چاپ مطلب چاپ مطلب

در مراسم تجلیل از ورزشکاران و فعالین عرصه ورزشی خمام مطرح شد: بخشدار خمام: خمام در ادوار مختلف همواره از جایگاه ویژه ای در عرصه ورزش برخوردار بوده است /جعفرزاده ایمن آبادی: اگر جدیت بیشتری در ورزش داشتیم امروز بسیاری از مشکلات در جامعه وجود نداشت/بخشدار خمام پرانرژی ،توانمند و از مدیران بسیار قوی هستند

به مناسبت هفته تربیت بدنی از ۴۰نفر از ورزشکاران،مربیان ،مقام آوران، مسؤولین و فعالان عرصه ورزش در بخش خمام تجلیل بعمل آمد.

اختصاصی همای گیلان، این مراسم که ظهر امروز پنجشنبه،دوم آبان مصادف با آخرین روز از هفته تربیت بدنی در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار شد،دکتر رضا مهدوی،بخشدار خمام با بیان اینکه خمام جایگاه بزرگی در عرصه ورزش دارد گفت: خمام همیشه در ادوار مختلف جایگاه بزرگ و ویژه ای در ورزش داشته است.

وی افزود: در بخش خمام شرایط مکانی و فرصت محیطی و سازگاری منطقه در طول سال باعث کشش افراد به سمت رشته های مختلف ورزشی می‌شود که در کمتر جایی از استان شاهد این ویژگی خاص هستیم.

مهدوی خطاب به ورزشکاران حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: شما بعنوان سفیران ورزش رسالت بزرگی در جامعه و خانواده دارید و موجب تسلی بخشی و آرامش بخشی هستید که این مسأله جایگاه شما را بسیار حائز اهمیت می نماید.

بخشدار خمام در ادامه به قدمت و ریشه ورزش در ایران باستان اشاره کرد و اظهار داشت:درمیان کشورهای مشرق زمین،ایران تنها کشوری بوده که در نظام تعلیم و تربیت بیشترین اهمیت را به تربیت بدنی داده و در طول ادوار ،اهمیت ورزش را مشاهده می کنیم.

وی یادآور شد: ورزش در ایران باستان با هدف سلامت،شادابی، نشاط و آماده شدن برای دفاع از میهن صورت می گرفت وهدف اصلی ،تربیت جوانان بود که حضور دلیر مردانی چون رستم و سهراب خود گواه براین مدعاست همچنین از زمان ظهور اسلام نیز ۳اصل ورزشی تیر اندازی ، شنا و اسب دوانی جز رسالت دین معرفی شده است.

مهدوی اضافه کرد:کوهنوردی،شمشیر زنی،دومیدانی ،شتر سواری،ارابه دوانی،مشت زنی وکشتی ازجمله رشته هایی بوده که از دو سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در ایران مرسوم بوده است.

بخشدار خمام درادامه تصریح کرد: ورزش ازاین دیدگاه که آثار سودمندی در زندگی فردی و اجتماعی دارد برای اقشار مختلف حائز اهمیت است.

وی افزود:انسانهایی که ورزش میکنند بسیار شجاع و با اعتماد به نفس بالا هستند که حتی درعرصه مدیریتی هم خوب عمل میکنند.

وی بابیان اینکه ورزش تأثیرات مثبت فردی ،اجتماعی فراوانی دارد نقش بانوان رادر عرصه ورزش بسیارمهم ارزیابی کرد و افزود:اگر مادری سالم باشد قطعا فرزندان سالم و بانشاطی تربیت خواهد نمود و خانواده ای سالم بوجود آمده که درنتیجه منجر به جامعه ای سالم خواهد شد.

بخشدار خمام ضمن دادن قول مساعد به ورزشکاران خمامی در خصوص پیگیری مطالبات ورزشی بخش از مهندس جعفر زاده ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر نمود و افزود:ایشان یکی از نمایندگان ملی هستند که همواره در بخش های مختلف اقتصادی،اجتماعی و زیر ساختی به ما کمک میکنند.

در ادامه این مراسم مهندس غلامعلی جعفر زاده ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از زحمات بخشدار خمام قدردانی کرد و گفت: جناب آقای مهدوی ،بخشداری بسیار توانمند وپرانرژی و از مدیران بسیار خوب ما در شهرستان رشت هستند ایشان همواره مصرانه پیگیر امورات مختلف بخش خمام می باشند.

وی بابیان اینکه اگر ما جدیت بیشتری در ورزش داشتیم امروز بسیاری از مشکلات جامعه وجود نداشت گفت:ورزش به انسان سلامت جسم و سلامت روان می دهد

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی سپس بر لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان و احیای ورزش همگانی تاکید کرد و افزود : خمام از پتانسیل بالایی در زمینه ورزش برخوردار بوده و قهرمانان زیادی دارد از این رو باید اتفاقات خوبی برای ورزش این‌بخش رقم بخورد.

وی همچنین از قرار گرفتن امکانات لازم در صورت تهیه یک زمین مناسب برای فوتبال خمام خبر داد و گفت: در صورت کلنگ‌زنی خانه جدید شطرنج و رساندن آن به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال جذب اعتبار برای تکمیل آن خواهیم بود.

در پایان ازمقام ۴۰ نفر از فعالان و مدال آوران عرصه ورزش در بخش خمام در سالجاری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

گزارش زهرا رگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …