چاپ مطلب چاپ مطلب

در راستای افزایش مشارکت حداکثری: نشست فرماندار لاهیجان با بانوان فرهنگی و اجتماعی شهرستان برگزار شد

 همای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری لاهیجان؛ فرماندار لاهیجان در جمع بانوان فعال عرصه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان با اشاره به جایگاه و شخصیت زنان در جامعه اسلامی افزود: در جریان انقلاب با تغییر نگرش نسبت به زنان ، آنها توانستند حضور پررنگی را در عرصه اجتماعی و سیاسی به خصوص انتخابات پیدا کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) به عنوان رهبر انقلاب با رد  پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو، زمینه رهایی زنان را از بند باورهای غلطی که در ساحت دین ریشه دوانده بود مهیا کرد تا زنان با پی بردن به ارزش واقعی خویش توانایی‌های بالقوه خود را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، قانون اساسی جمهوری اسلامی تا حد زیادی فرصت‌های برابر را برای زنان و مردان برای ایفای نقش در مسووولیت‌های مهم مملکتی در نظر گرفت، افزود:  با وجود چنین نظام حقوق سیاسی و همچنین فرهنگ سیاسی مشارکتی، شرایط مهیا شد که زنان بتوانند حضور خود را در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه سیاسی به اثبات برسانند.

محمودی به اهمیت انتخابات امسال و توطئه دشمنان علیه ملت و کشور اشاره کرد و یادآور شد: این روزها دشمنان با هیاهوی رسانه‌ای به دنبال اهداف مورد نظر خود در انتخابات از جمله حضور کم رنگ مردم ایران در پای صندوق‌های رای هستند که باید هوشیار باشیم.

بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند، قطعا زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا می کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید‌http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …