چاپ مطلب چاپ مطلب

در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان شد: با اجرای قانون رفع موانع تولید، فصل نوینی از رشد و توسعه تولید در استان را شاهد خواهیم بود

همای گیلان:دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد.

2
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با تأکید بر برنامه های اقتصادی دولت و مجلس در رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی گفت: با خرد جمعی و تعامل خوب بین دولت و مجلس و تصویب نهایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همت و مساعدت دستگاه های دولتی و اجرایی در استان، فصل نویی از رشد و توسعه صنعت و تولید را شاهد خواهیم بود.
محمدحسین اصغریان بررسی علل رکود و یا توقف تولید، رفع موانع اشتغال، عدم پیشرفت مناسب طرح های صنعتی، کمک به توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی استانی مانند سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی را از جمله مهم ترین وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ عنوان کرد و افزود: علاوه بر پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، رفع مشکلات بخش کشاورزی و گردشگری نیز از جمله تصمیمات مهم دولت در رفع موانع تولید در سطح کشور است.
نماینده ویژه استاندار گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به تشکیل و آغاز فعالیت دبیرخانه مرکزی این کارگروه در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: لازم است سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با تشکیل دبیرخانه در سازمان متبوعه خود، مشکلات تولیدی و خدماتی حوزه کشاورزی و گردشگری را بررسی و تصمیمات کارشناسانه خود را جهت تصویب نهایی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ارائه نمایند.
وی با تأکید بر لزوم حضور مستمر مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های استان در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، از همکاری و مساعدت بانک صنعت و معدن در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی قدردانی کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این جلسه از پیگیری مستمر کارشناسان این سازمان در شناسایی و دسته بندی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، یافتن پیشنهاد و راهکارهای مناسب در حل مشکلات و ایجاد توافق بین واحدهای تولیدی و دستگاه های اجرایی و یا بانک ها در دبیرخانه مرکزی این کارگروه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای قانون رفع موانع تولید و با وجود راهکارهای قانونمند و حمایت هایی گسترده تر از گذشته در قالب این قانون، بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی در استان قابل حل خواهد بود.
علی منتظری خاطر نشان کرد: بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به دستور هیأت وزیران و وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند سایر استان ها در گیلان آغاز به کار کرده است و در تلاش است به صورت مستمر به مشکلات همه واحدهای تولیدی رسیدگی کند.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه موفق کارگروه حمایت از تولید که در سال گذشته در گیلان اجراء شد، این کارگروه با دارا بودن اختیارات گسترده تر از سابق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه تولید و تجارت باشد.
در ادامه این جلسه مشکلات ۹ واحد تولیدی در حوزه های مختلف بانکی، زیست محیطی و امور مالیاتی بررسی و تصمیم نهایی برای مساعدت بخش دولتی اتخاذ شد.

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …