چاپ مطلب چاپ مطلب

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب و با حضور سرپرست فرمانداری لاهیجان و رئیس اداره میراث و گردشگری ؛ افتتاح یک طرح گردشگری و سرمایه گذاری در مجتمع مادر شهرستان لاهیجان

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب و با حضور سرپرست فرمانداری لاهیجان و رئیس اداره میراث و گردشگری ؛

افتتاح یک طرح گردشگری و سرمایه گذاری در مجتمع مادر شهرستان لاهیجان /

فضای بکر گردشگری، اهالی فهیـم و خونگرم و امنیت منطقه سه فاکتور مهم برای اقامت گردشگران در روستای زمیدان /


 حمایت از دو بخش کشاورزی و گردشگری، مناسب ترین مسیر توسعه برای گیلان است/

گله مندی یک مدیر گردشگری از عدم همکاری بانک در ارائه تسهیلات

در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور  سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان ، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ، فاز نخست  یک مجموعه  سرمایه گذاری گردشگری ، اقامتی و پذیرایی در روستای زمیدان حوزه بخش مرکزی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

اختصاصی همای خبر– دکتر بخشی نژاد سرپرست فرمانداری لاهیجان در جریان افتتاح این طرح با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان در جذب سرمایه گذاری برای توسعه بخش گردشگری ، افزود : با توجه به حضور میلیونی مسافران و گردشگران در شهرستان ، لاهیجان پتانسیل و ظرفیت افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را دارد و از اقدامات ارزشمند در جهت اشتغالزایی ، توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در شهرستان حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: با بهره برداری از این مجموعه گردشگری در فاز نخست با سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد ریالی ، تعداد ۸ نفر مشغول به کار شدند و در فاز بعدی نیز تعداد ۹ نفر اشتغالزایی خواهد شد.


 مدیر عامل مجتمع گردشگری مادر در زمیدان لاهیجان گفت:

فضای بکر گردشگری، اهالی فهیـم و خونگرم و امنیت منطقه سه فاکتور مهم برای اقامت گردشگران در روستای زمیدان است/
➖ حمایت از دو بخش کشاورزی و گردشگری، مناسب ترین مسیر توسعه برای گیلان است

➖ درگیر بروکراسی اداری هستیـم/
بانک علیرغم کامل بودن مستندات و تایید اداره کل گردشگری در ارائه تسهیلات همکاری نکرد !

➖ پس از چندین سال ارائه خدمات و اشتغالزایی، هیچگونه وامی به مجتمع گردشگری مادر تعلق نگرفت !

سید نادر صفی‌نیـا، مدیر عامل مجتمع گردشگری مادر در بخش زمیـدان از توابع لاهیجان که از سال ۸۷ تاکنون با احداث ‘مجتمع اقامتی و گردشگری مـادر’ و اخذ مجوزهای لازم ، اکنون از مدیران موفق در پذیرایی و اسکان مسافران از اقصی نقاط کشور است، سه فاکتور مهم در موفقیت شغلی خود را ضمن قانونمندی و پشتکار شخصی، همجواری با اهالی فهیم و خونگرم زمیدان دانست و گفت: بخش زمیدان که در هفت کیلومتری لاهیجان واقع است ضمن بکر بودن و زیبایی منطقه ، از امنیت بالا و مثال زدنی برخوردار است به شکلی که گردشگران، پس از بازگشت به شهرهای خود، اطرافیان خود را به سفر و اقامت در زمیدان و لاهیجان ترغیب می‌کنند.

صفی نیـا با ذکر اینکه مجتمع اقامتی مادر در زمینی چهارهزار متری بنا شده و شامل ۸ ویلا و یک جزیره غذا در میانه محوطه است گفت: مفتخریـم که در روزهای اخیـر و ایام دهه فجر ۱۴۰۲ استخر و کافی شاپ نیز برای این مجتمع افتتاح کردیم و تجهیزات سونا در مجاورت استخر نیز بزودی افتتاح و قابل بهره برداری خواهد بود.

این مدیر فعال در حوزه گردشگری که پیشینه شغلی خود را از سال ۷۷ و با راه اندازی یک آژانس زیارتی در تهران آغاز نموده است گفت: حدود ۱۵ سال است که در زمیدان سابقه فعالیت در زمینه اسکان و ارائه ویلای اقامتی برای گردشگرانی از تمامی استانهای کشور را آغاز نموده ام و با اینکه در این حرفه اشتغالزایی و تسهیلات بیمه ای ارائه نموده‌ام و دارای سند تک برگ و مجوز های لازم هستم که به تایید اداره محترم میراث فرهنگی و گردشگری نیـز رسیده است متاسفانه تاکنون موفق به دریافت وام برای توسعه در کار نشده ام.

نادرصفی نیا با بیان اینکه زمینی در مجاورت مجمتع مادر خریداری کرده و برای احداث بنا و افزایش ظرفیت پذیرایی نیازمند مساعدت مالی از سوی بانک هستم گفت: از همینجا از آقای حسن پور رئیس گردشگری لاهیجان که در توسعه کار مشوق بنده بودند و از جناب ولی جهانی مدیر کل اداره محترم گردشگری گیلان که همکاری لازم برای اخذ وام بانکی را با بنده داشتند، تقدیر و تشکر میکنم و از بانک مورد نظر که با قلدری و صراحت گفت : وام به شما نمیدهیـم ! گله‌مندم.

صفی نیا اضافه کرد: از استانداری محترم گیلان برای هماهنگی بانکها با فعالان گردشگری خواستار حمایت هستیـم.
وی گفت: نه فقط بنده بلکه بسیاری از فعالان این حرفه نتوانسته ایم تسهیلاتی از بانک دریافت کنیم و گویی تصمیم گیران و مدیران اقتصادی در این باب کاملا سلیقه ای و بدون ضابطه عمل میکنند.

صفی نیا همچنین به این مهم اشاره داشت که برای گیلان، توجهات ویژه به دو بخش گردشگری و کشاورزی میتواند سبب توسعه اقتصادی و ارتقاء سطح زندگی شهری و روستایی شود.
وی گفت: طبیعت خاص و زیبای گیلان با صنایع آلاینده به مخاطره می‌افتد در حالیکه کشاورزی و گردشگری یک توسعه سالم محسوب میشود و امیدواریم مسئولان مرتبط با راهکارهایی اعم از تضمین خرید، اعطای وام و غیره از کشاورزان و بخصوص چایکاران لاهیجان و حومه حمایت کنند تا کشاورز مجبور نشود باغات چای خود را خشک کرده و بفروش برساند.

وی در پایان گفت: چنانچه بتوانیم با همکاری دستگاههای ذیربط مجتمع مادر را که هم اکنون تنها دارای ۸ ویلاست به عدد ۱۷ یا ۱۸ ‌برسانیـم، میتوانیم ضمن اشتغالزایی بیشتر، گردشگران بیشتری را پذیرا شده و به سهم خود در چرخه اقتصادی استان گیلان تاثیر مثبت بگذاریم.

وی گیلان را دارای ظرفیت پنهان اشتغالزایی دانست و گفت: حیف است که جوانان مستعد و باهوش گیلان برای کار به استانهای دیگر مهاجرت کنند در حالیکه شهرهای گیلان میتوانند همانطور که در بخش غذا و خوراک سرآمد و حتی دارای برند جهانی شوند، در صنعت گردشگری نیز به اوج رسیده و دارای برندهای منحصر به فرد شوند.
وی در توضیح خوراک های تهیه شده در مجتمع اقامتی مادر نیز گفت: عمده خوراکهای سرو شده در این مجتمع، غذاهای محلی گیلان با کیفیت های عالی در طعم و نحوه سرو است و البته انواع فست فود و خوراکهای دریایی نیز در این مجتمع تهیه و در اختیار و میهمانان گرامی قرار میگیرد.
وی از فرمانداری لاهیجان و مسئولان مرتبط با حرفه کاری خود و از رسانه همای خبر تشکر کرد و از پرسنل تحت پوشش خود که تعدادی از آنها دانشجو هستند بعنوان همکارانی شایسته و دلسوز نام برد.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …