چاپ مطلب چاپ مطلب

کحالی درنشست باخبرنگاران مطرح کرد: جذب اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون تومان جهت احداث کارخانه کمپوست درالمان لنگه/بدهی ۲۱میلیاردی شهردارازسال ۷۷

در آخرین روزهای باقی مانده از عمر دوره چهارم شورای اسلامی ،خبرنگاران شهرستان لنگرود با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود دیدار داشتند.

اختصاصی همای گیلان، در این نشست کحالی شهردار لنگرود ضمن گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی دو شهید هفته دولت گفت: یقینا هر عملکردی که شهرداری انجام میدهد با تصویب اعضای شورای اسلامی است و اعضای شورای شهر هستند که مسیر را برای شهرداری هموار می کنند و من جا دارد از تلاشها و حمایت های همه جانبه اعضای شورای شهر در چهارمین دوره شورا قدردانی نمایم.
شهردار لنگرود بیان داشت: اقدامات گوناگونی در زمان تصدی اینجانب صورت گرفته که یکی از مهمترین آنها به مجتمع تفریحی پارک فجر میتوان اشاره کرد. درفاز اول این پارک اقداماتی همچون پیست دوچرخه؛پیاده رو سازی؛ فرش موزاییک، مزار شهدای گمنام ،بازارچه صنایع دستی و میراث فرهنگی و .. انجام شده است
وی بازگشایی خیابان بقعه آقا سید محمد به مسکن مهر جهت تردد ساکنین این منطقه، آسفالت خیابان ها و معابر،تجهیز آتش نشانی ،دفع آبهای سطحی را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد.
شهردار لنگرود به احداث کارخانه کمپوست اشاره کرد و کفت: دفع زباله از قدیم الایام مشکل مردم شهرستان بوده که با حمایت اعضای شورای شهر،نماینده محترم و فرماندار توانستیم اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را جهت احداث کارخانه کمپوست در آلمان لنگه جذب نموده و در هفته دولت کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.
کحالی افزود: برای دیوار سازی حاشیه رودخانه نیز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تو مان اعتبار جذب شده و کار اجرایی آن آغاز شده است.
وی اظهار داشت :شهرداری لنگرود با جذب اعتبار ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان از اعتبارات اوراق مشارکت دومین شهرستان در استان در زمینه جذب منابع بوده است.
کحالی شهردار لنگرود به پروژه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۱۹ پروژه با اعتبار ۱۹میلیارد تومان در این هفته افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار لنگرود بیان داشت: شهرداری لنگرود را با ۲۷ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته و امروز در آخرین روزهای پایان کار شورای شهر بدهی شهرداری ۲۴ میلیارد تومان بوده که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن اوراق خزانه است و باید پرداخت گردد.هرچند باید عنوان کنم که ۲۱میلیارد تومان بدهی از سال ۷۷ همراه شهرداری بوده است.
وی اظهار داشت: خدا را شاکرم که میزان بدهی نسبت به سال ورود من کم شده و این عملکرد یقینا نتیجه کار تیمی مجموعه شهرداری و حمایت همه جانبه اعضای شورای شهر،مجموعه استانداری، نماینده و فرماندار شهرستان حاصل شده است.
شاد سخنگوی دوره چهارم شورای اسلامی شهر لنگرود نیز گفت : با اینکه اصلی ترین راه شهرداری ها برای کسب بودجه صدور پروانه است اما از سال ۹۲ این میزان به شدت کاهش یافت اما بودجه شهرداری ۱٫۵ برابر بیشتر شد که این امر نشان از جذب بودجه از طرق دیگر بوده است.
وی بیان داشت: احداث کارخانه کمپوست تنها راه حل ممکن برای نجات تالاب کیاکلایه است که با پیگیری های مجدانه اعضای شورا توانستیم اعتباری خوبی در این زمینه جذب نموده و هفته دولت شاهد کلنگ زنی آن باشیم.
شاد اظهار داشت:دفع آبهای سطحی، حجم بالای آسفالت و روکش اسفالت؛بازگشایی ۷۰ نقطه ترافیک زا،جمع آوری سگهای ولگرد ، تفکیک زباله از مبدا و اقداماتی فرهنگی آن و … از جمله اقداماتی بوده که در دوره چهارم شورای اسلامی انجام شده و نسبت به دوره های قبل بی سابقه بوده است.
سخنگوی دوره چهارم شورای اسلامی لنگرود: به پرداخت عوارض اشاره کرد گفت: از شهروندان لنگرودی میخواهم در زمانی که اکثر شهرداری ها با مشکلات مالی مواجه هستند،تا با پرداخت عوارض نوسازی و صنفی خود به شهرداری یاری رسانند .
شاد در پایان بیان داشت: اعضای دوره پنجم شورای اسلامی لنگرود افراد توانمندی هستند و امیدوارم بهتر از شورای دوره چهارم فعالیت داشته باشند.
مهدی پور عضو شورای اسلامی دوره چهارم لنگرود نیز گفت:خدا را شاکریم که عرصه خدمت در دوره چهارم شورای شهر طوری به پایان رسید که شاهد رضایت حداکثر نسبی در میان مردم هستیم.
مهدی پور افزود:در این دوره شورا متاسفانه دستخوش تغییرات مدیریتی بودیم که این تغییرات علاوه بر افزایش هزینه ها باعث شد تا فرصت های مناسب نیز از دست رود.خدا را شاکریم با ورود آقای کحالی از دو سال پیش به شهر لنگرود که خواسته خود مردم شهر بود؛ با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور بود ؛شاهد کاهش بدهی شهرداری و حجم بالای عملیات عمرانی در شهر باشیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اختلاف نظرهایی که بین اعضای شورای شهر وجود دارد و این اختلاف نظر چیزی نیست جز احقاق حق شهروندان؛ به خود می بالیم که در راستای پروژه عمرانی که منافع شهر را در بردارد، هیچ درخواستی از سوی شهردار منفی پاسخ داده نشده و این امر نشان از همدلی اعضای شورای شهر و شهردار بوده است.

مهدی پور اظهار داشت: خارج ساختن زباله از پارک فجر برای همیشه بعد از ۲۲ سال دپوی زباله دران، دریافت مجوز و اعتبار کارخانه کمپوست در آلمان لنگه، پیگیری مجدانه برای آغاز به کار فاضلاب صنعتی از شهریور ماه بعد از کلنگ زنی ان در سال ۸۴ از افتخارات این دوره شورای شهر است.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای دوره پنجم شورای اسلامی شهر لنگرود گفت: با توجه به توانمندی هایی که در آقای کحالی وجود دارد از شورای جدید می خواهم تا شهر را با تغییر مدیریتی مواجه نسازند تا ایشان بتواند پروژه های ناتمام خود را به پایان رسانده تا اهداف آن به مردم شهر برگردد.

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: باغات چای گیلان آماده کودپاشی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: باغات چای گیلان آماده کودپاشی است رییس سازمان جهاد کشاورزی …