چاپ مطلب چاپ مطلب

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح شد: ?جایگاه کمیسیون فرهنگی شهر در بزنگاههای فرهنگی و اجتماعی شهر، کجاست؟! ما فقط مسئول تدارکات و خرج‌کردها هستیم یا حق تصمیم گیری و مشاوره  در حل معضلات اجتماعی هم داریم؟! ?هم اندیشی تخصصی کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با مشاوران در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی/ حمایت مالی و معنوی شهرداری  از موسسه خیریه بیماران اوتیسم در رشت

تاج شهرستانی در چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح کرد؛

چگونه است که کمیسیون فرهنگی شورا در مخارج فرهنگی و اجتماعی شهر شریک است اما در بزنگاههای اجتماعی کسی نظر  این منتخبین مردم شهر را نمیپرسد؟!

اختصاصی همای خبـر/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان این مطلب که متاسفانه جایگاه خطیر کمیسیون فرهنگی در بین دستگاههای مرتبط با مقوله های اجتماعی بدرستی تعریف نشده اظهار کرد:

  سوال اینجاست که چگونه است  در هنگام هزینه کردها و حمایتهای مالی و اجرایی به کمیسیون فرهنگی مراجعات فراوان و سفارشات گوناگون داریم اما در بزنگاههای اجتماعی نه نظری از ما پرسیده میشود و نه جایگاه ما به عنوان منتخبان شهروندان شناخته میشود؟!

وی گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر در صدر و در راس هرم فرهنگی هر شهر شناخته میشود و در جایگاهی ممتاز دارد و لازم است بعنوان اولین متولی فرهنگی و اجتماعی شهر از سوی  دیگر ارگانها مورد توجه و نظرات اعضای کمیسیون شنیده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه گفت: شورای شهر بواسطه مردمی بودن در جایگاهی است که میتواند سایر حوزه ها را مورد خطاب قرار دهد و این پدیده‌ی دیده نشدن از سوی ارگانهای مختلف متاسفانه در شورای شهرستان رشت هم وجود دارد.

وی گفت: شورای شهر و به خصوص این کمیسیون، در اتفاقات و نابسامانیهای  اعتراضی اخیر در برخی مناطق شهریِ رشت، احساس مسئولیت می‌کند.

وی گفت: بنده از ریاست محترم شورای رشت درخواست خواهم نمود تا در آینده و در صورت امکان، طی تعامل با شهردار و انجام هماهنگیهای لازم،  گفتگوهای رو در رو با شهروندان و بخصوص قشر جوان که سرمایه های ارزشمند انسانی جامعه هستند، انجام شود زیرا ما بعنوان مسئولان منتخب مردم در قبال آنان وظایفی داریم که کمترین آن، شنیدن سخنان آنان است.

-مشکل عدم هماهنگی ها بین شورا و شهرداری باید حل شود/

   هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر  در این جلسه گفت: اینکه در حوزه های فرهنگی باید کمیسیون فرهنگی بعنوان مهمترین نهاد دیده شود و نظرات این کمیسیون در کلیه موضوعات و تصمیم گیریهای فرهنگی، اجتماعی ورزشی لحاظ گردد، مطلب درستی است.

وی گفت: متاسفانه در تعاملات شهرداری با شورای شهر نیز دچار ناهماهنگیهایی هستیم که سبب دیرکرد و یا عدم توفیق در اجرای مصوبات میشود.

رمضانی گفت: شورا و شهرداری در کنار هم کاربرد و معنا می یابند و لازم است این هماهنگی حاصل شود.

وی اضافه کرد: جایگاه کمیسیون فرهنگی شهر خطیر و دامنه فعالیتی گسترده دارد و شامل موضوعات اجتماعی است که شامل تمامی اقشار جامعه است؛ لذا در این راستا باید تعاملات گسترده هم با طیف های مختلف جامعه و هم با مسئولان استانی و شهری ایجاد کرد.

محجوب، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز ضمن پیشنهاد ایجاد همایشی با عنوان ” همایش روسای شوراهای استان” در شهر رشت گفت: برای ایجاد تعامل بیشتر کمیسیون فرهنگی با دیگر دستگاهها، میتوان با دعوت آنان در مناسبتهای مختلف تعاملات کمرنگ شده را احیا نمود.

پوراحمد دیگر مشاور کمیسیون فرهنگی شورا نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی ادارت روابط به ضوابط ترجیح داده شده و اشخاص در جایگاه تخصصی خود قرار نمیگیرند و طبیعتا بازده کاری کاملی نخواهند داشت، گفت: کمیسیون   فرهنگی شورا این قابلیت را دارد که با راهکارهای فکر شده در برخی فعالیتهای فرهنگی، صاحب سبک و پایه گذار در سطح استان و کشور شود و این مهم با یک خرد جمعی و البته هماهنگی دستگاهها و ارگانهای مرتبط با امور فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهر قابل انجام است.

زره پوش از دیگر مشاوران کمیسیون نیز با بیان این مطلب که باید راهکارها و پیشنهادهای مطرح شده در کمیسیون فرهنگی به مرحله اجرا برسد اظهار کرد: نظرات سازنده و درخشان که به تصویب کمیسیون میرسد اگر به هر دلیلی اجرا نشود، نتیجه آن جز دلسردی اعضا و مشاوران و هدر رفت انرژی و وقت نخواهد بود و زمانی میتوانیم رشد چشمگیر و دستاورد در کمیسیونها را شاهد باشیم که صفر تا صد اینگونه جلسات و هم اندیشیها جامه عمل پوشیده و اجرایی شود

وی گفت بعنوان نمونه سال گذشته در همین ایام لایحه ای مصوب شد مبنی بر اینکه اتوبوسهای فرسوده تبدیل به کتابخانه های سیار در سطح رشت گردد، اما در عمل از سازمان اتوبوسرانی شهرداری شاهد همراهی لازم در اجرا نبودیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …