چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست خبری فرماندار شهرستان سیاهکل و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه مطرح شد: اعضای شورای شهر هیچ عرقی به شهر و مردمی که به آنها رای داده اند ندارند/ تعصب و تعلق به شخص ندارم که حتما این آقا شهردار باشد یا نباشد/ آقای جانبازی حرفی در مورد بیمارستان پیروز زد که توی آن حرف ماند

اختصاصی همای گیلان:نشست خبری فرماندار شهرستان سیاهکل ،نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان وسیاهکل با اصحاب رسانه برگزارشد

این نشست با حضور صوفی فرماندار سیاهکل،دکتر نیک فرنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،عباسی معاون فرماندار سیاهکل ، جمعی از اصحاب رسانه وادمین های شبکه های اجتماعی برگزار شد.

در ابتدا فرماندار سیاهکل ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه  و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا با شما خبرنگاران و اصحاب رسانه نشستی داشته باشیم و به سوالات شما پاسخ دهیم .

رسانه زبان گویای مردم است

مهندس صوفی رسانه را زبان گویای مردم خواند و اظهار نمود: رسانه میتواند در بیان مشکلات مردم و همچنین افزایش میزان مطالبه گری آنان موثر باشد چراکه دنیای که در آن به سر میبریم دنیای مدرن است و مطبوعات تاثیرات زیادی دارند.

اگر به سواد رسانه ای اهمیت داده می شد دیگر نیازی به فیلتر و فیلترینگ نبود

وی اضافه کرد: اگر به سواد رسانه ای اهمیت داده می شد دیگر نیازی به فیلتر و فیلترینگ نبود و عدم توجه به این مقوله باعث سوء برداشت و سوء استفاده برخی از مسائل می گردد.

اعتبارات شهرستان ۱۱میلیارو ۹۷۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان می باشد در حالیکه پروژه های عمرانی شهرستان بالغ بر ۲۱ میلیارد است

صوفی در خصوص بودجه و اعتبارات عنوان کرد: حدود ۱۱میلیارو ۹۷۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعتبارات این شهرستان بوده است اما ما پروژه های عمرانی شهرستان را بالغ بر ۲۱ میلیارد اعلام نموده ایم که این خود نشان از آن دارد که اعتباراتی خارج از چرخه کمیته برنامه ریزی شهرستان پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر قریب به ۲۶میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان پروژه در حوزه راه روستایی افتتاح شد که اعتبار آن خارج از اعتبارات شهرستانی بوده است.

۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان و واحد های رادیولوژی و سونوگرافی

مهندس صوفی درپاسخ به سوال خبرنگار راجع به بیمارستان غدیر گفت:در سفری که دکتر شهریاری و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان داشتند ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان و واحد های رادیولوژی و سونوگرافی و … در نظر گرفته شد.

دستگاه های دیالیز از ۴ به ۶ افزایش پیدا کرد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه وضعیت شهردار عنوان کرد: ما چند ایراد به دوستان شورای شهر گرفتیم مبنی براینکه  روند عزل شهردار  نواقصی دارد  اما دوستان شورای شهر به دنبال اصلاح آن نبودند وهمواره  به دنبال توجیح  می باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: یکسری پرونده ها در شهرداری گم شده است آیا چنین  چیزی می شود این پرونده های مردم هستند و آقای عباسی عنوان کردند که ما تا پایان دهه فجر بخاطر اینکه دیگران سوءاستفاده نکنند صبر می کنیم علی رغم پیگیری که شورای شهر داشتند استان جواب نه داده است و ایراد ما را موجه دانستند و فردا روز آخر است باید بروند و روال قانونی انجام دهند.

بایدبرای این شهر،شهردار با تخصص و باتجربه انتخاب شود

وی در خصوص شهردار سیاهکل گفت: این بار مانند قبل نیست و من اجازه نمی دهم که شهرداری که تا این حد به مردم آسیب رسانده است و بااینکه ۳ماه سرپرستی قانونی را برعهده دارد و کاری نمیکند دوباره بیاید بلکه باید یک شهردار با تخصص و باتجربه انتخاب شود که برای مردم و شهر کاری انجام دهد.

اعضای شورای شهر هیچ عرقی به شهر و مردمی که به آنها رای داده اند ندارند

وی افزود:اعضای شورای شهرانگار رای مردم را ندارند و هیچگونه ارقی به شهر و مردم ندارند و فقط فردادقنبری آن هم به خاطرمسئولیتش حضور پیدا می کند. همه موظف هستند که در جلسات پرسش و پاسخ که در مسجد گذاشتیم بیایند و پاسخگوی مردم باشند .

تعصب و تعلق به شخص نداریم که حتما این آقا شهردار باشد یا نباشد

وی خاطرنشان کرد: ما پیگیر این موضوعات هستیم و تعصب و تعلق به شخص نداریم که حتما این آقا شهردار باشد یا نباشد و ایرادی که گرفتیم قانونی بوده و آقایان در شورای تامین قول داده اند پیگیری کنند.

وی گفت : رضایت مردم، رضایت خدا رابه  دنبال دارد و این هدف ماست

صوفی در پایان گفت: بنده رسانه را از خودمان می دانم و زبان گویای مردم هستند.

نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: امروز با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و بحول قوه الهی در این نبرد نیز پیروز خواهیم شد.

نیکفر:بیمارستان غدیر۳۲ تخت خوابه است و چهار بخش مهم دارند

وی در خصوص مشکلات بیمارستان غدیر و اعزام به شهرهای اطراف گفت: شهرستان هایی که زیر ۵۰هزار نفر جمعیت دارند مثل املش،ماسال، سیاهکل و شفت بیمارستان هایشان در حد ۳۲ تخت خوابه می باشد وچهار بخش مهم دارند اما چاره ی این کار بر این قرار گرفته است تا بیمارستان های کوچکی مثل این شهرستان ها بیمارستان قمرشوند بطور مثال پزشکانی که تخصص و فوق تخصص دارند و در بیمارستان دکتر پیروز مشغول می شوند باید یک روز در بیمارستان غدیرسیاهکل نیز بیمار ویزیت کنند و اگر مشکل بیماری بصورت سرپایی حل نشد مقدمات اعزام به بیمارستان پیروز انجام شود.

وی در ادامه گفت: سوالی که از ما میپرسند این است که چرا بیمارستان دکتر پیروز افتتاح نمی شود؟ دلیل آن نبود خیلی از تجهیزات است باید تمام امکانات فراهم شود و موانع آن برطرف بشوند بعد افتتاح گردد.

آقای جانبازی حرفی در مورد بیمارستان پیروز زد که توی آن حرف ماند

نیکفر درخصوص اینکه آیا تجهیزات بیمارستان ۲۲ آبان  وشهدا را برای بیمارستان دکتر پیروز میبرند گفت: این خبر اصلا صحت ندارد

سپس خبرنگار همای گیلان از دکتر نیکفر پرسید که برحسب صحبت های فرماندار وقت جناب جانبازی مقاله ای نوشتم درخصوص اینکه این دو بیمارستان قرار است یکی شوند و تجهیزات ۲۲ آبان وشهدا به بیمارستان دکتر پیروز برود در مورد این مسئله توضیح بفرمائید؟

وی گفت: از جانبزی واسلامی به خاطر زحماتشان تشکر می کنم اما چون مدعی متولی نیست حرفی میزند که توی آن حرف می ماند .

در مورد راه سراوان به  سیاهکل بخش خصوصی وارد میدان خواهد شد

نماینده مردم سیاهکل در خصوص راه سراوان سیاهکل اظهارکرد: در خصوص  تملک ۲٫۵ کیلومتر حوزه سراوان که در ابتدای مسیراست موانعی برای امنیت آن وجود دارد که بخش خصوصی وارد میدان خواهد شد .

وی افزود: توافقی  حاصل شد که راه سراوان سیاهکل- املش چابکسر به طول ۱۰۰ کیلومتر تبدیل به آزادراه شود که مطالعات آن نیز انجام شد و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

نیکفر درخصوص راه ازبرم عنوان کرد: این راه یک راه فرعی تلقی میشوداما قرار گرفتن دو شهرک صنعتی در آن مسیر باعث تردد بیشتر میشوند که اگر پیگیری نشوند مانند راه های بخش دیلمان خواهند شد در حال مطالعه هستیم و امیدواریم شاهد اقداماتی باشیم.

درصدی از درآمد حاصل  از محل فروش  سیمان جهت جبران خسارت به شهرستان  

وی با اشاره به خسارت  کارخانه سیمان یاداور شد: یک پروژه تحقیقاتی در این حوزه درحال انجام است نتیجه این پروژه اعلام خواهد شد و کارخانه سیمان موظف است درصدی از درآمد حاصل  از محل فروش جهت خسارت هایی که وارد میکند را به شهرستان  بدهد.

وی درپایان  از مهندس صوفی فرماندر شهرستان وهمچنین مهندس  اسلامی فرماندار گذشته و نیز مجموعه اجرایی شهرستان تشکر و قدردانی نمود./باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …