چاپ مطلب چاپ مطلب

در سالن کارگران چاف و چمخاله برگزار شد؛ چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی استان گیلان

همای گیلان، چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی استان گیلان با حضور ۲۳۰ ورزشکار در دو رده سنی خردسالان و نونهالان به مدت دو روز در سالن کارگران شهر چاف و چمخاله برگزار شد.
مهدی مهراب پور رییس هیئت کشتی فرنگی چاف و چمخاله با بیان این مطلب که کشتی فرنگی این شهر نیاز به حمایت های ویژه مسئولین دارد گفت: اگر مسئولین این شهر کشتی گیران را مورد حمایت قرار دهند شهر چاف و چمخاله پتانسیل مناسبی برای برگزاری مسابقات مهم کشوری خواهد داشت.
مهراب پور افزود: چهارمین دوره این مسابقات در حالی برگزار شد که بیش از ۲۳۰ ورزشکار از ۱۸ شهرستان و بخش های تابعه استان و مصادف با شب عید فطر برای کسب سهمیه استانی بر روی تشک رفتند.
مهراب پور که امسال برای دومین سال پیاپی به عضویت کمیته داوری فدراسیون کمیسیون کشتی کشور درآمده است اظهار کرد: شهر چاف و چمخاله ورزشکاران زیادی در رشته کشتی فرنگی دارد و در سالهای اخیر مربیان بومی نظیر رضا صفری با کمترین امکانات برای خردسالان و نونهالان این شهر زحمتهای زیادی کشیده اند که همه مردم قدردان ایشان هستند.
مهراب پور که مسئولیت کمیته کشتی سنتی گیلان را نیز بر عهده دارد، ضمن گلایه از مسئولین شهر در بی توجهی به ورزش اصلی کشور گفت: با توجه به اینکه کشتی فرنگی در این شهر علاقه مندان بسیاری دارد اما در این دوره هیچ مسئولی برای حمایت از آینده سازان این مرز و بوم گامی بر نداشت.

وی از برگزاری کلاسهای آموزش داوری آلیش یا پهلوانی و ساحلی در چاف و چمخاله خبر داد و گفت: این شهر تاکنون میزبان بیش از ۲۴ دوره مسابقات مهم استانی و کشوری بوده است که برای ارتقا سطح کیفیت آن مستلزم امکانات و داشتن داوران با استعداد و با دانش هستیم.
رییس هیئت کشتی فرنگی چاف و چمخاله حضور حامیان و خیرین این دوره از مسابقات را بسیار ارزشمند و مغتنم دانست و ضمن تشکر از مهران مهراب پور عضو هیئت کشتی شهر و حاج نقی هدایتی ریاست هیئت کشتی استان گیلان تصریح کرد: هیئت کشتی فرنگی چاف و چمخاله قدردان زحمات فعالان اقتصادی و خیرینی نظیر آقایان مسلمی، فدایی، مهدی زاده و شهدی رییس اداره ورزش جوانان لنگرود می باشد چرا که حضور و کمک این عزیزان می تواند سبب ارتقا کشتی فرنگی این شهر باشد.
از نکات مهم این مسابقات می توان به حضور پرشور مردم و علاقه مندان این رشته ورزشی بخصوص بانوان اشاره کرد که تا لحظات پایانی مسابقات ورزشکاران را تشویق و حمایت می کردند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …