چاپ مطلب چاپ مطلب

در مراسم تجلیل روز خبرنگار عنوان شد:شهردار بندرانزلی: خبرنگاران چشم بینای مردم و مسوولان هستند/فرماندار بندرانزلی : هرجا خبرنگار حضور دارد قطعا ارتباط بین مردم مسؤولین نیز برقرار است

شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی در حضور مسئولان شهرستان بندرانزلی به پاس گرامیداشت روز خبر نگار از فعالین عرصه خبر تجلیل نمود.

اختصاصی همای گیلان، دراین مراسم که همزمان با رونمایی از تشک امداد و نجات آتش نشانی بود دکتر حسن پور قربان،شهردار بندرانزلی خبرنگاران را چشم بینای مردم و مسوولان دانست و گفت:حرفه خبرنگاری بسیار سخت است ویکی از دغدغه های این عزیزان امنیت شغلی است که بنده چند باری که از نزدیک پای صحبت برخی از خبرنگاران نشستم یکی از دغدغه هایشان را همین مسئله عنوان کردند.

شهردار بندرانزلی تصریح کرد:خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و این پل ارتباطی باید بدون هیچ دغدغه ای بتواند کارش را دنبال کند .

وی بابیان اینکه یکی از مسائل مربوط به خبرنگاران ساماندهی است وباید کانون و جایگاهی داشته باشند تا بتوانند دورهم جمع شده وبه مسائل خود بپردازند افزود:شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی هرچه در توان دارد دراین راستا کمک خواهد نمود و بنده در خصوص تهیه مکان و جایگاه برای خبرنگاران آمادگی کامل دارم.
– شهردار بندرانزلی در بخش دوم سخنان خود به اقدامات شهرداری در سالجاری پرداخت و گفت: در سال ۹۸علی رغم مشکلات زیاد با هماهنگی و همراهی خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر کارها را دنبال کردیم و پروژه های خیلی خوبی نیز در سطح شهر رقم خورده که از نمونه های بارز آن میتوان به پروژه آسفالت معابر شهر اشاره کرد که دراین مدت ۱۵هزار مترمربع از معابر شهری زیر آسفالت رفته است.
– وی خرید چند دستگاه مینی بوس شهری ،احداث پارکهای محله ای ازجمله پارک سوسر،تجهیز گلخانه و محوطه سازی جایکا، تهیه مکانی جهت جمع آوری و ساماندهی احشام سرگردان،تکمیل و تجهیز علائم راهنمایی و رانندگی را ازدیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری بندرانزلی عنوان کرد و به مقام آتش نشانان اشاره کرد و گفت:آتش نشانان شهرداری انزلی ویژه هستند و من افتخار میکنم و به خود می‌بالم که درکنار این قهرمانان هستم.
– درادامه این مراسم حیدری ،رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی درراستای حاشیه های بوجود آماده درخصوص ترکیب جدید هئیت مدیره شورای شهر گفت:جنس ما از نوع علم و معلمی و خدمت است و درهر مقامی باشیم به دنبال خدمتگزار ی هستیم و فقط یک چیز را میبینیم؛ مردم ،مردم و مردم
– وی همه مسوولین شهرستان بندرانزلی انزلی را به تعامل وفاق و همدلی فراخواند .
– رئیس شورای شهر بندرانزلی درادامه سخنان خود به ارزش وجایگاه خبرنگار در جامعه اشاره کرد و افزود:روز خبرنگار روز بسیار بزرگ وزیباست .
– حیدری خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد:شما نیز مثل معلمان دارای قلم هستید قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده بنابراین ارزش کار شما بسیار بالاست
-وی با بیان اینکه حرف و قلم خبرنگار تاثیر زیادی بر جامعه دارد افزود:خبرنگاران با قلم ونگارششان میتوانند جامعه را به سمت سلامت سوق دهند وبزهکاری را کم کنند.
حیدری آزاد، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در تعریف خبرنگار گفت:هرجا خبرنگار است قطعا ارتباط بین مردم و مسئولین هم برقرار است.

وی افزود: ما مسئولین باید بپذیریم که ارتباط باخبرنگار ضروری و قطعی است و درب اتاق کار ما فقط نباید در روز خبرنگار باز باشد.

فرماندار انزلی درادامه خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد:مواظب باشید تا این قلم هایی که در اختیاردارید آلوده به بی تقوایی نشوند.
وی بابیان اینکه مردم انزلی مردمی باشخصیت وفرهیخته هستند، افزود:انتقاد شما عزیزان خبرنگار باید مسیر توسعه و رشد بندرانزلی را فراهم نماید و خدای ناکرده درمسیر افترا و تهمت و تخریب نباشد.

گفتنی است:مهرداد رضاپور، رئیس آتش نشانی بندرانزلی درآغاز این مراسم به بیان عملکرد مرکز آتش نشانی بندرانزلی پرداخت و گفت:بعداز ماهها پیگیری وتلاش وحمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار توانمند موفق شدیم بخشی از امکانات تجهیزات آتش نشانی را ازجمله تشک نجات با ابعاد ۳در۸در۶با طولsdf150دو فن داربا ارتفاع ۴۵متر ساخت کره،بازسازی کامل سه دستگاه خودروی عملیاتی،خرید دستگاه تنفسی،خرید دستگاه شارژ تنفسی، خرید دستگاه هیدرولیک ،دستگاه وروغن پست کامل لباس آتش نشانی را تهیه نماییم.
وی سپس آمار آتش سوزی رادر۴ماه نخست سالجاری ۳۱۰مورد بیان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴درصد کاهش داشته است. تعداد موارد حوادث امداد و نجات آتش نشانی بندر انزلی در ۴ماهه نخست امسال ۱۲۰مورد میباشد.

این مراسم با تجلیل از خبرنگاران آتش نشانان پایان یافت.

گزارش:زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …