چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار مدیرکل بنادر گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی: بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگرند

در دیدار مدیرکل بنادر گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگرند

همای خبر – نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در تداوم جلسات همکاری این سازمان با نهادهای استانی، نشست هم افزایی حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص افزایش همکاری های دو جانبه برگزار شد.

در این نشست که معاون و مدیران دو طرف حضور داشتند، سیاهکارزاده و یونسی با تصریح براینکه دو بندر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می باشند، بر لزوم ارتقای همکاری های دو مجتمع بندر استراتژیک استان تصریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های همکاری دو جانبه در مسیر جذب حداکثری بار و کالا در کریدورهای عبوری از این منطقه، تشکیل کارگروه های مشترک همکاری دو و چند جانبه را یکی از مهمترین سازوکارهای هم افزایی در راستای تأمین بیش از پیش منافع ملی کشورمان در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین المللی عنوان کردند.

تنوع بخشی به کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی؛ همکاری در سرمایه گذاری های توسعه ای طرح های زیرساختی؛ افزایش تعاملات دو مجتمع بندری در همکاریهای دریایی کشورهای ساحلی دریای کاسپین و هم افزایی جهت اجرای سیاست های توسعه دریا محور از مهمترین توافقات نشست مزبور می باشد.

بنابراین گزارش در این جلسه معاون ومدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل بنادرو دریانوردی گیلان گزارش هایی از توانمندی ها و امکانات زیرساختی دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین ارائه دادند.

گفتنی است دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار داشته، دو بندر که در کریدورهای بین المللی بوده و نقش محوری در توسعه همکاری های بین المللی کشورمان در ارتباط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین و کریدورهای ترانزیتی ایفا می کنند.

About نسرین عشقی

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *