چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد : طرح مشکلات مراکز بهداشت و درمان شهر و ارائه راهکارهای اجرایی

در دیدار سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد :

طرح مشکلات مراکز بهداشت و درمان شهر و ارائه راهکارهای اجرایی

گزارش از همای خبـر امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ـــ
سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت : جایگاه خطیر حرفه پزشکی بر همگان آشکار است و بخصوص پس از همه گیری بیماری کوید اهمیت این حرفه مقدس در افکار عمومی جایگاهی والاتر یافت.

یزدانی گفت: بخش مدیریت شهر بنا به وظایف و اعتقادات شغلی و انسانی حمایت از حوزه بهداشت و درمان شهر و تامین سلامت شهروندان را در اولویت امور میداند.
یزدانی ضمن ادای احترام به کلیه شاغلان بخش درمانی استان و شهر رشت گفت : توصیه شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی این است که حتما قبل از شروع عملیات عمرانی در بیمارستانها و مراکز درمانی، مجوزهای لازم را از شهرداری اخذ نمایند تا موارد قانونی دست و پا گیر نشود و اجرای عملیات عمرانی بدون مشکل پیش برود.
وی تصریح کرد : مساعدت در صدور مجوزهای عمرانی برای بخشهای درمانی شهر در دستور کار شهرداری قرار میگیرد.

یزدانی در بحث تجمیع اسناد مجتمع پزشکی الزهرای رشت نیز گفت : مساعدت لازم در این امر انجام خواهد گرفت تا اسناد بیمارستان الزهرا انتقال یافته و به ثبت قانونی برسد.
وی گفت :شهرداری در طرحهای تفضیلی و ضوابط تکمیلی آیتم هایی دارد که طی آن بتوان با تسهیلات و طرحهای تشویقی بحث مرمت ساختمانهای درمانی را اجرا نمود.
وی گفت: در خصوص بازسازی و مرمتهای قابل اجرا در بیمارستانهای رازی و شفا پروانه احداث قابل صدور و همکاریهای لازم اجرایی میشود.

محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه هم اندیشی طرح راهکار برای مشکلات جاری در حوزه بهداشت و درمان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد، اظهار داشت :

تقدس حرفه پزشکی تا حدی است که از پیامبر مکرم اسلام هم در موضوع اهمیت سلامت، شفای بیماران و حفظ امنیت مردم تاکید داشتند.
وی اشاره داشت : اهمیت حرفه‌ی پزشکی و بخش بهداشت و درمان پس از شیوع بیماری کوید بیش از گذشته بر همگان مشخص گردید و شاهد بودیم پزشکان و کلیه شاغلان بخش درمان چگونه در دوران شیوع بیماری همه گیر در خط مقدم و با اخلاص تمام به فعالیت شبانه روزی مشغول بودند و بعضا در این راه به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

رئیس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که مجموعه ادارات خدمت رسان شهر رشت ید واحده ای هستند با یک هدف که همانا اعتلای شهر و رضایت و تامین سلامت همشهریان است گفت: بخش مدیریت شهر حمایت خود از بخش بهداشت و درمان اعم از صدور مجوزات لازم و همکاری در صدور مجوزهای لازم و همکاری در عملیات نوسازی و عمرانی مراکز درمانی را اعلام میدارد.
کارگرنیا اشاره داشت : تامین امنیت بهداشت و سلامت شهر از وظایف ذاتی بخش مدیریت شهری است و مجموعه شورا و شهرداری در سنوات گذشته نیز از این حمایتها غافل نبوده و بعنوان مثال در نوسازی بیمارستان پورسینا حداکثر همکاری با عملیات اجرایی را بعمل آورد.
کارگرنیا توضیح داد : متاسفانه شهر رشت و استان گیلان به رغم تمام مواهب خدادادی در بخش سخت افزار و تجهیزات و امکانات پزشکی نارساییهایی دارد که باید تلاش کنیم مانند برخی استانها در در این امر از حمایتهای ویژه دولتی برخوردار بوده اند، با جذب اعتبارات ملی و تامین تجهیزات پزشکی کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان را جبران نماییم.

نادر حسینی عضو شورای اسلامی نیز در این جلسه به این مطلب اشاره داشت : با توجه به اینکه تجمع ساختمانهای پزشکی در بخشهایی از شهر مانند خیابان حاجی آباد و خیابان نواب سبب ایجاد ترافیکهای فراوان شده است، شایسته است شهرکی مخصوص پزشکان در قسمتی از حومه شهر ایجاد گردد تا هم پزشکان در فضای آرامتری به درمان مشغول شوند و هم شهروندان علاوه بر دغدغه بیماری دچار معضل ترافیک و کمبود پارکینگ نشوند.

سید شمس شفیعی، دیگر عضو شورا نیز ضمن اظهار این مطلب که پس از مصوبه ای در سنوات گذشته که اجازه کاربری پزشکی به ساختمانهای مسکونی را به پزشکان شهر داده بود گفت : متاسفانه شاهد بیشترین حجم ترافیک در معابری هستیم که تجمع پزشکان در آن منطقه زیاد است و لذا باید شرایطی فراهم شود که در کنار هر ساختمان پزشکی یک پارکینگ عمومی موجود باشد و یا به هر نحو ممکن ترافیکهای مربوط به مراکز پزشکی حل شود.
وی در خصوص بحث واگذاری سند مالکیت به مراکز بیمارستانی شهر گفت : در سالیان پیشین و در بدو تشکیل بلدیه، زمینهایی که مدارس و بیمارستانها در آن بنا میشد متعلق به شهرداری بوده و انتقال سند وجود نداشته است.

شفیعی اشاره داشت : این مشکل سال گذشته تا حدودی با آموزش و پرورش حل شد و یازده مدرسه به نام آموزش و پرورش استان به ثبت رسید.
وی اشاره داشت : پیشنهاد بخش مدیریت شهر به دانشگاه علوم پزشکی این است که یک نماینده یا یک کمیته از سوی دانشگاه علوم پزشکی به شورای شهر معرفی شود تا با برگزاری جلسات، هم تعامل بین دانشگاه با شورا و شهرداری حفظ گردد و هم در انتقال اسناد مراکز درمانی تمهیدات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام /

همای خبـر. نسرین عشقی

About نسرین عشقی

Check Also

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود 🔹رئیس بیمارستان …