چاپ مطلب چاپ مطلب

در هفته دولت افتتاح شد: یازده خانه مددجویی کمیته امداد در شهرستان لاهیجان

اختصاصی همای گیلان:همزمان با هفته دولت یازده واخد خانه مددجویی کمیته امداد امام خیمنی (ره) در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

DSCN0456---Copy-(2)
در مراسم کلید خانه ها به صاحبانشان ،که در محل فرمانداری برگزار شدرئیس کمیته امداد شهرستان لاهیجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت گفت: جا دارد از بزرگ معمار انقلاب که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب دستور تأسیس کمیته امداد را صادر نمود یاد نمائیم.
بازگیر افزود: شهید رجائی نیز حق بزرگی بر گردن کمیته امداد دارد طرح شهید رجایی خدمات ارزنده ای به مردم مستضعف ارائه داد است.
وی اذعان داشت:کمیته امداد۱۳۸ مورد خدمت ارائه می کندکه ساخت خانه مدد جویی یکی از آنهاست از دهه فجر ۹۲ تاکنون شروع به احداث ۵۱ واحد خانه مددجو نموده ایم که تاکنون ۲۰ واحد آماده شده که قبلاً ۹ واحدافتتاح و امروزنیز ۱۱ واحد با هزینه ۱۶۵ میلیون تومان افتتاح نمودیم که میانگین زیر بنا ۸۰/۴۵ متر می باشد .
رئیس کمیته امداد لاهیجان ادامه داد : در همین هفته ۴۹ مورد جهیزیه به مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال به مددجویان دختر و ۲۰ مورد هم هدیه ازدواج با مبلغ ۸۰ میلیون ریال به مددجویان پسر اهدا شده است .
بازگیر سپس به ایجاد اشتغال که یکی دیگر از موارد خدمات کمیته امداد امام (ره) است اشاره نمود و اظهار داشت: طی دو سال قبل درخصوص وام با مشکلاتی مواجه بودیم که با پیگیری نماینده محترم این مشکل حل شده است وهم اکنون ۱۴۰۰ نفر جمع بند شدند و این آمادگی وجود دارد که جهت وام اشتغال قرض الحسنه به بانک معرفی شوند که جهت این امر یک میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان اختصاص داده شده است.
وی پیرامون احداث مسکن خاطر نشان کرد: ۱۸۵ مورد پرونده دریافت کرده ایم، ۲۵ درصد سهمیه استان به شهرستان ما ، اختصاص داده شده است اما یکی از معضلات ما نداشتن آورده مددجوها یعنی زمین است که با همکاری خیرین قرار است زمین هم خریداری شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان لاهیجان یادآور شد: یکی از ارکان اصلی اشتغال، ایجاد حرفه آموزی است که در این خصوص ۳۶۰ نفر را معرفی نموده ایم.
در ادامه این مراسم علیزاده فرماندار شهرستان لاهیجان در خصوص اهمیت خدمات رسانی به اقشار محروم جامعه و اقدام مهم امام خمینی (ره) سخنانی بیان نمود.
سپس امام جمعه شهرستان لاهیجان ضمن تشکر از رئیس کمیته امداد گفت: نظام ما بر اساس خدمت بی منت بنا شده و شهدای ما خون خودرا بی منت در راه اسلام هدیه نموده اند و ماهم پیرو سنت امام راحل هستیم که فرموده اند : یک تار موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم” پس ارزشهای انقلاب را فراموش نخواهیم کرد.

DSCN0450---Copy-(2)DSCN0461---CopyDSCN0460---CopyDSCN0468---CopyDSCN0458---Copy-(2)

About

Check Also

مدیر عامل شرکت سیمان خزر در شورای اداری شهرستان رودبار:از مساعدت مسئولین شهرستان در راستای تحقق جهش تولید قدردانی می شود

مدیر عامل شرکت سیمان خزر در شورای اداری شهرستان رودبار:از مساعدت مسئولین شهرستان در راستای …