- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن؛ از یک واحد صنعتی گیلان، به عنوان نمونه کشوری تجلیل شد/ در سه ماهه نخست سال؛ ۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک و نیم میلیارد ریال، به مراجع قضایی رسید

همای گیلان:در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، از یک واحد صنعتی گیلان به عنوان صنعتگر نمونه کشوری تقدیر شد.

index

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در همایش کشوری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از فعالان برتر در حوزه صنعت و معدن، از شرکت صنعتی فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران به عنوان واحد صنعتی نمونه کشوری تجلیل شد.

این گزارش حاکیست همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن عصر دیروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجلاس سران برپا شد.

بر اساس این گزارش استان گیلان از استانهای برتر کشور در زمینه قطعه سازی خودرو می باشد و تعدادی از مهمترین قطعه سازان خودرو در این استان سرمایه گذاری مناسبی انجام داده اند و ظرفیتهای مطلوبی در این عرصه در استان موجود می باشد.

شایان ذکر است شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهر صنعتی رشت است که با تولید انواع قطعات خودرو با دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه تست و تایید محصول در خاورمیانه و همچنین دانش فنی تیونینگ کمک فنر، پیشرو در طراحی محصول کمک فنر در ایران، با تولید بیش از ۸۰ قلم از انــواع کمک فنرهای خودروهای سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت تولیدی در حال فعالیت می باشد.

در سه ماهه نخست سال؛

۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک و نیم میلیارد ریال، به مراجع قضایی رسید

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انجام هزار و هشتصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و تشکیل ۱۰۶ فقره پرونده قاچاق کالا در استان خبر داد.

محمد درویش کردار با اشاره به بازرسی از هزار و هشتصد واحد صنفی و غیر صنفی در راستای مبارزه با قاچاق کالا طی سه ماهه نخست سال، گفت: طی این بازرسی ها ۱۰۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای گیلان تصریح کرد: از مجموع هزار و هشتصد مورد بازرسی، یک هزار و ۳۴۵ مورد مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی و ۴۵۵ مورد مربوط به واحدهای غیرصنفی بوده است که بیش از یک هزار مورد از بازرسی ها، طی گشت های مشترک و با مشارکت بازرسان اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی و … با بازرسان اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انجام شد.

درویش کردار گفت: بیشترین پرونده های کشفیات کالای قاچاق مربوط به سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، کیف و پوشاک بوده است.

وی با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در این زمینه در سال گذشته خاطر نشان کرد: در دوازده ماهه سال گذشته، بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان در چهارچوب مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که با تشکیل ۲۹۶ فقره پرونده قاچاق کالا، به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

درویش کردار تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دخانی و توتون، محصولات غذایی و مواد انرژی زا بیشترین حجم پرونده های قاچاق کالا را در این مدت به خود اختصاص داده بودند.

14380610577 [1]