چاپ مطلب چاپ مطلب

در سی و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت مطرح شد: پرداخت حق بیمه معوقه پرسنل شهرداری/ عدم پرداخت اعتبار دولتی خرید دستگاه زباله سوز رشت


در سی و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت عدم پرداخت حق بیمه معوقه کارکنان شهرداری رشت بررسی شد.
به گزارش همای گیلان و به گفته روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت ،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در ابتدای جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم برنامه های خوبی در این اعیاد اجرا و گزارش اقدامات انجام شده به شورا ارسال شود.
فاطمه شیرزاد به برنامه های هفته سلامت اشاره و تصریح کرد: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار(سلامت برای همه و در هر کجا) برگزار می شود و امیدوارم توجه به سلامت مردم فقط مختص به این هفته نباشد.
وی با اشاره به راه اندازی کانون سلامت محله شهرداری رشت بیان کرد: نخستین کانون سلامت محله هفته گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در رشت افتتاح شد و این اقدام گام موثری در راستای توجه به سلامت شهروندان است.
شیرزاد به الزام شهرداری رشت مبنی بر احداث کلینیک مختص کارکنان شهرداری رشت اشاره و تصریح کرد: شورا در دوره های گذشته نیز تا حدودی به زیر ساختهای این مهم توجه و امیدواریم با راه اندازی کلینیک مجهز و تخصصی متعلق به کارکنان شهرداری رشت در حوزه تقسیم سرانه سلامت گام های خوبی برداشته شود.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه های همکاری ما بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعقد شده است گفت: در بیشتر تفاهم نامه های ما بین شهرداری و دستگاه های دولتی از ظرفیت شهرداری و شورا استفاده می شود اما پس از آن جایگاهی برای شهرداری رشت تعریف نمی کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: راه اندازی مرکز نگهداری معتادین متجاهر توسط شهرداری رشت از دیگر اقدامات در راستای توجه به مباحث اجتماعی است.
شیرزاد به معوقات بیمه کارکنان شهرداری رشت اشاره و تصریح کرد: این مشکل در دوره های گذشته نیز وجود داشته و مدیر ارشد هر سازمان و دستگاهی ملزم به پرداخت حقوق، حق بیمه و.. کارکنان است اما متاسفانه همواره شاهد مشکلات مالی و مسدود شدن حسابهای شهرداری رشت هستیم.
وی مدیران شهرداری رشت را بازوی اجرایی اعضای شورا دانست و گفت: امیدوارم شهردار رشت با دقت بیشتری به این حوزه توجه و دغدغه های کارکنان شهرداری پیرامون عدم پرداخت حق بیمه معوقه و…را برطرف کند.
شیرزاد به المانهای شهر رشت اشاره و اظهار کرد: برخی از این المانها نیازمند بازنگری هستند .
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت بیان کرد: آلودگی این دو رودخانه موضوع پنهانی نیست و انتظار داریم در بودجه های استانی به این مهم اعتبار مشخصی اختصاص پیدا کند.
وی با ابراز گلایه از عدم اختصاص ۲۵ درصد منابع دولتی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان تصریح کرد: متاسفانه ۲۵ درصد اعتبار دولتی به منظور خرید زباله سوز برای سراوان به شرکت TTS پرداخت نشده و این در حالی است که معضل زباله سراوان بارها مطرح شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …