چاپ مطلب چاپ مطلب

در کمتر از صد روز مانده به جام جهانی _کیروش همچنان در دام تهدیدها/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: توسعه فوتبال یعنی نمایش قدرت نسل جوان یک جامعه؛ توسعه فوتبال امروزه معنای مختلفی دارد که تنها یک معنیش در ورزش خلاصه می شود. توسعه و پیشرفت فوتبال در جهان امروز آنقدر همه گیر, استراتژیک و پولساز شده است که می توان از آن بعنوان یک صنعت نام برد.
فوتبال یک سوپر ورزش جهانی است وتوسعه بخشی به آن نیازمند تفکر قوی، مدیریت اصولی، مراقبت در بیان گفتار و سخن ،قاطعیت، ارتباطات جهانی، دارا بودن کاریزمای ورزشی و شناخت روانی نسبت به هر بازیکن و هر بازی است. در صورت فوتبالی که دارای چنین فاکتورهایی باشد, قطعا منسجم تر, مطمئن تر و با انگیزه تر ظاهر خواهد شد و نقاط ضعف در آن کمتر نمایان می شود.
نقاط ضعف در یک کار تیمی و آن هم در برابر چشمان میلیونها بیننده چیزی نیست که بتوان آن را از دید کارشناسان جهانی و یا حتی یک طرفدار معمولی فوتبال پنهان کرد و همانطور هم نمایش انسجام و نقاط قوت هر تیم را.
اما همه حرف ها و فاکتورهای خوب یا بد در شاخص های فردی یک مدیر ورزشی و مربی خلاصه نمیشود بلکه همراهی مسئولین ،اهالی ورزش و طرفداران می تواند باعث تقویت نقاط قوت و انگیزه بخشی به یک مربی شود و نقاط ضعف او را کمتر کند.

#کارلوس_کیروش ,به عقیده بسیاری از دوستدارن فوتبال محبوب ترین و موفق ترین مربی ورزشی خارجی فوتبال ایران تا به امروز بوده و هست. طبیعتا کیروش هم در کار خود, دارای نقاط مثبت و نقاط ضعفی است .برای مثال از فاکتورهای منفی این مربی پرتغالی ایران می توان به عدم استفاده وی از #مربیان_داخلی که علت آن برمی گردد به ضعف مدیریت فدراسیون.
و در توضیح نقاط مثبت وی مبارزه با بازیکن سالاری، ایجاد نظم تیمی، استحکام دفاعی، تمرکز کافی و بازی خوانی های وی را می توان برشمرد.

به اعتقاد نگارنده برای از بین بردن نقاط منفی بهترین حالت #انتقاد_اصولی و کارسازاست آن هم در ابتدا و حین انجام کار نه در انتها!!! که انتقاد کردن در انتهای یک کار، بوی مخالفت یا ترس از بدست آوردن قدرت در آینده دارد و بهترین حربه برای رسیدن به خواسته شخصی نیز این است که در این ماهها و روزهای نزدیک شدن به جام جهانی کیروش را وارد حاشیه نکنیم , حتی اگر تیم ملی نتیجه نگیرد. یا حداقل فضای را برایش جهنمی نکنیم تا خود مجبور به رفتن شود.

اینکه دیروز شخصی از پرده گشایی صحبت می کند و چرا، طی این مدت حرف نزد جای سوال است. اینکه چرا در آینده، در این مورد صحبت می کند جای بحث است !
اینکه نصیحت بزرگ را می پذیرد که ذکر این سخن را بیان نکند و با وجود علم به نادرستی این سخن در این مقطع ، بیان سخن را به آینده می سپارد جای پرسش است.
البته قبول نکردن باخت و عنوان بحثهای سیاسی خیلی چیزها را برای خواننده هویدا می کند.
اینکه نگوییم من بد بازی کرده ام و حریف بهتر از ما بود همچنان که او در گذشته از ما بدتربود و…مسائل ورزش با سیاست جای پرسش است که با این فکر چه خدمتی می توانست برای تیم ملی انجام دهد.چرا امروزه کمتر از صد روز مانده به جام جهانی همه حرف از افشاگری می زنند؟
اینکه به چه دلیل این حرفها پیشتر گفته نشده جای تامل است!
اینها نشان می دهد یا دلمان برای پیشرفت فوتبال نمی سوزد یا موضوعات حاشیه ای دیگری مطرح است…

اینها نشان می دهد ما در جهان با دیگر کشورها فرق داریم .بیاییم همه با همه برای موفقیت تیم ملی در جهان در کنار تیم ملی و ایران باشیم .و اگر کسی که برای توسعه فوتبال تلاش می کند حمایت نماییم. اینکه کارلوس کیروش را گرفتار تهدیدها کنیم تا جایی وی بجای تمرکز بر تیم مشغول پاسخگویی به ما شود, به هیچ وجه به نفع فوتبال ایران نیست.

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

کشتی آزاد آمریکا بعد از ۵۵ سال بدون طلا/ ترک پاریس با دستان خالی

کشتی آزاد آمریکا بعد از ۵۵ سال بدون طلا/ ترک پاریس با دستان خالی   …