به رتبه بندی و احقاق معوقات آنان به فوریت انجام شود و خواسته ما از مقامات کشوری رسیدگی به این امر مهم است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که پوشش و رسیدگی به امور مربوط به ترمینالهای مسافربری از وظایف ذاتی شهرداریهاست اظهار کرد: انجمن صنفی شرکت‌های تعاونی پایانه مسافربری گیل در خصوص مبلغ مصوبه کارشناس دادگستری برای افزایش اجاره بها ، خواستار بازنگری است و با توجه به اینکه افزایش نرخ بلیط های صادره از پایانه ها منوط به مصوبه‌ی دولت است و شرکتهای مسافربری در ردیف نهادهای خدماتی محسوب میشوند، افزایش در نظر گرفته برای آنان سنگین بوده و در این خصوص خواستار بازنگری در ارقام و درصد اعلام شده از سوی کارشناس رسمی دادگستری هستند.
تیمور پوراسدی، رییس انجمن صنفی شرکت های تعاونی پایانه گیل نیز در این جلسه ضمن اذعان این نکته که غرفه های تحت اجاره آنان هزینه های دیگری مانند نرخ برق تجاری، هزینه های مربوط پاکسازی و نظافت و اموری از این قبیل دارد و فروش اینترنتی بلیط نیز شامل پنج درصد هزینه برای غرفه های فروش است، ادعا کرد کارشناسی و تعیین آخرین نرخ اجاره بهای غرفه‌های متعلق به شهرداری، افزایش ۸۰ درصدی داشته که پرداخت این مبالغ در توان غرفه داران نیست.
وی تاکید داشت به دلیل عدم افزایش نرخ فروش بلیط‌ها از سوی دولت و افزایش قیمت و هزینه های جاری اتوبوسها هشت ماه است که بستانکاری شهرداری را نپرداخته است. پور اسدی در این جلسه خواستار رفع مشکلات جاری و کارشناسی مجدد در مبالغ اجاره بها شد و تاکید داشت: در صورت اعمال تخفیفات ، صنف متعهد میگردد تا مبالغ بستانکاری هر ماه شهرداری را قبل از دهم ماه بعد پرداخت نماید.
در این جلسه مطرح شد: طبق قانون ماده ۲ کارشناسی رسمی دادگستری، رقم مصوب شده قابل تغییر نیست و رایزنیها در این رابطه می‌بایست پیش از اعلام نرخ کارشناس انجام میشد.

علیرضا زارع، رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در این رابطه گفت: رای اعلام شده قابل برگشت نیست و تنها راهکار در این راستا مکاتبه رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر با شهردار و درخواست کارشناسی مجدد از سوی دادگستری است که آن نیز منوط به پرداخت ۷۰ میلیون تومان هزینه مجدد کارشناسی میباشد.
ضمن اینکه این کارشناسی و تعیین نرخ پس از دو سال صورت گرفته و عملا با احتساب دو سال رقم افزایش در اصل ۲۹ درصد محاسبه شده و اجاره بها با ردیف و نرخ خدماتی محاسبه شده است.
در این جلسه پس از گفتگو بنا به تصمیم مسئولان حاضر مقرر شد از سال آینده مبالغ قرارداد غرفه های پایانه بر اساس افزایش نرخ بلیط در هر سال کارشناسی و مصوب گردد.

تصویب لایحه فروش مازاد ناوگان اتوبوسرانی شهری و صرف عواید آن در توسعه حمل و نقل درون شهری

در جلسه پنجاه و یکم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت کلیات فروش بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری و صرف عواید حاصل از آن در توسعه بخش حمل و نقل به تصویب اعضا رسید.
زارع ، رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در این رابطه گزارش داد: از مجموع ۱۹۶ دستگاه اتوبوس در تملک شهرداری رشت، هشتاد درصد دچار فرسودگی بوده و از ۳۵ دستگاه اتوبوس واقع در تعمیرگاه قزوین ۳۳ دستگاه به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به فروش رفته است که مقرر است این مبلغ صرفا در محل تعمیرات اتوبوس های درون شهری هزینه شود.
وی گفت هم اکنون حدود ۴۲ دستگاه اتوبوس سالم و آماده به کار در شهرداری موجود است و قادریم با تعمیر چند دستگاه، تعداد اتوبوسهای آماده به کار و فعال شهر را به پنجاه دستگاه برسانیم.
زارع گفت: بنابراین از مجموع ۱۶۰ دستگاه اتوبوس ۱۱۰ دستگاه اتوبوس با سن ۱۵ سال و بالاتر آماده فروش اعلام میگردد.
در این جلسه تصریح شد: مبالغ عایدی حاصل از فروش ۱۱۰ دستگاه اتوبوس، صرفا برای تعمیر اتوبوسهای فعال شهر هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار خواهند گرفت

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار …