چاپ مطلب چاپ مطلب

در دفتر احمدی‌نژاد هم نفوذی بود/ سیدحسن باید در آزمون شرکت کند؟/ حمایت انصار حزب‌الله از توهین به معاون روحانی/ مجاز شدن ماهواره در هتل‌

همای گیلان: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

روزآنلاین تعطیل شد

نشریه اینترنتی «روزآنلاین» در شماره ۲۵۰۰ خود اعلام کرد که دیگر منتشر نمی‌شود. دست‌اندرکاران «روزآنلاین» دلیل تعطیلی آن را پایان بودجه اعلام کرده‌اند. این نشریه اینترنتی که در خارج از ایران منتشر می‌شد بودجه خود را از کمک‌های پارلمان هلند دریافت می‌کرد. نوشابه امیری، هوشنگ اسدی، فرشته قاضی، نیک‌آهنگ کوثر، ابراهیم نبوی، کاوه قریشی، فرزانه روستایی، مرتضی کاظمیان و از جمله افرادی بودند که به‌طور ثابت در این نشریه مقاله‌ها، گزارش‌ها و طرح‌های خود را منتشر می‌کردند.

فهرست بزرگترین اسلحه‌فروش‌های سال

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، موسوم به سیپری به روال هر ساله، گزارش خود را درباره روند فعالیت‌های صد شرکتِ برترِ سازنده سلاح و خدمات نظامی در سال ۲۰۱۴، منتشر کرد. طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۸ شرکت تسلیحاتی آمریکا که نامشان در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر آمده است ۵۴٫۴ درصد از کلِ فروشِ سلاح در دنیا را به خود اختصاص دادند. سهم شرکت‌های بریتانیایی ۱۰٫۴ درصد بود و شرکت‌های روسیه توانستند سهم خود را از ۷٫۶ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۰٫۲ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش دهند. سهم شرکت‌های دیگر کشورها عبارت بودند از: فرانسه ۵٫۶ درصد؛ ترا اروپایی(Trans-European) ۳٫۸ درصد؛ ایتالیا ۳ درصد؛ ژاپن ۲٫۳ درصد؛ رژیم اسرائیل ۱٫۹ درصد؛ کره جنوبی ۱٫۷ درصد؛ آلمان ۱٫۶ درصد؛ هند ۱٫۲ درصد؛ و سایر کشورهای جهان ۴ درصد. همین گزارش در ادامه آورده است که برخی از کشورهای تولیدکننده سلاح مانند استرالیا، اسرائیل، ژاپن، لهستان، سنگاپور و اوکراین جمعاً ۶ درصد از سهم دنیا را در اختیار دارند. از میان کشورهای جدیدالورود به بازار فروش سلاح، مانند برزیل، هند، کره جنوبی و ترکیه که تواماً ۱۲ شرکت تسلیحاتی دارند، ۳٫۷ درصد را از آن خود کرده‌اند.

مزایده عظیم تبلیغات صدا و سیما

صدا و سیما تصمیم دارد مجموعه زمان‌های تبلیغاتی‌اش را با قیمت پایه ۱۳ هزار میلیارد ریال به مزایده بگذارد. صدا و سیما با تراکم نیرو و منابع محدود مالی اعم از بودجه و کاهش تبلیغات مواجه است از این روی هر از چندی سخن‌ از راهکار‌های مختلف برای حفظ تعادل در این رسانه به میان می‌آید. حذف چند شبکه و تلفیق چندین شبکه در یک شبکه که در دوران سرافراز صورت گرفت، کاهش و تعدیل نیروهای قراردادی و برون‌سپاری‌ها در تولید، از جمله این اقدامات است. اما ظاهرا این تصمیمات نیز نتوانسته مشکلات این سازمان را مرتفع کند. در ماه‌های اخیر حقوق کارکنان تمام وقت این سازمان با تاخیر پرداخت می‌شود. برنامه‌سازی‌ها متوقف شده و اضافه کاری کارکنان نیز در بسیاری از حوزه ها قطع شده است. پارس نیوز مدعی شده که صدا و سیما به زودی کلیه زمان‌های تبلیغاتی تلویزیون و رادیو سراسری و استانی و مشارکتی خود را به حداقل دو و حداکثر سه آژانس تبلیغاتی از طریق مزایده واگذار خواهد کرد.

بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی کارشناسان مالی درون و برون رسانه ملی، احتمالا قیمت پایه کلیه زمان‌های تبلیغاتی تلویزیون و رادیو ۱۳ هزار میلیارد ریال است. طرحی اولیه‌ای که برای این پیشنهاد مورد پذیرش محمد سرافراز قرار گرفته نشان می‌دهد، سه برنده این مزایده، ٢٢ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی تلویزیونی(سیما) و ١٠ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی در رادیو(صدا) را دارند.

حمایت انصار حزب‌الله از توهین به معاون روحانی

عبدالحمید محتشم دبیرکل انصار حزب الله در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در خصوص تهدید وزیر ارشاد نسبت به سلب امتیاز نشریه یالثارات‌الحسین(ع)، گفته: در ماجرای اظهارات خانم ملاوردی در خصوص نشریه یالثارات، باید گفت که هیچ اهانتی از سوی یالثارات عنوان نشده بود و متأسفانه وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید هم با جانبداری تمام از این شخص، یالثارات را متهم خواند. مبنای گزارش ما مسیح علی نژاد بود که سال گذشته در لندن افتضاح حیثیتی به بار آورد و خبر آن نیز از رسانه ملی پخش شده بود که گویا این خانم ظاهرا همکار و هم طیف معاون رئیس‌جمهور بوده! که این چنین معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده را خشمگین کرده بود! در اعتراض خانم مولاوردی ذکر شده که من تا آخر پای شکایت نامه‌ام هستم و از حقوق یک هموطن دفاع می کنم و این در حالی بود که هموطن وی مورد تعرض همکاران انگلیسی‌اش قرار گرفته است و خبر ما به نقل از گزارش تلویزیونی شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی بود! در یالثارات اشاره به بحث خودباختگی این خانم شده است و حال خط و مشی این فعال رسانه ای غرب زده مورد حمایت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده قرار گرفته است؛ خانمی که مورد تجاوز قرار گرفته و بنا به نقل قول هایی، ظاهرا از دوستان خانم مولاوردی بوده است و در گذشته ارتباطاتی باهم داشته اند و در طیف اصلاح طلبان بایکدیگر هم فکری می کنند.

ادعای جهانگیری درباره سخت‌ترین سال تاریخ ایران

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امسال به لحاظ اقتصادی و بودجه سال سختی برای کشور است گفت: در تاریخ ایران و حتی در زمان جنگ تحمیلی، هیچ سالی برای دولت سخت تر از امسال نبوده است اما با این وجود دولت مصمم است از طرح تحول نظام سلامت حمایت کرده و آن را با جدیت ادامه دهد. اسحاق جهانگیری در پانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد مدعی شده: نظام مدیریت اقتصادی کشور به دلیل مدیریت نامطلوب در سالهای گذشته آسیب جدی دیده است و در شرایطی که قیمت نفت نیز از بیش از ۱۰۰ دلار به حدود ۳۰ دلار کاهش یافته، بسیاری از کشورها با کاهش ارزش پول ملی و برخی کشورهای تولید کننده نفت نیز با کسری فراوان بودجه روبرو شده اند و اقتصادشان دچار تلاطم شده است اما در ایران به دلیل تدابیر دولت، حمایت فرهیختگان و نخبگان جامعه و نیز به دلیل تحمل مردم و امید آنها به آینده ی کشور، اقتصاد ایران دچار تلاطم نشده است.

سیدحسن خمینی باید در آزمون شرکت کند؟

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای شرایط آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. متن این اطلاعیه که در سایت شورای نگهبان منتشر شده، سه گروه زیر را از شرکت در آزمون علمی برای تائید صلاحیت حضور در انتخابات خبرگان معاف کرده است:

۱- اعضای محترم فعلی مجلس خبرگان

۲- کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت نموده و از نظر علمی تأیید شده‌اند.

۳- کسانی که در آزمون پانزدهم شهریور ۱۳۹۴ شرکت نموده‌اند أعم از آنان که تأیید شده‌اند یا خیر.

از آنجا که سیدحسن خمینی تا کنون عضو خبرگان نبوده و در آزمون خبرگان نیز شرکت نکرده که صلاحیت علمی او تایید شود، به نظر می رسد که بر اساس این اطلاعیه باید در آزمون مذکور شرکت کند.

اصولگرایان خطر پیروزی اصلاح‌طلبان را احساس کرده‌اند

یحیی آل اسحاق در گفت و گو با روزنامه آرمان گفته: جریان اصولگرایی از طیف‌های مختلفی تشکیل شده است. ابتدای این جریان از طیف‌های معتدل و سنتی آغاز می‌شود و در انتها به طیف‌های تندرو و رادیکال می‌رسد. به همین دلیل جمع کردن همه این طیف‌ها زیر یک چتر واحد کار ساده و راحتی نیست و نیازمند درایت و تدبیر است. نکته مهم در این زمینه اینکه اصولگرایان خطر رقیب سیاسی خود را احساس کرده‌اند و متوجه شده‌اند که اصلاح‌طلبان برای تصاحب ۲۰۰ کرسی مجلس خیز برداشته‌اند و در این زمینه از تمام توان خود استفاده خواهند کرد. در نتیجه از تهدید رقیب برای خود فرصت‌سازی کرده‌اند. هر چه خطر پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات بیشتر باشد به همان نسبت اصولگرایان مجبور خواهند بود به وحدت و استراتژی واحد نزدیک‌تر شوند. عدم حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان به دلیل حضور جبهه پایداری در این ائتلاف بود و ما مشاهده کردیم که در بین طیف‌های مختلف اصولگرایی صد و هشتاد درجه اختلاف وجود دارد. با تمام اوصاف در شرایط کنونی اصولگرایان به ساختار وحدت دست پیدا کرده‌اند. تلاش‌های سه آیت‌ا… برای اجماع اصولگرایان به همراه جلسات هم اندیشی اصولگرایان و تشکیل گروه بیست و جلسه چهار نفره لاریجانی، ولایتی، مقتدایی و ناطق نوری همگی سبب رسیدن اصولگرایان به یک چارچوب و ساختار مناسب انتخاباتی شده است. آقای لاریجانی با تشکیل جلسه چهار نفره تلاش کرد فضای آینده را برای جریان اصولگرایی ترسیم کند که در آینده فضای اعتدالی بر کشور حاکم خواهد بود. تشخیص ایشان نیز صحیح و منطقی بود و با دوراندیشی صورت گرفت.

انتقاد یک مرجع تقلید از آمار داوطلبان خبرگان

یکی از مراجع تقلید از تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان انتقاد کرد.به گزارش انتخاب، آیت الله سبحانی گفت: بنده از تدوین‌کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیافتد.وی افزود: چرا جایگاه خبرگان را این‌قدر تنزل داده‌اند؟! آیا واقعا این ۸۰۱ نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آن‌ها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم این‌ها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد.ایت الله سبحانی اضافه کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، وجهه اجتهاد آن‌ها مسلم و محرز شود نه بعد از آن.وی تاکید کرد: بعضی‌ جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند و منظور ما از خبرگان رهبری در قانون اساسی، هیچ‌گاه چنین سطح و وضعی نبود!

زاکانی: اصلاح‌طلبان به دنبال بحران‌آفرینی هستند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر رمز اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ به تعبیر آقای ابطحی تقلب بود این بار فتنه را در قبل از انتخابات و با شعار ردصلاحیت شروع می‌کنند.وی درخصوص ثبت نام گسترده اصلاح طلبان نیز افزود: ثبت نام اصلاح‌طلبان چه در انتخابات مجلس خبرگان و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق شنیده‌ها و اطلاعات من حکایت از این دارد که برخی‌ از آنها علی‌رغم اطلاع از رد صلاحیت خود ثبت‌نام کرده‌‌اند تا در کشور بحران‌آفرینی ایجاد کنند بنابراین این سناریویی است تا جامعه را با بحران جدیدی روبه‌رو کرده و در مقابل ما باید هوشمندی خود را نشان دهیم.

نظرسنجی مجازی زوج انگلیسی برای بمبگذاری

یک زن و شوهر انگلیسی که به اتهام برنامه‌ریزی برای منفجر کردن اهداف غیرنظامی در دهمین سالگرد حملات تروریستی متروی لندن در مه سال جاری میلادی دستگیر شده بودند، به تازگی محکوم شدند. این زوج جوان به اتهام توطئه‌چینی برای انجام حملات تروریستی در دهمین سالگرد حملات تروریستی هفتم ژوئیه سال ۲۰۰۵ در متروی لندن،‌ گناهکار شناخته شدند.این زوج تنها چند روز مانده به اتمام کارشان و ارتکاب اقدام تروریستی در حالی دستگیر شدند که پلیس در تاریخ ۲۸ مه سال جاری میلادی به محل سکونتشان حمله و آنها را دستگیر کرد. این مرد از نام مستعار “بمبگذار خاموش”در توییتر استفاده می‌کرد تا از حامیانش برای انتخاب هدف کمک بگیرد. وی در توییتر خود نوشته بود: مرکز خرید وستفیلد خوب است یا متروی لندن؟ به من پیشنهاد دهید.

بزرگترین حامیان داعش در فضای مجازی

اندیشکده آمریکایی “بروکینگز” با انتشار گزارشی در باره وضعیت گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی توئیتر اعلام کرد: کاربران عربستان سعودی بزرگترین حامیان این گروه تروریستی هستند.براساس این گزارش بزرگ ترین جامعه حامیان داعش در میان کشورهای مختلف با ۲۷ درصد به عربستان سعودی تعلق دارد.۲۸ درصد حامیان توئیتری داعش، اعضای این گروه مستقر درمناطق تحت اشغال عراق و سوریه می باشند اما نکته جالب توجه این است که باقیمانده حامیان داعش در توئیتر که درسایر کشورها پراکنده هستند، درصدشان درهیچ کشوری به بیش از ۶ درصد نمی رسد.

به دنبال راهی برای پاسخ به آزمایش موشکی ایران بودیم

یک مقام دولتی آمریکایی در خصوص احتمال اضافه شدن ۱۱ نفر به لیست تحریم‌های ضدایرانی گفته دولت از چند وقت پیش به دنبال راهی برای مقابله با برنامه ایران بوده و تحریم‌ یکی از این راه‌هاست. چند ساعت پس از آنکه خبر تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم ۱۱ نفر از جمله ۵ کارمند وزارت دفاع ایران بخاطر تست موشک عماد در رسانه‌ها منتشر شد، مقامات آمریکایی این تحریم‌های جدید در عین توافق بر سر برجام را اقدامی عادی و از پیش برنامه‌ریزی‌شده اعلام کردند. بر اساس گزارش رویترز، یک مقام دولتی آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود در خصوص آخرین اقدام تحریمی کشوری علیه ایرانیان گفته: «چند وقتی است به دنبال گزینه‌هایی برای اقدامات بیشتر در برابر برنامه موشکی بالستیک ایران بودیم و این کار را بر اساس نگرانی‌های ادامه‌دار خود در خصوص فعالیت‌های ایران و بخصوص شلیک آزمایشی ۱۰ اکتبر انجام می‌دهیم.» مقام دولتی مزبور دیپلماسی جاری میان ایران و آمریکا را از نظر تأثیر، با تحریم ایران همسان دانسته و ادامه داده: «ما جنبه‌های مختلف تحریم‌های بیشتر و همچنین اقدامات دیپلماتیک در حال اجرا را که با منافع امنیت ملی ما همخوانی دارد، بررسی می‌کنیم.»

در دفتر احمدی‌نژاد نفوذی داشتیم

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در همایش سیاسی با حضور فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی نوح(ع) در سالن همایش‌های ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ با اشاره به فتنه‌های متعدد برای پیامبران در مسیر هدایت مردم گفت: وجود فتنه‌های متعدد برای استحکام و بالندگی نظام‌های اسلامی در طول تاریخ از سنن الهی است؛ تا این نظام‌ها در مسیر هدایت امت به ساخت و استحکام لازم دست پیدا کنند. مصلحی افزود: در زمانی که بنده وزیر اطلاعات بودم تمام معوقات و میزان بدهی‌های بالغ بر ۳۰۰ نفر که به بانک‌ها بدهکار بودند؛ استخراج شد و زمانی که شکایت را به قوه قضائیه بردیم این قوه اعلام کرد که باید حداقل یک شکایت از مدیران بانک‌ها وصول شود تا پروند‌هایی در این زمینه در جریان رسیدگی قرار بگیرند؛ ولی متاسفانه هیچ‌یک از رؤسای بانک‌ها به این امر اهتمام نکردند.

وی با یادآوری مجدد پروژه نفوذ تصریح کرد: درست در زمانی که به دنبال محکوم کردن افراد چپاول‌گر سرمایه ملت در بانک‌ها بودیم، ماده واحده‌ای در یکی از لوایح بودجه‌ همان سال مبنی بر استمهال در بازپرداخت معوقات گنجانده شد! و وقتی که به این امر توجه‌ کافی می‌شود می‌بینیم که در راستای همان پروژه نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها تعبیر می‌شود. وی با برشمردن مصداق‌هایی از موارد نفوذ، ادامه داد: در دوسال پایانی دولت دهم برابر اسنادی که موجود است؛ استکبار با سرمایه‌گذاری حجیم متاسفانه تا حدودی موفق به ترور شخصیت رئیس دولت دهم گردید و ما وقتی به این جریان با دیده‌ باز نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بر اثر نفوذ افرادی در دفتر رئیس‌‌جمهور تصمیماتی که در آن زمان گرفته می‌شد؛‌ کاملا در جهت ترور شخصیت رئیس‌جمهور بود.

تذکر اخلاقی آیت‌الله حائری شیرازی به صدا و سیما

آیت‌ الله محی الدین حائری شیرازی در اولین نشست علمی «اخلاق مناظره» که در اداره کل پژوهش‌های اسلامی صداو سیما( رسانه) در قم برگزار شد، به تشریح ویژگی‌های مناظره اخلاقی، شرایط مناظره کنندگان و نحوه اداره آن به ویژه در رسانه ملی پرداخت. عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رواج مناظره از صدر اسلام و اهمیت آن، امری بسیار ظریف، حساس و سودمند می باشد، گفت: اگر مناظره به صورت صحیح صورت بگیرد، باعث رشد و شکوفایی جامعه خواهد بود. این استادحوزه، مناظره حضرت ابراهیم(ع) با مشرکان، مناظرات امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و شاگردانشان به ویژه هشام را از جمله مناظرات مهم و معتبر در دست‌یابی به معیارهای مناظره اسلامی و اخلاقی برای رسانه ملی و جامعه برشمرد. آیت‌الله حائری شیرازی توجه رسانه به موضوع و ارکان مناظره را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و با اشاره به برخی از آسیب‌های موجود در برگزاری مناظره‌ها گفت: یکی از ارکان مهم مناظره، داور و کسی که به نوعی مدیریت مناظره را بر عهده دارد، می باشد.

اعتراض روح الامینی به حکم دادگاه سعید مرتضوی

مجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی به موضوع اعتراض دادستان به حکم مرتضوی پرداخته است.روزنامه آرمان: اهم سخنان وی در این گفت و گو از این قرار است: یک طرف قضیه مدعی‌العموم است البته ما این انتظار را داریم که دادستان به عنوان کسی که از کیفرخواست دفاع کرده نسبت به این پرونده اعتراض کند و وارد شود. اینکه ایشان اعتراض کرده است را مطلع نیستم اما ما همواره چنین انتظاری را داشتیم. این پرونده چون جنبه عمومی هم داشته، قاعدتا اعتراضشان در راستای کیفرخواست صادر شده بوده است. در این پرونده سه اتهام متوجه آقای مرتضوی و دو تن از قضات تهران بوده است. نسبت به یکی از اتهاماتی که متوجه ایشان بوده برای ایشان حکمی صادر شده و به صورت قطعی محکوم شده‌اند. حکم به دیوان رفت و تایید شد و انفصال ایشان را در پی داشت. دیوان جزای نقدی ۲۰۰هزار تومانی ایشان را موجه ندانست و نسبت به موضوع گزارش خلاف واقع هم ایشان تبرئه شد. ما نسبت به برائت هم اعتراض کردیم. ما دلایل خودمان را داریم و بعد از چند جلسه رسیدگی صدور چنین حکمی را در ذهن نداشتیم. البته اینکه این پرونده با شکایت تامین اجتماعی هم ادغام شود برایمان قابل هضم نبود. ۲۵ماه گذشته پرونده از شعبه ۹ کیفری استان به دیوان ارسال شده است و دیوان باید به شعبه‌ای ارجاع دهد تا آنها هم رسیدگی کنند. مشابه این بخش از پرونده که به دیوان ارسال شده پرونده آقای کامرانی‌فر بوده است که شکایت این پرونده مورد قبول واقع نشد. امیدوارم آن‌طور که شایسته است به این پرونده رسیدگی شود و امیدواریم عدالت در رابطه با آقای مرتضوی و دیگران اجرا شود و هیچ استثنایی برای هیچ‌کس وجود نداشته باشد.

اصول‌گرایان به احمدی‌نژادی‌ها نیاز دارند

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت و گو با وقایع اتفاقیه اظهار داشت: جریان اصول‌گرایی به خاطر اینکه نتوانسته بود به خواست‌ها و نیازهای اصلی جامعه و مخاطبان پاسخ دهد، شاهد ریزش هواداران خود است. این جریان پس از درگذشت دو نفر از لیدرهای اصلی خود در دو سال گذشته، یعنی آقای حبیب‌الله عسکراولادی، ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری و آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس جامعه روحانیت مبارز، ضربه اساسی خورد. به نظر می‌رسد این جریان در انتخابات ۹۴ تلاش می‌کند به نوعی شکست فاحش خودش در انتخابات سال ۹۲ را جبران کند؛ اما باید گفت که آنها با تمام تلاش‌هایشان به جایی نمی‌رسند و ما شاهدیم که محمدرضا باهنر، چهره شاخص اصول‌گرایی که شاید یکی از شاخص‌ترین چهره‌های پارلمانی کشور است در انتخابات ثبت‌نام نکرد. چهره شاخص دیگر هم علی لاریجانی، حتی حاضر نیست از پرچم اصول‌گرایی استفاده کند و با پرچم مستقل وارد انتخابات مجلس در قم می‌شود. به نظر می‌رسد با حرفی که حدادعادل زده راه دیگری برای این مجموعه نمانده که بتوانند حداقل از امکانات و لجستیک وزرای دولت نهم و دهم استفاده کنند تا بتوانند از حمایت آنها بهره ببرند و تیم کاملی را شکل بدهند تا با یک چیدمان مناسب وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند. با این وضعیت می‌توان به این نتیجه رسید جریان اصول‌گرا دنبال استفاده از شرایط ایجاد شده برای جبران وضعیت از دست رفته در انتخابات سال ۹۲ است.

تکذیب سوء قصد به احمدی‌نژاد در زمان دولت سابق

سردار خوشنواز، فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) درخصوص شایعه سوء قصد به احمدی‌نژاد در سفر به سیستان و بلوچستان گفت: «حادثه سیستان و سوء قصد به شخص احمدی‌نژاد مطرح نبوده و به ایشان مربوط نمی‌شود.» «موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود. رئیس جمهوری وقت (احمدی‌نژاد) پس از ورود به استان، به تمام شهرها و برخی بخش‌ها و دهات این استان سفر کرد، ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیت‌مان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند، زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران ما شد.»

پیروزی متعلق به محور اعتدال است

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با روز نو اظهار داشت: به نظر من دولت و فعالان عرصه سیاسی باید از این حضور حداکثری کاندیداهای انتخاباتی استقبال کنند؛ چرا که در پی آن ما شاهد حضور حداکثری مردم در روز انتخابات خواهیم بود. به نظر من یکی از باشکوه‌ترین و افتخارآفرین‌ترین انتخابات‌ها در کشور پس از انقلاب اسلامی انتخابات ۷ اسفند خواهد بود. از این روی با توجه به شناختی که نسبت به فضای کشور وجود دارد و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، فضای سیاسی غالب به سمت شخصیت‌های معتدل است و از سویی جمع کثیری از افراد در پی برقراری آرامش هستند. از آنجایی که اعتدال و آرامش نیز با یکدیگر ملازمه دارند تحقق این امر امکانپذیر است. تصور می‌شود در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره از خبرگان رهبری موفقیت بسیار بالایی در انتظار طیف اعتدالگرایان و سیاسیون معتدل خواهد بود.

استخدام کوتوله ها در یک شغل خطرناک

در اکثر کشورهای جهان امروزه شغل ها و مکان هایی ویژه افراد کوتوله در نظر گرفته شده است. اما ظاهرا در بعضی از مناطق دنیا از این افراد سوء استفاده می شود. به گزارش خبرآنلاین ، گروه های گاو بازی در کشور مکزیک چندین گروه از این افراد کوتاه قد را استخدام کرده اند تا از آنها به عنوان ماداتور یا همان ” گاو باز ” استفاده کنند. این افراد به دلیل کوتاهی قد و قامت و جثه خود عموما در برابر گاو ها به زمین می خورند و باعث خندیدن تماشاگران می شوند. یک گروه حامی افراد کوتاه قد در مکزیک با انتشار آماری اعلام کرده است که حدود ۲۰۰ نفر انسان قد کوتاه در این گروه ها فعالیت کرده و تورهایی را در مکزیک ، کلمبیا و آمریکا برگزار می کنند.بعضی از این افراد کوتاه قد گفته اند که برای این حرفه را برگزیده اند که می خواهند در سطح جامعه جدی گرفته شوند و یا به عنوان یک ورزشکار شناخته شوند.

جمعیت جهان اعلام شد

دفتر سرشماری آمریکا اعلام کرد که جمعیت جهان در روز اول ژانویه سال ۲۰۱۶ تقریباً به هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.خبرگزاری قطر پنجشنبه از واشنگتن گزارش داد که تخمین های دفتر سرشماری آمریکا حاکی از آن است که جمعیت سیاره زمین در اول ژانویه (۱۱ دی) هفت میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۸۸۹ هزار ۲۵۶ نفر خواهد شد که این میزان حاکی از یک افزایش ۷۸ میلیونی یا ۰۸/۱ درصد است.به گزارش ایرنا، چین با یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور جهان و کشورهای هند با یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون، آمریکا با ۳۲۲ میلیون و ۷۶۲ هزار نفر کشورهای پرجمعیت بعدی هستند. اندونزی، برزیل، پاکستان، نیجریه، بنگلادش، روسیه و ژاپن نیز از دیگر کشورهای پرجمعیت جهان محسوب می شوند.

حکم متهمان حمله به علی مطهری صادر شد

وکیل مدافع علی مطهری از صدور حکم محکومیت متهمان پرونده حمله به این نماینده مردم تهران در شیراز خبر داد. مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر عنوان کرد: حکم صادر شده و متهمان پرونده یا‌‌ همان حمله کنندگان به موکلم محکوم شده‌اند. وی با بیان اینکه از محتوا و جزئیات حکم صادره اطلاعی ندارم، گفت: برای اطلاع از این مساله به زودی به شیراز سفر خواهم کرد.

مارکس، لنین و استالین رتبه اول بازار

لیست پرفروش‌های بازار کتاب تهران در دومین هفته‌ی دی ماه و با شروع فصل برف و سرما با تغییراتی قابل توجه نسبت به چند ماه اخیر تکان اساسی خورده است. کتاب‌هایی مثل «در باغ حیوانات» از اریک لارسن با ترجمه احمد عزیزی، «بی نازنین» کیوان ارزاقی و «احمق‌های چلم و تاریخ‌شان»‌ نوشته‌ی آیزاک بشویتس سینگر لهستانی‌الاصل آمریکایی با ترجمه‌ی پروانه عروج‌نیا برخی از نام‌های جدید در لیست پرفروش‌های روزهای ابتدایی زمستان هستند. البته تعدادی از کتاب‌های پرمخاطب ماه‌های گذشته از جمله «ملت عشق»، «جزء از کل» و «هنر شفاف اندیشیدن» نیز همچنان در لیست پرفروش‌ها جا خوش کرده‌اند و ظاهرا خیال تکان خوردن ندارند. به گزارش ایلنا، «دفترهای فلسفی؛ دفترهای هگل» اثر ولادیمیر ایلیچ اولیانوف (لنین) به ترجمه حسن مرتضوی، «درک مارکس از بدیل سرمایه‌داری»‌ از پیتر هیودیس و کتابی که به ارزیابی تحول شخصیت مارکس درباره روسیه و نظریه‌پردازان و انقلابیون این کشور پرداخته و دیدگاه‌های او را درباره جوامع توسعه یافته یا پیرامونی بیان می‌کند با نام «مارکس متاخر و راه روسی» به قلم تئودور شانین هم آثار فلسفی-اقتصادی تازه‌وارد به لیست پرفروش‌ها‌ در دومین هفته‌ی دی‌ماه هستند.

ماهواره در هتل‌ها مجاز می‌شود

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مشکل ماهواره در هتل‌ها رفع شده است، اظهار کرد: درخواست هتل‌داران به میراث فرهنگی ارائه شده و سپس ما به وزارت ارشاد ارسال می‌کنیم و پس از ارائه، مجوز میزان دسترسی از سوی وزارت ارشاد برای مجموعه تعیین می‌شود.// تابناک

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …