چاپ مطلب چاپ مطلب

در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن؛ از یک واحد صنعتی گیلان، به عنوان نمونه کشوری تجلیل شد/ در سه ماهه نخست سال؛ ۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک و نیم میلیارد ریال، به مراجع قضایی رسید

همای گیلان:در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، از یک واحد صنعتی گیلان به عنوان صنعتگر نمونه کشوری تقدیر شد.

index

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از فعالان برتر در حوزه صنعت و معدن، از شرکت صنعتی فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران به عنوان واحد صنعتی نمونه کشوری تجلیل شد.

این گزارش حاکیست همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن عصر دیروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجلاس سران برپا شد.

بر اساس این گزارش استان گیلان از استانهای برتر کشور در زمینه قطعه سازی خودرو می باشد و تعدادی از مهمترین قطعه سازان خودرو در این استان سرمایه گذاری مناسبی انجام داده اند و ظرفیتهای مطلوبی در این عرصه در استان موجود می باشد.

شایان ذکر است شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهر صنعتی رشت است که با تولید انواع قطعات خودرو با دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه تست و تایید محصول در خاورمیانه و همچنین دانش فنی تیونینگ کمک فنر، پیشرو در طراحی محصول کمک فنر در ایران، با تولید بیش از ۸۰ قلم از انــواع کمک فنرهای خودروهای سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت تولیدی در حال فعالیت می باشد.

در سه ماهه نخست سال؛

۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک و نیم میلیارد ریال، به مراجع قضایی رسید

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انجام هزار و هشتصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و تشکیل ۱۰۶ فقره پرونده قاچاق کالا در استان خبر داد.

محمد درویش کردار با اشاره به بازرسی از هزار و هشتصد واحد صنفی و غیر صنفی در راستای مبارزه با قاچاق کالا طی سه ماهه نخست سال، گفت: طی این بازرسی ها ۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای گیلان تصریح کرد: از مجموع هزار و هشتصد مورد بازرسی، یک هزار و ۳۴۵ مورد مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی و ۴۵۵ مورد مربوط به واحدهای غیرصنفی بوده است که بیش از یک هزار مورد از بازرسی ها، طی گشت های مشترک و با مشارکت بازرسان اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی و … با بازرسان اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انجام شد.

درویش کردار گفت: بیشترین پرونده های کشفیات کالای قاچاق مربوط به سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، کیف و پوشاک بوده است.

وی با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در این زمینه در سال گذشته خاطر نشان کرد: در دوازده ماهه سال گذشته، بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان در چهارچوب مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که با تشکیل ۲۹۶ فقره پرونده قاچاق کالا، به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

درویش کردار تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دخانی و توتون، محصولات غذایی و مواد انرژی زا بیشترین حجم پرونده های قاچاق کالا را در این مدت به خود اختصاص داده بودند.

14380610577

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …