چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر مطرح شد : ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امری لازم و ضروری است

اختصاصی همای گیلان: همای گیلان:به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رودسر ؛ امیر جانبازی رودسری ، فرماندار شهرستان رودسر در نشست انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با بیان این مطلب که هدف تکامل و آفرینش انسان ها گرایش و حرکت به سمت و سوی خواندن است افزود : این مهم در قرآن کریم ، معجزه نبی مکرم اسلام نیز مورد تأکید قرار گرفته است .

وی لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه به عنوان یک اصل مهم و انکار ناپذیر مورد تأکید قرار داد و گفت : همه باید مروج این فرهنگ در جامعه باشیم و نگذاریم کتاب در زندگی ما غریب باقی بماند .
فرماندار رودسر صرف پرداختن به مطالعه کتاب را کافی ندانست و اظهار داشت : باید تلاش کنیم این مهم را به سمت مطالعه کتاب های با کیفیت و با محتوا سوق دهیم . چرا که ،‌ اندیشیدن به محتوای کتاب در تکامل انسان ها هم از نظر فردی و اجتماعی فی نفسه اثر بخشی فراوانی دارد .
فرماندار رودسر در بخش دیگری از صحبتش گفت : تک تک مدیران و مسئولین در حوزه های مختلف وظیفه دارند با انعکاس عملکرد و پیشرفت های حاصل در سایه تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید ، موجبات افزایش اعتماد و دلگرمی مردم به فرزندان خود در دولت و نظام و تزریق روحیه امید و شادابی در جامعه را فراهم سازند .
جانبازی رودسری با یاد آوری این مطلب که در دولت تدبیر و امید گام های خوب و سازنده ای در جهت ارتقاء شاخص های توسعه ای در حوزه های مختلف فرهنگی ، آموزشی ، اقتصادی و عمرانی در کشور برداشته شده است نقش مدیران را در روشنگری همه جانبه در این عرصه مورد تاکید قرار داد و افزود : شما مدیران زبان گویای دولت هستید و باید پیشرفت و توسعه مناطق خود را به مردم اطلاع رسانی کنید و این چیزی است که نظام از شما انتظار دارد .
وی با تاکید بر لزوم پیگیری اعتبار از ناحیه اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاه اجرایی جهت تسریع در روند ارتقاء شاخص های توسعه ای شهرستان ، تصریح کرد : مدیران شهرستانی باید نسبت به افزایش سطح تعامل با مدیران استانی به منظور افزایش سهم اعتباری شهرستان اقدام کنند و تنها راه ایجاد جهش در روند توسعه شهرستان ، تعامل و جذب اعتبارات از منابع مختلف به ویژه اعتبارات ملی می باشد .
جانبازی با اشاره به عملکرد درخشان خیرین و نیکوکاران در سطح شهرستان رودسر افزود : خیرین در بخش های بهداشت و درمان ، آموزش ، مدرسه و کتابخانه سازی توانستند به نحو احسن ورود نمایند و اثرات ماندگاری را در شهرستان به ثبت برسانند که این امر بسیار ارزشمند و ستودنی و شایسته تقدیر است .
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی اشاره نمود و گفت : اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حضور مردم شریف ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های حساس انقلاب بوده و در این بین انتخابات از مهم‌ترین عرصه های بروز این اقتدار است .
جانبازی در بخش دیگری از سخنانش به بیان توصیه های مقام معظم رهبری درباره اجرای انتخابات پرداخت و مواردی چون برگزاری انتخابات براساس قوانین و مقررات ، تلاش در جهت ارتقاء امنیت انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم را از تأکیدات مدام معظم له عنوان نمودند .
فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به نگاه ویژه و حساس منطقه به کشور گفت : نگاه منطقه به ویژه همسایگان پیرامونی به نحوه برگزاری این رویداد مهم کشور دوخته شده است ، بنابراین باید تلاش کنیم تا با ترغیب مردم ، زمینه ساز حضور حداکثری مردم شویم .
وی خاطر نشان کرد : ما مجری برگزاری انتخابات هستیم ، مبنای کار ما هم قانون است از این رو تمام تلاش ما این است که انتخاباتی قانونمند و سالم با حضور حداکثری مردم برگزار گردد .

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …