چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست استاندار و مجمع نمایندگان گیلان مطرح شد؛ از شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی تا تسهیل در ارائه خدمات به روستانشینان

استاندار گیلان ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان را از مصوبات نشست با مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بر توسعه بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی استان اهتمامی جدی داریم.

همای گیلان/ ارسلان زارع غروب امروز (شنبه) در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان، بررسی مسائل حوزه‌های مختلف استان را از مصوبات جلسه عنوان و اظهار کرد: در این نشست مسائل مرتبط با طرح‌های هادی روستایی، کاربری‌ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های آن بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان درخصوص اقدامات مثبت صورت گرفته پیرامون اجرای طرح‌های هادی، برنامه‌های پیش‌رو و صدور اسناد مالکیت روستانشینان گزارشی ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بر ضرورت تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان و تسریع در بازنگری طرح‌های هادی و تغییر کاربری پس از دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط، تأکید شد.

وی به انجام روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با توجهی که نمایندگان به عمران و آبادانی روستاها و تأمین قیر رایگان و اجرای طرح‌های هادی دارند؛ شاهد توسعه در بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی گیلان باشیم.

** رفع مشکلات ساخت و ساز در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی با محوریت استاندار، همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان گیلان در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های ساخت و ساز روستایی با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: در این جلسه برای دستیابی به راهکارهای قانونی در جهت رفع مشکلات روستانشینان و احداث واحد مسکونی متناسب با جمعیت خانوار در آن منطقه بحث و تبادل نظر شد.

رسول فرخی عمده مشکلات روستانشینان در حوزه ساخت و ساز را در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با محوریت استاندار و همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان خانه ملت، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را از اهداف اصلی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع گردد.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیران کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی استان و نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حضور داشته و گزارش‌هایی ارائه داشتند؛ هریک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم دیدگاه‌های خود درباره دستور کار جلسه را بیان داشتند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …