چاپ مطلب چاپ مطلب

در نشست مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با نماینده شهرستان رشت و خمام مطرح شد : بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سنگر تا پایان سال جاری

در نشست مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با نماینده شهرستان رشت و خمام مطرح شد :

بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سنگر تا پایان سال جاری

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در راستای بررسی فرصتها، مسائل و چالش های صنعت برق استان گیلان، با نماینده مردم فهیم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

محمود دشت بزرگ در نشست با محمدرضا احمدی نماینده مردم فهیم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و بخشدار خشکبیجار گفت: برای احداث پست و خط در استان گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص آن، با چالش های زیادی مواجه هستیم که این وضعیت خاص منجر به عدم توسعه مطلوب شبکه برق استان شده به نحوی که بیش از ۷۵ درصد شبکه برق استان گیلان پربار است.

محمود دشت بزرگ افزود: به دلیل شدت گرما و استمرار آن، رشد مصرف برق، مهاجرپذیر بودن استان و عدم نصب ظرفیت نیروگاهی بزرگ در استان گیلان، از سال ۱۳۹۹ به بعد نیاز مصرف برق در استان از تولید عملی نیروگاه ها بیشتر شده و در واقع با ناترازی تولید برق و مصرف آن مواجه هستیم لذا در صورت ادامه روند فعلی رشد مصرف برق، در سال های استان گیلان به واردکننده انرژی برق از سایر استان ها تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: برای رفع و حل مشکلات صنعت برق استان، باید از فرصت و ظرفیت سفر دوم ریاست جمهوری به استان در راستای طرح معضل فوق و ارایه پیشنهاد احداث نیروگاه های مختلف سیکل ترکیبی، بادی، خورشیدی، آبی و دریا پایه استفاده نمود . وی با اشاره به وضعیت نا مطلوب شبکه استان افزود حتی در صورت افزایش ظرفیت نیروگاهی در استان ، بایستی به ظرفیت شبکه انتقال توجه ویژه داشته باشیم و از آن غافل نشویم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به ظرفیت عظیم احداث نیروگاه های تجدید پذیر در استان، اعلام نمود بر اساس مطالعات کارشناسی شده، جنوب استان گیلان از موقعیت و شرایط خوبی در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی برخوردار بوده و هرچند نخستین نیروگاه خورشیدی تا قبل از اوج بار سال آتی به بهره برداری می رسد، اما با توجه به ظرفیت بالقوه و بسیار خوب استان، انتظار می رود با پیگیری نمایندگان مردم شریف استان، سهمیه بیشتری جهت احداث نیروگاه های خورشیدی به استان اختصاص داده شود.

محمود دشت بزرگ ضمن بیان چالش های مختلف صنعت برق، گفت: صنعت برق کشور و استان با چالش های مختلفی، مخصوصا از نظر منابع مالی مواجه است که یکی از راه های برون رفت از این چالش، اصلاح ساختار قیمت انرژی برق می باشد.

محمدرضا احمدی نماینده مردم فهیم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، ضمن اظهار خوشحالی از دیدگاههای توسعه ای مدیر عامل برق منطقه ای گیلان ، اعلام نمود که ایشان آمادگی کامل برای پیگیری مسائل و مشکلات صنعت برق استان را دارد و در این خصوص به همراه کلیه نمایندگان استان برنامه ریزی های لازم را بعمل خواهند آورد .

در خاتمه نماینده مردم فهیم رشت و خمام در خصوص راهکارهای تسریع در به مدار آمدن پست سنگر و نحوه تعامل و همکاری برق منطقه ای گیلان با بخشداری و شهرداری خشکبیجار با هدف برقداری تا پایان سال جاری، رایزنی های لازم را بعمل آوردند

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …