چاپ مطلب چاپ مطلب

در مراسم تجلیل از خبرنگاران املش مطرح شد : شهردار : خدمات رسانی بدون اطلاع رسانی ابتر است /بدهکاری شهرداری باید تعریف سازمانی داشته باشد، ۲۰ میلیون بدهی میوه قابل توجیه نیست/رئیس شورای اسلامی شهر : در این دوره شفافیت در عملکرد شهردار و کمترین فساد مالی را شاهدیم


شهردار و اعضای شورای شهر املش از خبرنگاران تجلیل کردند .

همزمان با سالروز شهادت شهید صارمی و بزرگداشت مقام خبرنگار، شهردار املش و اعضای شورای اسلامی این شهر از خبرنگاران قدردانی نمودند.

اختصاصی همای گیلان، در این مراسم که اصحاب قلم واهل رسانه حضور داشتند ، شهردار املش ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: حقیقتا اگر رسانه وظیفه خود را بدرستی انجام دهد رافع مشکلات زیادی خواهد بود و ما با علم به این‌موضوع سعی کردیم در ۹ ماهه تصدی خویش، هر ماهه عملکرد شهرداری را توسط اصحاب رسانه در فضای مجازی وبصورت مکتوب به اطلاع شهروندان فهیم املشی برسانیم . چون اعتقاد داریم خدمات رسانی بدون اطلاع رسانی کامل نیست.
مهندس ناصررنجبر اظهار داشت : در ۹ ماهه اخیر بر روی سه موضوع اصلی شهر به جد وارد شده و در راستای حل آن تلاش نمودیم. بحث جایگاه زباله در محدوده شهری از قدیم الایام ،از مشکلات اساسی املش به شمار می آمد واین معضل نه تنها شهر املش بلکه چند شهر دیگر را نیز دچار مشکل زیست محیطی نمود ه بودکه با انتقال زباله به کارخانه کمپوست رودسر علاوه بر آماده سازی فضای مناسب برای ایجاد پارک بازار در آینده،از اثراث زیست محیطی آن‌نیز جلوگیری به عمل امد.

با انجام طرح تفکیک زباله از مبدا حجم زباله به یک چهارم خود رسیده است
وی در ادامه بحث زباله گفت:متاسفانه با تعطیلی کارخانه کمپوست رودسرمجدداٌ برای جابجایی زباله با مشکل مواجه گشته و برای رفع معضل ، شروع به طرح تفکیک زباله از مبدا با آموزش خانه به خانه نمودیم.چند روزیست این طرح انجام شده و با انجام طرح تفکیک زباله از مبدا، حجم زباله به یک چهارم خود رسیده و این‌میزان قابل دفن در خاک و تبدیل به کود خواهد شد.

وقتی کارخانه کمپوست رودسر تعطیل شد برخی از دستگاه های مرتبط با زباله نه تنها کمک حال ما نشدند/اعتبار تکمیلی کارخانه کمپوست رودسر به حوزه شهرداری لنگرود داده شد

شهرداراملش اضافه نمود : متاسفانه وقتی کارخانه کمپوست رودسر تعطیل شد برخی از دستگاه های مرتبط با زباله نه تنها کمک حال ما نشدند بلکه ما را به دادگاه معرفی نمودند. رنجبربا اعلام این مطلب که نواقص موجود در کارخانه مذکور و سیاست غلط استانی و عوامل مرتبط به حوزه مدیریت پسماند در استان موجب عدم کنترل شیرابه آن ودر نتیجه منجر به تعطیل شدن کارخانه گردید ،ادامه داد: اعتبار تکمیلی این کارخانه  بالغ بر۲/۵ میلیارد تومان بودکه متاسفانه به جای تکمیل این پروژه  به حوزه شهرداری لنگرود داده شد به همین دلیل  از تاریخ۹۷/۳/۳ شهرداری املش با تدبیر خود سعی کرده زباله های تولیدی را علیرغم عدم دریافت زباله از سوی کارخانه کمپوست در حوزه شهری تخلیه و یا دفن نماید.شهرداراملش در بحث تفکیک زباله از شهروندان درخواست نمود تا این موضوع رابه عنوان یک وظیفه وتکلیف شهروندی رعایت نمایند.

اعتبار ۸میلیارد بود اما ۱۲ میلیارد بدهکاری گذاشته بودند فقط بدهکاری میوه ۲۰ میلیون تومان بود

وی تصریح کرد در دوره گذشته به دلیل وجود دو شهرداردر یک مقطع  واختلافات در حوزه استانداری وشهرداری ،بدترین دوران شهرداری املش به حساب می آیدوهمین عامل موجب گردید تا شهری که اعتبار پیش بینی شده اش ۸ میلیارد بوددر یک دوره مدیریت ۱۷ ماهه  ۱۲ میلیارد بدهی برجای گذاشت . البته بدهکاری برای همه شهرداری ها  امری بدیهی است ، اما هر بدهکاری باید براساس تعریف سازمانی باشدو هیچ کدام ارقام بدهکاری عمرانی ،پول کاغذ ،خودکارومیوه پرداخت نشده بطوریکه آقایان فقط ۲۰ میلیون بدهکاری میوه برجای گذاشتند خریدهای غیر مرتبط وغیرضروری شهرداری بدون داشتن  شرایط استانداردبرای استفاده شهرداریمثل خرید ۳۰۰ عددچراغ برق از شرکت های حوزه خراسان شمالی واراک که در حاشیه پارک گلستان ریخته شد واداره برق اجازه استفاده از آن را به دلیل غیر استاندارد بودن نداد وزمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم  حتی توان خرید یک کیلو چای درحوزه شهرداری نداشتیم .ما دراین فاصله دومیلیارد بدهکاری کذشته را پرداخت کردیم.شاید خیلی ها عنوان کنند در دوره گذشته کلی آسفالت  صورت گرفت ،که در پاسخ باید گفت در سال ۹۵ و ۹۶ پنچ میلیارد کار عمرانی شد اما یک ریال در مدیریت پرداخت نشد !  !

جهت آسفالت خیابان اصلی ۱میلیارد تومان هزینه نمودیم
شهردار املش ضمن اعلام افتتاح پروژه اسفالت خیابان اصلی شهر با اعتبار ۱ میلیارد تومان در هفته دولت گفت: برای رفع مشکل کمربندی املش نیز اعتبار ۳ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پاییز حجم وسیعی از طرح انجام شود.
رنجبر در خصوص بحث گردشگری اظهار داشت: استخر زربیجار نقطه بسیار عالی برای جذب گردشگر است.لایروبی اولیه آن جهت اهداف دو منظوره انجام و مابقی نیز با فصول کشاورزی به اتمام میرسد. همچنین طرح گردشگری فاز اول نیز در حال تهیه می باشد.

وی افزود: تبدیل جایگاه قبلی زباله به پارک بازار برای انتقال بازار هفتگی سه شنبه از طرح های شهرداری بوده که اگر فرمانداری و دادگستری این طرح را به ما محول نمایند به سرعت ان را اجرا خواهیم کرد که یقینا با اجرای آن برای شهرداری درامد ثابتی را به همراه خواهد داشت.
شهردار املش به احداث دهکده چوبی در ورودی شهر املش اشاره کرد و گفت:املش قطب اصلی تولید چای در کشور است.با افتتاح این دهکده برند چای به عنوان یک نماد از شهر املش به مسافرین و گردشگران معرفی خواهد گشت.

به ما اجازه بهره برداری از انفال داده نمی شود ومامجبوریم از شهرستانهای مجاور تنی ۲۵ هزارتومان خریداری کنیم
وی گفت ؛ شهرداری ها به عنوان بازوی کمکی ادارات به شمار می رود این در حالیست که این یاری دو طرفه نیست.ما انتظار داریم تا سهمی از انفال به شهرداری ها اختصاص داده شودسه رودخانه از داخل شهر املش گذر می کنند اما شهرداری حق استفاده از آن را ندارد این در حالیست که دیگر دستگاه ها از آن بهره مندند وهم اکنون هم آقای نجفی از بخش خصوصی از آن منتفع می شود وما مجبوریم منابع خود را از شهرستان دیگر تنی ۲۵ تومان خریداری نماییم.

امیری رییس شورای اسلامی شهر:در این دوره ، شفافیت در عملکرد شهردار و عدم فساد مالی را شاهدیم

امیری رییس شورای اسلامی شهر املش نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در شرایطی که گفتن حقیقت و حتی کتمان حقیقت سخت است شما وارد عرصه ای شده اید که جسارت می طلبد.امیدواریم روابط شما با شهرداری از روی روابط سالم ،پویا و به دور از هر حاشیه باشد.
امیری بیان داست: از بدو ورود شهردار تمام اعضای شورای شهر از ایشان خواستیم تا شفافیت در عملکرد خود داسته باشد.خدا را شاکریم که تا به امروز این امر محقق گشته و امیدواریم تا پایان نیز این شفافیت وجود داشته باشد.به صراحت می توان  گفت دراین دوره ، شفافیت در عملکرد شهردار و عدم فساد مالی را شاهدیم
.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …