چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست خبرنگاران با شورای شهر لاهیجان مطرح شد:آگشته شهردار شد چون افراد بومی در شرایط مساوی با وی قرار نداشتند

downloadاختصاصی همای گیلان:در پی انتخاب سعیدآگشته به عنوان شهردار لاهیجان، شورای اسلامی شهر برای پاسخ گویی به اصحاب رسانه و تنویر اذهان عمومی، بیان برنامه های آینده و همچنین مسائل چند وقت اخیرف نشست خبری برگزار نمود.

در این نشست خبری که با حضور تنها ۴ تن از اعضای شورای شهر برگزار گردید – که نبود دیگر اعضای شوراخود  سئوال برانگیز بود-و مهربان، خدایگانی ، تمیزکاروشجاعی به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

هزار تا شاهد می گیرم بنده و اعضای شورا این انتخاب را فقط به خاطرتوانایی ها و برنامه ها و سوابق انتخاب نموده ایم

در ابتدای امر مهربان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران گفت: شورای شهر پس از بررسی عملکرد وضعیت و در نظر گرفتن رفاه حال عمومی به لحاظ تخصصی و مدیریت شهری، تصمیم به تغییر شهردار گرفت و جا دارد در ابتداء از زحمات شهردار قبلی که چندین سال زحمت کشیدند تشکر و قدردانی نماییم و آرزوی توفیق ایشان را داشته باشیم. مهربان در ادامه گفت: شورای شهر در مدت اخیر رزومه و برنامه های افرادی را که گزینه ی تصدی شهرداری بودند ، به طور دقیق و تخصصی بررسی نمود در ننتیجه سعید آگشته که پیش از این نیز در سوابق کاری خود نشان از مدیریتی مناسب در حوزه شهری و اقتصادی و جذب سرمایه را داراست به عنوان شهردار لاهیجان برگزید. رئیس شورای اسلامی لاهیجان اذعان داشت: هزار تا شاهد می گیرم بنده و اعضای شورا این انتخاب را فقط با در نظر گرفتن توانایی ها و برنامه ها و سوابق ایشان در حوزه های مختلف به عنوان شهردار برگزیدیم و حتی هیچ شناخت قبلی و دوستی سفارش و از این دست صحبت ها در کار دخیل نبوده است و امیدواریم که کارکتر اجرایی ایشان که ملاک انتخاب بوده است با کمک مردم در لاهیجان نیز مانند شهرهای قبلی که ایشان فعالیت نموده موفق بوده اند، موفق باشند.

در ادامه ی جلسه خبرنگاران به نوبت سئوالات خود را مطرح نمودند و اعضای حاضر در جلسه هم به سئوالات پاسخ گفتند. سئوالات خبرنگاری در مواردی هم چون علل انتخاب مرز غیر بومی، علت عدم حضور دیگر اعضای شورای شهر در نشست خبری بود که رئیس شورای هر سئوالات فوق را چنین پاسخ داد:

انتخاب فرد بومی و یا غیر بومی در زمانی مطرح است که افراد بومی توانایی تصدی این پست را داشته باشند یا در شرایط مساوی یک فرد بومی و غیر بومی حق با بومی است. ولی در زمانی که اختلاف و سطح مدیریت زیاد است چه اشکالی  دارد ما از  تخصیص و سواد کاری اجرایی مناسبی دارد استفاده نکنیم. همچنین مهربان تصریح کرد: اعضای شورا با هماهنگی یکدیگر تصمیم بر حضور افرادی که در جلسه حضور دارند گرفته اند و مسئله خاصی نیز بین اعضا وجود ندارد و بلکه تقسیم وظایف بوده است.

حسابهای شهرداری در دست بررسی است

در سوالی دیگریکی  از خبرنگاران در مورد علت ارتباط کم شورا با رسانه ها و همچنین بدهی های شهرداری سوالی مطرح نمود که مهربان با در دست بررسی قرار داشتن حساب های مالی شهرداری اضافه نمود که در صورتی که مسئله ای برای مطرح شدن و رسانه ای شدن وجود داشته باشد حتماً این کار انجام می شود ولی در زمانی که چیزی برای ارائه نباشد مسلماً بی مورد جلسه گذاشته نمی شود. در ادامه جلسه خبرنگار همای گیلان حاضر در جلسه سئوالی در راستای که آیا در آمد پایدار در شهرداری و همچنین ایجاد اشتغال در برنامه های شورا و شهرداری وجود دارد یا خیر و آیا از شهردار با توجه به سوابق قبلی این انتظار را جهت جذب سرمایه گذار چگونه است را مطرح نمود.

در حال حاضر شهرداری به حال خود رها شده است

در پاسخ به این سئوالات خدایگانی چنین اظهار داشت: لازم می دانم بگویم در حال حاضر شهرداری ها به حال خود رها شده اند و شهرداری با فروش حرائم در حال گذران امور است. و مسلماً برای پیشرفت از شهردار انتظار جز سرمایه گذار وجود ندارد و با توجه به این که لاهیجان به لحاظ فرهنگی و گردشگری همانند اصفهان و شهرهای پیش رفته  می باشد با ید فردی  با تجربه را به عنوان شهردار انتخاب می نمودیم، در این راستا ما شهرداری را انتخاب نمودیم که تلفیقی از علم و تجربه را توامان داشته باشد، چرا که اگر شهردار تجربه نداشته باشد زباله ها را نیز نمی تواند جمع نماید. خدایگانی با اضافه نمودن اینکه معضل بیکاری مستقیماً به شهرداری ربطی ندارد و نیروسازی نیز از وظایف شورا نیست گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی شهرداری راهی به جز جذب سرمایه گذار نخواهد بود.

در عملکرد شورای شهر لاهیجان هیچ گونه سیاسی کاری وجود ندارد

جلسه به انتهای خود نزدیک می شد که خبرنگاری با سوالی مهربان رئیس شورای شهر را وادار به توضیح نمود. سئوال خبرنگار چنین مطرح شد که آیا عملکرد شورای شهر سیاسی و یا سیاسی کاری است ؟  در پاسخ به این سئوال مهربان یادآور شد که کلیه اعضای شورا با رأی مردم و برای خدمت به مردم انتخاب شده اند و هیچ گونه سیاسی کاری در این راستا وجود ندارد و تنها خدمت به مردم شریف لاهیجان و مصلحت  شهر در نظر گرفته می شود. مهربان خاطر نشان کرد مدیر شدن در زمان کنونی تا حدودی امور خاصی را مانند لابی گری  ،، کری استفاده از عناصر و ایجاد ارتباط را می طلبد که ما مخالف هستیم و اعتقاد داریم کار باید با اصول و قانون انجام شود.

از حواشی این جلسه می توان تأخیر ۴۰ دقیقه شروع این بحث خبری اشاره نمود. با توجه به گفته مهربان تنها مقرر شده بود که  مهربان وتمیز کار  در جلسه حضور داشته باشد که چند دقیقه قبل از  شروع شجاعی و خدایگانی نیز به این دو اضافه شدند.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …