چاپ مطلب چاپ مطلب

در هر شرایطی؛ حداقل با خودمان صلح خویش را بر هم نزنیم

اختصاصی همای خبر/در هر شرایطی؛ حداقل با خودمان صلح خویش را بر هم نزنیم /سروش فرخان

– مراقب امضاهای خود؛ امضاهای روحی و عاطفی خود باشیم که می تواند در آنی از واحد؛ بر عمیق ترین گوشه های
” ضمیر ناخود-آگاه و نا-هوشیار ”
ما نقش ببندد و در طول مسیر زندگی به طور پنهان و نا-پیدا تاثیر گذار باشد.
– مراقب باشیم آن آهنگی (خا-ث) پاپ یا کلاسیک یا رَپ و لاتین و ترکی و…
در شُرُفِ یک رابطه (خا-ث)؛ ما را آنچنان درگیر و ( پرگیر ) خود نکند که با کوچکترین ارتعاشش از خود خراب شویم و حال و زارمان به اصطلاح نا-مطلوب شود !!! البته نمیتوان عکس همین موضوع را هم نادید گرفت و اشاره نکرد. ممکن است دقیقن چنین آهنگی چنین امضای منحصر به روح و قلب مان؛ چنان درمانگر دِل پریشان حالمان از دوری آن کسی که نیست و یادش هست؛ دچار این که از یاد ( نَرَوَد )؛ آنچه که از دیده رود؛ نشویم و زنده بماند – یاد و یادمان یار به طور کاملن اختصاصی !!!
– مراقب امضاهای روحی و عاطفی خود باشیم که میتواند تعیین کننده مسیر و خط فکری مان شود. مراقب آن خط عمیقی که هنرمندان و فرهیختگان هر کشور بر بالین اعتقاداتی که ما را تعریف میکنند و شکل میدهند، باشیم.
– مراقب مهران مدیری ها؛ مسعود فراستی ها یا هر هنرمند و نا-هنرمندی باشیم که با ( قاب جادویی ) میخواهد ( قلب هایمان را جادو ) کنند باشیم.
– این ها همان امضاء هایی هستند که کوچکترین پازل ها و اپسیلُن های ضمیر نا-هوشیارمان را شکل و ( پِکل ) میدهند و تاریخ شفاهی تک تک مارا میسازنند.
– صحبتم این است که توانایی حداقل مدیریت شخصی خودمان را داشته باشیم و با یک مثلن ( موج فیک مجازی ) خود را وا ندهیم و بدانیم به کدامین سو و جهت در حال ساری و جاری شدن هستیم.
– اگر اعتقاد بر این باشد که:
” هیچ اتفاقی؛ اتفاقی نیست!!! ”
در نتیجه بیایم بجای اینکه همچون دنبال کنندگانی احمق جلوه و نمایش داده شویم؛ خود ( تقویمی و ادبیات ) منحصر به خودمان را داشته باشیم. کار دشواری نیست؛ تو اصلن باش یک نانوایی که در فضای مجازی سِیر و ( پِیر ) میکند. نمی خواهد تولید محتوا کنید اما حداقل مصرف کنندگان فرهیخته ای باشیم. نمیگویم فقط پر باشیم از فضای آموزشی نه آنجا پادگان نیست و ما هم سربازانش نیستیم. مقصد این باشد اگر بر فرض بلاگری رو دنبال میکنیم؛ آن دوست مجازی خودش حداقل شاُن و منزلت زیبایی داشته باشد نه که خودش، یک سر-احمق بلاتکلیف باشد که خود در خیالِ اربابی بر همان امضاء های عاطفی و احساسی شماست؛ اما غافل ازین که خود؛ اسیری مفلوک اربابان دیگر است که خود در حال؛ خالی کردن
( جیب فرهنگی ) جوامع چه عقب مانده یا جلو زده هستند.
– خلاصه ختم کلام اینکه؛ چه مجازی چه حقیقی؛ چه معروف و چه غیر معروف؛ چه پوشالی و فیک؛ چه دوست داشتنی و باوقار؛ در هر صورت وظیفه ما حفظ فردیت و سکوت ذهنی در این دنیای بسیار صنعتی و بسیار شلوغ و پر سرعت است. در نتیجه دوباره تاکید میکنم که مراقب پرچسب ها و امضاء های این سبکی که بر پیکره وجودیمان معنایی عمیق یا برعکس، آبکی می بخشد باشیم.
تمام.

🔱 اولین آکادمی مجازی بنام:
جهش یافتگان قرن ۲۱ 🔱

✅ در قالب:
رهاورد عرفان سروش(فرخانیسم)
پلی است مطلوب و ماندگار
مابین:
” عرفان شرق و صنعت غرب “

✒مدیر پژوه: سروش فرخان
Insta Adress:
Soroush_Farkhan_Official

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …