چاپ مطلب چاپ مطلب

در هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای رشت مطرح شد: احداث موزه گنجینه شهدا در رشت/ اقدام ویژه پیرامون المان های رشت

در هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای رشت به احداث موزه گنجینه شهدا در پیاده راه فرهنگی رشت تاکید شد.

به گزارش همای گیلان – نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای رشت با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حفظ و حراست از آرمان های شهدا باید تلاش شود.

وی با تاکید به بازنگری در برخی از المان های مربوط به ایثار و شهادت در رشت افزود: سازمان فرهنگی ، ورزشی و سیما و منظر شهرداری رشت به این مهم بپردازند.

شیرزاد به احداث موزه بزرگ دفاع مقدس در رشت اشاره کرد و گفت: احداث موزه دفاع مقدس گام بزرگی در راستای زنده نگه داشتن و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و در کنار احداث موزه مشروطه باید با همراهی میراث فرهنگی به مباحث این چنینی نیز توجه داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای رشت با اشاره به احداث موزه گنجینه شهدا در بافت مرکزی رشت بیان کرد: کمبود منابع مالی بزرگترین مشکلی است که در اجرای چنین پروژه هایی با آن مواجه هستیم و متاسفانه وعده هایی که میراث فرهنگی نیز پیرامون همراهی بابت احداث موزه مشروطه و ترمیم ساختمان ساعت شهرداری رشت داد تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

شیرزاد به انتشار کتابی با محوریت شهدای شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم این اقدام به زودی در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت قرار بگیرد.

وی راه اندازی پروژه آب نمای موزیکال در بوستان ملت را خواسته شهروندان دانست و افزود: امیدوارم پس از اتمام ماه صفر شاهد راه اندازی پروژه آب نمای موزیکال در بوستان ملت رشت باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در این جلسه با اشاره به اینکه شهدا با ایثار جان خود موجب امنیت و آرامش کشور شدند اظهار کرد: امنیت یک ایرانی متصل به خون پاک شهداست.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه در حال حاضر شاهد هجمه های بسیار بزرگی در عرصه فرهنگ هستیم افزود: فرزند انقلاب هستم و خط قرمز من نظام ، شهدا و رهبری است .

وی با تاکید بر اینکه هیجده میلیارد تومان به منظور ایجاد مکانی شادی آفرین برای مردم هزینه کرده ایم گفت: پارک آبی پروژه بزرگی است که در کنار ایجاد فرصت های شغلی می تواند موجبات نشاط و تفریح سالم برای شهروندان و گردشگران را مهیا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به راه اندازی آب نما در بوستان ملت رشت تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور رفع نواقص موجود در این پروژه انجام شده است و با مشخص کردن مکانی به منظور ایجاد پارکینگ مشکلات پیرامون بروز ترافیک و کمبود پارکینگ نیز در اطراف آب نمای موزیکال به زودی برطرف می شود.

حاجی پور به زمان راه اندازی آب نمای موزیکال در رشت اشاره کرد و گفت: پس از اتمام ماه صفر آب نمای موزیکال در بوستان ملت رشت راه اندازی می شود.

محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کلنگ بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز گیلان به زمین زده شده است اظهار کرد: یقینا با بهره مندی از موزه دفاع مقدس اقدامات خوبی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

محمد حسن علیپور عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات عدیده کارگران شهرداری رشت اظهار کرد: امیدوارم در اسرع وقت مشکلات کارگران زحمتکش شهرداری رشت برطرف شده و حقوق و مزایای آن در موعد مقرر پرداخت شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر اظهار کرد: از اینکه در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای رشت در خدمت خانواده های معظم شهدا هستم بسیار خرسندم.

عباس بایرامی با بیان اینکه رشت به عنوان پیشانی و مرکز استان گیلان است افزود: باید به نماسازی های مربوط به حوزه های فرهنگی و ایثار و شهادت توجه بیشتری معطوف شود و المان های مربوط به شهدا نیازمند اقدامات ویژه ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه المان ها باید با معماری بومی محلی انطباق داشته باشد تصریح کرد: میدان شهدای ذهاب نیازمند بازتعریف مجدد و بهتری است و باید به مباحثی همچون اعزام کمک های یک هزار و پانصد کامیونی توسط مردم گیلان به جبهه های نبرد حق علیه باطل بیشتر بپردازیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در دوران جنگ برخی از خیابان های رشت هدف بمباران قرار گرفتند افزود: خیابان تختی و حسین آباد رشت جزو دو نقاطی بودند که در زمان جنگ توسط دشمن بعثی مورد بمباران قرار گرفتند.

بایرامی به احداث موزه دفاع مقدس در رشت اشاره کرد و گفت: در تمامی استان های کشور ، شورا و شهرداری نقش اساسی در احداث موزه دفاع مقدس ایفا کردند و انتظار می رود با همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها روند احداث موزه دفاع مقدس در رشت نیز با سرعت به پیش برود.

وی با بیان اینکه از یک هزار شهید استان گیلان اسناد و اقلامی در اختیار داریم تصریح کرد: این اقلام ممکن است در صورت عدم نگهداری مناسب از بین برود و این در حالی است که تمامی این اسناد و اقلام میراث گرانبهای مردم استان محسوب شده و باید از آن ها حراست و حفاظت شود.

مسئول ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه
با اشاره به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد .

سید غلامرضا امیری با بیان اینکه المان شهدای ذهاب نیازمند بازنگری است افزود: یقینا هر اقدامی که در هر پست و مقامی انجام می دهیم شهدا نظاره گر آن هستند.

وی به تعیین تکلیف تفاهم نامه ما بین شهرداری و ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: باید اصلاحاتی در این تفاهم نامه انجام شود.

پدر شهید علی شریفی محنا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرزندم در سالروز میلاد امام علی (ع) متولد شد اظهار کرد: در شب شهادت امام علی (ع) نیز خبر شهادت وی را شنیدیم .

عباس شریفی محنا با بیان اینکه در سال ۵۱ جزو زندانیان سیاسی بودم افزود:
پسرم در عملیات کربلای پنج مفقود الاثر شد و پس از گذشت سالیان طولانی پیکرش را به میهن آوردند .

مادر روحانی شهید محمد علی اصغری نیز با اشاره به اینکه سالهاست که به عنوان خادم شهدا مشغول خدمت هستم اظهار کرد: در خیابان فلسطین رشت مستاجر هستم و ماهیانه هفتصد هزار تومان بابت کرایه خانه پرداخت می کنم.

رقیه یوسفی نژاد با بیان اینکه هیچ وقت از بابت مشکلات گلایه نکردم افزود: نیت کرده ام که در اربعین امسال پیاده به کربلا بروم و درد دل هایم را به امام حسین (ع) بگویم .

شهردار رشت نیز در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه به زودی به منظور بررسی وضعیت پسماند در جلسه ای در وزارت کشور حضور پیدا می کنم اظهار کرد: امیدوارم با تعاملات برقرار شده به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

ناصر حاج محمدی به احداث موزه بزرگ دفاع مقدس در رشت اشاره کرد و گفت: ارتباط دو سویه و سازنده ای پیرامون این مهم ما بین شهرداری و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس برقرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه صحنه های ایثار و شهادت نیازمند باز خوانی است افزود: بهترین راه به منظور بهره مندی از فرهنگ ایثار و شهادت حضور افرادی است که در آن صحنه ها حضور داشته اند.

شهردار رشت به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق دستگاه ها و تجهیزاتی همچون موبایل و غیره در حال گسترش است و برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از سنین بسیار کم برنامه ریزی کرد.

حاج محمدی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد اجتماعی است تصریح کرد: علیرغم اینکه روزها فشار کاری فراوانی را تحمل می کنیم اما در کنار یازده عضو شورای رشت با تمام توان در مسیر خدمت در حرکت هستیم و به زودی شهروندان نیز نتیجه اقدامات انجام شده را مشاهده می کنند.

وی با اشاره به کاهش ارزش افزوده دولتی پرداختی به شهرداری رشت بیان کرد: در ماه جاری نسبت به ماه های گذشته نصف مبلغ را دریافت کردیم و شهرداری رشت به عنوان یک ارگان درآمد و هزینه با مشکلات فراوانی مواجه است .

شهردار رشت به فعالیت ایثارگران در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۷۰ ایثارگر در شهرداری رشت شاغل هستند و شهرداری رشت از این بابت سنگ تمام گذاشته است .

در هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای رشت از برگزار کنندگان نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی رشت و جمعی از خانواده های شاهد تجلیل شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …