چاپ مطلب چاپ مطلب

در سومین روز از دهه فجر خانه کشتی لاهیجان با حضور استاندار گیلان افتتاح شد

استاندار گیلان در مراسم افتتاح خانه کشتی شهرداری لاهیجان گفت: ظرفیتهای بی نظیری در شهر لاهیجان وجود دارد که متأسفانه از ظرفیتهای خدادادی موجود به درستی استفاده نشده است.

اختصاصی همای گیلان، دکتر سالاری افزود: بروکراسی های بی جهت، جلوی خیلی از پیشرفتهای شهر را گرفته است. با واگذاری اراضی ملی مخالفم، ولی با برنامه ریزی درست می توان از این اراضی به درستی بهره برداری کرد.

وی تصریح کرد: استان گیلان در هزینه کردن برای آموزش کودکان و تعلیم و تربیتشان جزو چند استان برتر کشور است. در بخش تعلیم و تربیت، با کمک بخش خصوصی، به آموزش و پرورش کمک کنیم.

استاندار گیلان عملکرد شهرداری لاهیجان در بارش برف اخیر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در استفاده از فرصت ها کوشا باشید. اینکه شهرداری لاهیجان با اجرای جشنواره آدم برفی در روز پس از بارش برف، بین شهروندان و خانواده ها نشاط ایجاد میکند، استفاده از فرصت و بهره برداری از ظرفیت است.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در این افتتاحیه ضمن خیرمقدم به استاندار گیلان، امام جمعه لاهیجان و حاضرین در جلسه و همچنین گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهرستان لاهیجان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه ی گردشگری، کشاورزی، اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی دارد و محور توسعه ی این شهرستان نیز گردشگری می باشد اما مدت زمان اقامت گردشگران در این شهر کم است، در تلاشیم با فرهنگ سازی در همه زمینه ها مدت حضور گردشگران در این شهرستان را بالاتر ببریم.
مهندس امیر جانبازی افزود: بحث بوم گردی، اکوتوریسم و استفاده از ظرفیت های کشاورزی، شیلات و دریا را در گردشگری بیشتر باید استفاده کرد و منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در رشد و توسعه این شهر نقش اساسی دارد که جهت نیل به این امر، پیشنهادات را به استانداری تقدیم خواهیم کرد.

وی ضمن اعلام وجود زیرساخت‌های مختلف جهت سرمایه گذاری در شهر لاهیجان اظهار داشت: از سرمایه گذاران جهت اجرای طرح‌های عمرانی یا طرح‌های پیشنهادی دعوت می کنیم تاگره گشای مشکلات تولید و اشتغال جوانان شوند.

سرپرست فرمانداری لاهیجان عنوان کرد: ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید و در سومین روز از این دهه ۳ پروژه شامل خانه کشتی و هتل آپارتمان تعطیلات و مجتمع آموزشی یاس افتتاح گردیدند.
وی تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبارات صرف آماده سازی هتل ۵ ستاره بوده که متاسفانه تاکنون تجهیزات آن کامل نشده و طی چند روز آینده آن پروژه نیز افتتاح خواهد شد.
فرماندار لاهیجان اضافه کرد: پروژه های انجام شده و یا در دست اقدام تماما با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی بوده است و هیچ پروژه ای افتتاح نخواهد شد مگر پیوست زیست محیطی در آن لحاظ شده باشد.
جانبازی در پایان به بارش برف نیز اشاره نمود و گفت: برخی از زیر ساخت ها مانند برق و ماشین آلات سنگین نیازمند بودجه بیشتر جهت بازسازی و نوسازی دارند.

در ادامه افتتاحیه حجت الاسلام صدیق امام جمعه لاهیجان ضمن تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراه(س) گفت: عامل اصلی پیروزی نظام جمهوری اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس وحدت و اتحاد مردم و راهبری با برنامه ی مقام معظم امام (ره) بود
وی افزود: اتفاقات اخیر که تظاهرات نامیده شد در واقع تظاهرات نبوده بلکه وحدت مردم بود که ترقه هایی را ایجاد کرده بود و خبری از تیر و تفنگ و فریاد نبود و این فقط وحدت مردم ما را به نمایش گذاشته بود که باعث دل نگرانی دشمنان ما نیز گردید.

شهردار لاهیجان نیز ضمن خیر مقدم به استاندار گیلان و حاضرین در جلسه افتتاحیه خانه کشتی گفت: در این روزهای خاطره انگیز که انقلاب اسلامی ایران با برکت خون شهدا به پیروزی رسید پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان با حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی و تلاش کارکنان خدوم شهرداری با دستان پربرکت استاندار گیلان به بهره برداری می رسد
وی در ادامه افزود: لاهیجان به عنوان شهری نمونه و گردش پذیر همه ساله میزبان میلیون ها مسافر داخلی و خارجی است و فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای رفاه شهروندان و مسافران بر عهده مدیریت شهری می باشد و در کنار عمران و آبادانی به دغدغه مقام معظم رهبری برای توجه به برنامه های فرهنگی نیز نگاه بسیار ویژه ای داریم و امسال افتخار داشتیم که در آستانه دهه مبارک فجر با محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی این ایام را با کلام آسمانی قرآن آغاز نماییم و به استقبال جشن پیروزی انقلاب اسلامی برویم.
مهندس مسعود کاظمی به پروژه های عمرانی شهرداری اشاره نمود و گفت: پروژه های عمرانی شهرداری شامل خانه کشتی شهرداری ، پل فرهنگیان و پارک بانوان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از درآمدهای شهرداری و اعتبارات استانی بوده است.
وی اضافه کرد: خانه کشتی به مساحت زمینی ۱۰۹۵ مترمربع و بنای مسقف ۸۰۱ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال که ۷ میلیارد از این اعتبارات استانی و مابقی از درآمدهای شهرداری بوده احداث گردیده است .
مهندس کاظمی ضمن گرامیداشت یاد استاد جلال انصاری پدر ورزش لاهیجان و رئیس اسبق تربیت بدنی لاهیجان اظهارداشت: ورزش لاهیجان مدیون این بزرگ مرد می باشد.
شهردار لاهیجان انگاه به پروژه ی پل فرهنگیان اشاره کرد و گفت: پل فرهنگیان به عرض شبکه اصلی ۳۵ متر و آسفالت مسیر با اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد ریال که ۵ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال از اعتبارات استانی و مابقی از درآمد های عمومی شهر بوده است دراین ایام افتتاح می گردد.
وی تصریح کرد: پارک بانوان نیز با اعتبار ۳ میلیارد ریال از درآمدهای عمومی شهرداری از جمله پروژه هایی بود که افتتاح خواهد شد.
کاظمی خاطرنشان کرد: مردم فهیم لاهیجان شایسته بهترین ها می باشند لذا شهرداری با تعیین و تعبیه بودجه لایحه ۹۷ به مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال که با افزایش ۷۷درصدی مواجه بود تقدیم پارلمان محلی نموده است.

کاظمی در پایان سخنان خود در خصوص عملکرد شهرداری در بارش برف اخیر گفت: همزمان با بارش نعمت الهی برف که در شهر لاهیجان نیز بیش از ۴۰ سانتی متر در نقاط مختلف بر زمین نشست، با تدابیر فرماندار محترم و تشکیل ستاد عملیات زمستانی شهرداری در مرکز ستاد بحران شهری در کنار اعضای محترم شورای اسلامی شهر و حضور همه کارکنان عضو ستاد توانستیم با عملکرد مناسب این برف را به شادی و نشاط اجتماعی برای مردم تبدیل کنیم و استقبال گسترده از جشنواره ساخت آدم برفی در روز بعد از بارش برف نشان از رضایت شهروندان لاهیجان از خادمان خود در شهرداری و شورا بوده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …