چاپ مطلب چاپ مطلب

در راستای اجرای بخشنامه سفر مدیران کل استان به شهرستان ها؛ حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در سیاهکل

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان سیاهکل ؛ در راستای اجرای بخشنامه سفر مدیران کل استان به شهرستان ها و مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان سیاهکل با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان در فرمانداری شهرستان سیاهکل مورد بررسی قرار گرفت.
محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل در این جلسه با اشاره به وسعت شهرستان و بیان مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گردید و بیان داشت : انتظار است ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با برنامه ریزی و اختصاص امکانات در جهت هوشمند سازی مدارس ، مقاوم سازی ، تجهیز امکانات سرمایشی و گرمایشی و تکمیل پروژه های نیمه تمام اقداماتی در خور شان مردم شریف شهرستان و نظام آموزشی صورت دهند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سیاهکل در ادامه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در راستای ارتقای امکانات و تجهیزات مدارس شهرستان تاکید و تصریح کرد : استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در راستای توسعه مباحث نوین آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت و کمیت می تواند به توسعه نظام آموزشی شهرستان کمک شایانی نماید.
ایشان با تاکید بر توسعه فضای مطالعه در مدارس با کمک اداره کل نوسازی مدارس و با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالا و فرهنگ غنی شهرستان گفت : با افزایش سرانه فضای فرهنگی شهرستان به رشد بینش و فرهنگ مطالعه کمک شایانی می گردد و با توجه به اهمیت این موضوع ، انتظار است ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در افزایش سطح مطالعه و فرهنگ کتابخوانی از تمامی ظرفیت ها کمک گرفته تا آثار پیشرفت و افزایش سطح فرهنگ عمومی در شهرستان بخوبی دیده شود.
تعیین تکلیف مدارس بلا استفاده و تحویل آن به دهیاری ها پس از طی مراحل قانونی ، بررسی انتقال اداره آموزش و پرورش به شهرسیاهکل ،تجهیز مدارس به گاز و شوفاژ طبق استانداردها از جمله مواردی بود که مورد تاکید فرماندار شهرستان سیاهکل قرار گرفت.
قابل ذکر است تعداد ۲۳ پروژه گازرسانی به مدارس (جمعا ۶۷ کلاس درس)با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان در حال اجرا است که پیش بینی می شود تا پایان مهرماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.
همچنین مقرر گردید ۷ مدرسه در شهرستان سیاهکل واقع در روستای فاقد گاز ، با شوفاژ های برقی
کم مصرف با رعایت استانداردهای گرمایشی تا پایان آذر ماه سال جاری از نعمت تجهیزات گرمایشی برخوردار شوند.
۸۱ مدرسه با ۲۸۰ کلاس درس در بخش مرکزی و ۵۸ مدرسه با تعداد دانش آموز ۱۲۳۸ نفر در بخش دیلمان و پیرکوه شهرستان سیاهکل وجود دارد و در سال جاری تاکنون ۱۵۵ میلیون تومان برای تجهیزات مدارس شهرستان هزینه شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …