چاپ مطلب چاپ مطلب

در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت : 🔺 موافقت کمیسیون فرهنگی با اصلاحات بودجه پیشنهادی سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری

در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت :
 موافقت کمیسیون فرهنگی با اصلاحات بودجه پیشنهادی سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری

🔺️اختصاص بیلبوردهای ویژه برای حمایت از گروه های نمایشی ، هنری و فرهنگی

🔺️اجرای نورپردازی های شاخص برای تمامی میدانهای شهر رشت در دستور کار قرار گرفت

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در نود و پنجمیـن جلسه این کمیسیون از پیشنهاد اختصاص ۱۰ الی ۲۰ بیلبورد از فضاهای تبلیغی شهر رشت به آموزشهای شهروندی و اطلاع رسانی های گروه های نمایشی ، تئاترها در سطح رشت خبر داد.

در این جلسه که با حضور ریاست و اعضای کمیسیون و همچنین حضور خانزاده از بخش بودجه شهرداری ، علی محجوب و علیرضا حسنی رؤسای دو سازمان “فرهنگی ورزشی” و “سیما منظر و فضای سبز شهری” رشت برگزار شد، پس از رایزنی و بررسی با مفاد آیین نامه اصلاحات بودجه پیشنهادی سازمانهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی و سیما، منظر و شهرداری موافقت شد.

تاج شهرستانی در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر در رابطه با حیطه کاری هنرمندان تئاتر و سینمایی رشت گفت: متولی مستقیم هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و خواسته مشخص ما از مدیران این اداره محترم، حمایت های اجرایی برای بهبود وضعیت معیشت، ثبات شغلی و برخورداری از خدمات بیمه‌ای است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه قشر هنرمند در عین خلاقیت و پتانسیل بالای هنری، همیشه مظلوم واقع شده اند و بارها در محافل حقیقی و مجازی خواستار حمایت برای ایجاد درآمدهای پایدار شده اند،
گفت از مدیران اداره ارشاد گیلان میخواهیـم با تشکیل جلسات مستقیم و رودر رو با قشر هنرمند، دغدغه های آنان را که رفع آنها کاملا قابل انجام و ساماندهی است سیاست های مشخصی تعیین کنند و نتیجه را در شکوفایی و ارتقاء تولید محتواهای فرهنگی و اشاعه فرهنگ ناب گیلان به سایر استانها و حتی مارکتینگ خارج از کشور شاهد باشند.

وی مجددا توضیح داد: بسیار بجا و لازم است از ۵۰ بیلبورد موجود در معابر شهر و تحت پوشش سازمان سیما متظر و فضای سبز شهری، تعداد ۱۰ الی ۲۰ عدد به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری واگذار شود تا بتوان از آنها برای اطلاع رسانی های مرتبط با نمایش و تئاتر و همچنین انجام آموزشهای فرهنگی بهره گرفت.

در این جلسه مطرح شد قشر هنرمند در کنار سختی های مرتبط با تولید و نمایش، با مشکل دیگری که گرانی سالنهای نمایشی و نبود فضای تبلیغی است و گران بودنِ اجاره بهای سالنهای نمایش سبب افزایش قیمت بلیط ها و کاهش فروش میشود و توجیه اقتصادی در به روی صحنه رفتن تئاتر در رشت را عملا مختل میسازد.

تاج شهرستانی گفت: نبود بیلورد و فضای تبلیغ شهری، اطلاع رسانی های نمایش و فروش را به حداقل رسانده و سبب رکود بیشتر در این راستا میشود تا جاییکه گاه هنرمندان با یک محاسبه‌ی سرانگشتی در خرج کرد و عدم توجیه اقتصادی، در نهایت عطای تولید را به لقایش میبخشند و این یعنی اضمحلال هنر و تئاتر، آن هم در شهر هنرپرور و شهر اولین های نمایش کشور.

این مدیر شهری اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، از مسئولان ارشد استانی و اداره محترم فرهنگ و ارشاد گیلان خواستار رسیدگی و حمایت هستیـم.
تاج شهرستانی توضیح داد به مرور و با گسترش شهر و ایجاد محلات جدید، فضاهای جدیدی برای تعدد بیلبوردها و استندهای شهری نیز فراهم میشود و شایسته است ایجاد فضاهای تبلیغی مخصوص آموزشهای شهروندی و فعالیت های هنری در این میان لحاظ گردد.

وی در بحث مربوط به زیباسازی شهری نیز گفت تا زمانیکه دستفروشان شهر ساماندهی نشوند و دود کبابی ها خیابانهای تمام شهر را فراگرفته باشد، نقاشیهای دیواری و زیباسازیهای شهری از چشم گردشگران و شهروندان پنهان میماند و این موضوع مهمی است که بارها در محافل مختلف به آن اشاره داشته ایم.

 

هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز ضمن تایید لزوم صیانت از فعالان صنعت تئاتر و سینمای شهر رشت به کمبود فضاهای ورزشی به خصوص برای قشر نوجوان و قشر کم توان جسمی و حرکتی شهر رشت اشاره داشت و تاکید کرد: در میان همین شهروندان و جوانان کم توان جسمی و حرکتی استعدادهای پنهان و مغزهای متفکری هست که با توجه و پرورش، ضمن ایجاد روحیه زندگی و نشاط میتوانند برای این شهر افتخارات ملی و جهانی کسب کنند.
رمضانی متولیان ورزشی شهر رشت را به این مهم توجه داد و خواستار ایجاد زیرساخت و برپایی تونمت ها و کمپین های ورزشی برای قشر کم توان جسمی و حرکتی و همچنین عموم شهروندان در تمامی رده های سنی نمود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگ اجتماعی شورا با ذکر اینکه بارها افزایش پارک مخصوص بانوان نیز از سوی بانوان از مدیران شهری درخواست شده است گفت: فضاهای ورزشی و ست ها و سخت افزارهای ورزشی در سطح شهر نیز نیاز به پایش و افزایش دارد.

در ادامه این جلسه علیرضا حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز با ذکر اینکه تعداد بیلبوردهای ورزشی در سطح شهر محدود است و این سازمان بخشی از درآمدهای خود را از این فضاهای تبلیغی تامین میکند گفت: برای اختصاص بیلبوردهای تبلیغی مخصوص اطلاع رسانی های هنری و فرهنگی هماهنگی های لازم انجام میشود.

در این جلسه در پاسخ به پرسش مونا زره پوش، مشاور جلسه که آیا حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده برای هزینه نورپردازی و نقاشی دیواری در مدیریت پیشین خرج شده است یا خیر گفت: برای مبادی ورودی شهر و زیباسازی خیابان حاجی آباد نیز ظاهرا برنامه هایی در دست اجرا بود که ناتمام باقی ماند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت گفت: چهار میلیارد اعتبار ویژه نقاشی های دیواری از ابتدای حضور بنده در این سازمان صفر بوده و برای سال جدید برای تمامی میادین شهر برنامه های اجرایی و نورپردازیهای خاص و چشمگیر اجرایی خواهد شد و اعتبار لازم برای این اجراها نیز دیده شده است.
در این جلسه عنوان شد: برای جانمایی و ساخت المانهای شهری مطالعات تخصصی انجام شود و عقد قراردادها در ساخت المانهای شهری با دقت و بررسی به عملکرد و بیان مفاهیم برای هر بخش شهر انجام شود و با ادارات موازی نیز هماهنگیها قبل از ساخت و جانمایی اجرا گردد.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …