چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست خبری فرماندار رشت با اصحاب رسانه:برنامه های دهه فجر و اقدامات یک ساله دولت در شهرستان رشت تشریح شد

فرماندار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه ، ضمن تشریح پروژه ها و برنامه های ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان رشت، مهمترین اقدامات دولت در مرکز استان گیلان  طی یک سال گذشته را تشریح کرد.

همای گیلان،به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه سنت حسنه ای در  دهه مبارک فجر مطابق با ۴۰ سال گذشته در راستای اطلاع رسانی خدمات دولت همواره وجود داشته است، افزود: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب جهت انعکاس مناسب خدمات واقدامات  نظام جمهوری اسلامی و دولت ها است.

وی با اشاره به افتتاح ۲۵۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه مبارک فجر درسطح شهرستان،  اظهار داشت: برای بهره برداری از  این پروژه ها، بالغ بر ۱۳۰۳ میلیارد تومان  اعتبار هزینه شده است که از این لحاظ ۵۳ درصد نسبت به دهه فجر سال گذشته رشد داشته است.

فرماندار مرکز استان گیلان با بیان اینکه سهم بخش دولتی در برنامه های افتتاحیه دهه فجر سال جاری، ۲۰۴ پروژه با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان و سهم بخش خصوصی نیز ۳۶ پروژه با اعتبار ۱۰۴۶ میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این پروژه ها آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه در حوزه عمران شهری نیز با اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان در این ایام برگزار می شود.

 دکتر مومنی زاده  افتتاح طرح های عمران شهری و روستایی، گردشگری، کشاورزی، تولیدی، خدماتی، صنعتی، ورزشی، حمایتی، تقویت شبکه برق، مخابرات و سایر طرح های عام المنفعه  را از جمله برنامه های دهه فجر عنوان کردو گفت: با افتتاح این طرح ها برای ۲۲۸۳ نفر اشتغال اعم از اشتغال دائم و موقت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه  بالغ بر ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی، هنری ورزشی در سطح  شهرها  و بخش های تابعه شهرستان رشت در ایام دهه فجر برگزار می شود،  خاطر نشان کرد: رژه نمادین موتورسوران،گلباران گلزار های  مطهر شهداء ، برگزاری جشن انقلاب  در سطح روستاها و مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح مدارس و دانشگاه ها از جمله این برنامه های فرهنگی است که در راستای برگزاری پرشور این ایام الله  اجرایی شود.

فرماندار رشت ادامه داد: در همین راستا برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری انتخابی المپیک و مسابقات بین المللی شطرنج با حضور مقامات کشوری در سطح شهرستان رشت از مهمترین رویدادهای ورزشی  فرهنگی است که شهر رشت افتخار میزبانی آن را دارد.

دکتر مومنی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات صورت پذیرفته در راستای توسعه شهرستان طی یک سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان شد:  اجرای ۴۵۰ کیلومتر لایروبی انهار کشاورزی،  ۹۱۰۰ متر خط انتقال آب کشاورزی، ۱۰۲کیلومتر لاینینگ انهار بتنی ، تجهیز و نوسازی ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ، اجرای کشت دوم در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ، راه اندازی ایستگاه های پمپاژ آب و۱۷ حلقه چاه کشاورزی و جذب ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات جهت مکانیزاسیون کشاورزی که منجر به ایجاد اشتغال برای ۳۹۶ نفر شده است  از جمله اقداماتی است که در جهت تقویت زیرساخت ها و توسعه بخش کشاورزی شهرستان از سوی جهاد کشاورزی و اداره آب منطقه ای طی یک سال اخیر، انجام شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت، رشد ۱۳ درصدی واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان و ارتقاء تعداد این واحدها به ۹۸۰ واحد تولیدی  را از دیگر اقدامات برجسته در راستای توسعه شهرستان برشمرد و اظهار داشت: برای راه اندازی  واحدهای جدید،  بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار  سرمایه گذاری شده است.

فرماندار رشت ارتقاء شاخص برخورداری شهرستان به بیش از ۵۸ درصد  در حوزه آسفالت راه روستایی را از جمله اقدامات دولت در راستای عمران روستایی در سطح شهرستان دانست و افزود: اجرای ۴۸ کیلومتر آسفالت راه روستایی،  روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه شهری و ۴۰ کیلومتر راه روستایی، عملیات آسفالت ۳۴ کیلومتر آسفالت معابر روستایی و رشد ۲ درصدی اجرای طرح هادی روستایی از جمله دیگر اقدامات صورت پذیرفته در حوزه عمران شهری و روستایی است.

دکتر مومنی زاده بهره برداری از ۴ پروژه آب روستایی و ارتقای شاخص  بهره مندی روستاهای شهرستان از آب سالم آشامیدنی به  ۶۹ درصد را از دیگر خدمات حائز اهمیت در شهرستان عنوان کرد و افزود: در همین زمینه آبرسانی به ۲۴ روستای بخش خشکبیجار که آغاز عملیات آن با حضور استاندار محترم انجام شد  نیز در دست اجرا می باشد.

وی همچنین به اقدامات حوزه آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و  اظهار داشت: با تکمیل  ساختمان تصفیه خانه آب رشت و پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی زیرساخت های آن، امیدواریم در سال بعد شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم، همچنین فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب رشت  نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد از روند خوبی برخوردار است.

مقام عالی دولت در مرکز استان گیلان اجرای ۲۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار برق را از دیگر خدمات تاثیرگذار و موثر دولت  به ویژه در هنگام بروز بحران ارزیابی کرد و افزود: اجرای ۳۷۰ پروژه تقویت شبکه برق و نصب ترانس نیز از جمله خدمات ارزنده اداره برق شهرستان طی یک سال گذشته بوده است.

فرماندار رشت بهره برداری از پروژه های پیست دوچرخه سواری، باشگاه تیراندازی و مجموعه ورزشی فلکده رشت را از اقدامات شایسته اداره ورزش و جوانان در شهرستان دانست که افتتاح آن با حضور مسئولان کشوری انجام می شود.

دکتر مومنی زاده با اشاره به بهره برداری از پروژه راه آهن قزوین رشت در سال گذشته و تاثیرات مثبت آن بر ایجاد رونق اقتصادی در استان، گفت: اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی در ادامه این طرح به طول ۴۰ کیلومتر  در دست اجرا است  که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی انتظار می رسد تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی راه اندازی ۵ سایت جدید تلفن همراه و ارتقای فناوری ۱۵ سایت شبکه مخابراتی را از اقدامات صورت پذیرفته  در حوزه مخابرات برشمرد و افزود: ۱۰ در همین زمینه هزار و ۵۰۰ خط تلفن ثابت  و ۱۵ هزار اینترنت پرسرعت به مشترکین واگذار شده است.

فرماندار رشت مسئله مدیریت پسماند سراوان را از معضلات محیط زیستی شهرستان و استان دانست و افزود: با حمایت جناب آقای دکتر نوبخت در راستای تامین اعتبار پروژه ساماندهی سایت دفن زباله، اقدامات خوبی در جهت مدیریت پسماند و رفع مشکلات سایت دفن زباله سراوان در حال اجرا است که در این راستا می توان به احداث کارخانه زباله سوز، احداث سایت تصفیه خانه شیرابه زباله و توسعه ظرفیت کارخانه کمپوست لاکان اشاره کرد.

دکتر مومنی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله پر اهمیت انتخابات پرداخت و اظهار داشت: انتخابات نماد مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور است و همه مردم، هم حق دارند و هم تکلیف دارند که به مسئولیت مشارکت در انتخابات عمل کنند و از خبرنگاران با توجه به رسالت مهم اجتماعی و فرهنگی که دارند انتظار می رود با تشویق مردم جهت مشارکت در انتخابات، عرصه ی لازم جهت مشارکت فعالانه آحاد مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به اقدامات  و تمهید مقدمات صورت پذیرفته جهت برگزاری انتخابات از سوی ستاد انتخابات شهرستان رشت، تاکید کرد: همه مردم ما باید احساس کنند که یک رای هم در انتخابات اهمیت دارد و به دور از هر گونه بی تفاوتی، همه باید در این عرصه احساس تکلیف کنند.

فرماندار رشت در ادامه ابراز امیدواری کرد: عموم مردم و مسئولین بستر را به گونه ای فراهم کنند تا با شکل گرفتن رقابت انتخاباتی و ایجاد شور انتخاباتی، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم و باید بدانیم که هر چقدر این مشارکت گسترده تر باشد زمینه افتخار و اقتدار ملت و کشور ایران در چشم جهانیان، بیشتر مهیا خواهد شد.

دکتر مومنی زاده همچنین در این نشست با تقدیر از تلاش ها و زحمات ارزشمند آقای مصطفی پاکزاد در طی دوران مسئولیت به عنوان مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت،گفت: انتظار می رود با معرفی آقای یاسر علیجانی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی فرمانداری  و تجارب ارزشمند وی در فرمانداری ماسال شاهد همکاری و ارتقاء بیش از پیش وضعیت اطلاع رسانی در سطح شهرستان باشیم.

گفتنی است در انتهای این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات ۶ساله مصطفی پاکزاد به عنوان مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت تجلیل به عمل آمد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …