چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار با اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان لاهیجان مطرح شد:کلیه مسئولین اجرایی شهر تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و رفع کمبود های مادی هنرمندان اختصاص دهند

ذبیح الله نیکفر نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان لاهیجان گفت:کلیه مسئولین اجرایی شهر تمام سعی و تلاش خود را برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و رفع کمبود های مادی و تجهیزاتی هنرمندان اختصاص دهند.
نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی درنشستی صمیمانه با اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه شهرستان لاهیجان که روز سه شنبه ۱۱ مرداد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد گفت: اگر شرایطی فراهم شود که دغدغه های مادی و معنوی انجمن های فرهنگی و هنری و فعالین این عرصه برطرف شود شاهد آن خواهیم بود که نوجوانان و جوانان بیشتری جذب این حوزهشده و اوقاتشان غنی سازی گردد. دراین راستا کلیه مسئولین اجرایی شهر باید تمام سعی و تلاش خود را برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و رفع کمبودهای مادی و تجهیزاتی هنرمندان اختصاص دهند.
نیکفر افزود:حمایت از برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری اختصاص به شخص ندارد و هیچ کدام از کارهای فرهنگی وهنری نباید به نام اشخاص مصادره شود زیرا این امر موجب اختلافات متعددی خواهد شد. وی ضمن اشاره به برگزاری چندین دوره جشنواره شهروند آن را افتخاری برای لاهیجان دانست.
نیکفر در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بسیاری از فرهنگ سازی ها توسط هنر صورت می پذیرد ضمن آنکه فرهنگ سازی می تواند پیش نیازی برای بهره مندی اقتصادی نیز گردد. زبان هنر می تواند موجب فرهنگ درست شود به تعبیری زبان هنر؛فرهنگ درست را جایگزین می کند.
در ادامه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن خیرمقدم گویی گزارشی از فعالیت انجمن ها و مراکز تحت پوشش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ارائه نمود و گفت: متاسفانه پیشرفت فیزیکی فاز ۱ مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بسیار کند شده است لذا با توجه به اهمیت موضوع و فقدان مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان لاهیجان نیاز است تا نگاه ویژه به این پروژه صورت پذیرد . او ضمن قدردانی از زحمات دکتر نیکفر در خصوص پیگیریهای ایشان جهت تامین بودجه برای مجتمع که به علت عدم تخصیص اعتبار در برخی از ردیف بودجه ها منجر به کند شدن روند ساخت مجتمع شد گفت: در صورت تامین بودجه لازم ، امیدواریم امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از فاز ۱ مجتمع فرهنگی و هنری شهر باشیم .
او در ادامه افزود: برای درک صحیح از جامعه هنری بهترین روش گفتگو و حضور در برنامه ها می باشد آنگاه شاهد خواهیم بود که چگونه هنرمندان بدون هیچ چشم داشتی در شهرستان فعالیت کرده و تلاش می کنند تا در راستای ارتقای هنر و فرهنگ تاثیر گذار باشند.
درادامه هریک از روسای انجمنهای قران و عترت،هنرهای نمایشی،خوشنویسان،انجمن داستان بیژن نجدی،انجمن ادبی حزین لاهیجی،انجمن سینمای جوان ، شورای موسیقی و نماینده ای از اصحاب رسانه از مشکلات و کمبودهای حوزه خود سخنانی را ایراد کردند که در پایان دکتر نیکفر قول مساعد داد که پیگیر مطالبات هنرمندان باشد و نتیجه پیگیری های ایشان در جلسات دیگر ارائه شود.روابط عمومی

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …