چاپ مطلب چاپ مطلب

در خواست مدیر کل آموزش وپرورش استان گیلان از وزیر:معلمان در انتظار اجرای طرح رتبه بندی هستند

اختصاصی همای گیلان:صبح روز پنجشنبه وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان لاهیجان ،سیاهکل،رودبنه و دیلمان در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد لاهیجان حضور یافت.SAM_1356

در این نشست که فانی وزیر آموزش و پرورش، ندیمی  نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل،احمد پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری،حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش،حجت الاسلام عبداله زاده امام  جمعه شهرستان لاهیجان،تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از فرهنگیان حضور داشتند،حجت الاسلام عبداله زاده ضمن تشکر از ندیمی به جهت فراهم نمودن زمینه حضور دکتر فانی در این جمع و همچنین تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان گفت: ما هرچه داریم از معلمان است لذا هرچقدر به این قشر خدمت شود باز هم کم است وی افزود: یکی از مشکلات فرهنگیان بحث معیشتی آنان است که باید به آن توجه شود.

در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تشکر از ندیمی که واسطه این فیض (حضور وزیر در لاهیجان) شدند گفت: دکتر فانی با تجربه ی ۳۵ ساله خود یک نعمت برای ما به حساب می آیند.

مهدی حاجتی طی سخنانی ضمن اظهار تأسف از شهادت مظلومانه دانش آموزان غزه به ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی گیلان پرداخت و گفت:

استان گیلان دارای ۳۷۶ هزار و ۵۱۴ نفر دانش آموز است از این میان و ۵۲ هزار و ۷۷۵ نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که ۴% از میانگین کشور بالاتر است.

وی افزود: از ۳۰ هزار و ۵۶۱ نفر نیروهای آموزشی، ۱۸ هزار و ۴۶۲ نفر کارشناس و ۳ هزار و ۱۸ نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از گزارش خود تعداد کارکنان بالای ۲۰ سال آموزش و پرورش را ۱۴ هزار و ۸۶۹ نفر خواند و گفت: نیمی از فرهنگیان در ۱۰ سال آینده بازنشسته می شوند.

حاجتی میزان حقوق ماهیانه فرهنگیان استان را ۴۶ و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : در سال گذشته ۵۰۰ میلیون اعتبار برای آموزش و پرورش گیلان  در نظر گرفته بودند که ۳۰۰ میلیون اختصاص داده شد. اما امسال ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل دو درصد در آمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز به ما اختصاص  یافته و ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون خرج روزانه ماست.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف کیفیت  بخشی آموزش اشاره نمود و از افتتاح قریب الوقوع پژوهش سرای دانش آموزی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگیان گیلانی مجدّانه در انتظار اجرای طرح رتبه بندی معلمان و نیز جذب فرزندان شهدای فرهنگی هستند.

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …