چاپ مطلب چاپ مطلب

در یک نشست مطبوعاتی در سالن شورای شهر آستانه اشرفیه ؛ طراحان سوال کننده از شهردار آستانه اشرفیه دلایل خود را تشریح کردند

دلایل طرح سوال از شهردار آستانه اشرفیه از سوی چهار تن ازسوال کنندگان  اعضای شورای اسلامی این شهر در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران  اعلام شد.

همای گیلان، به نقل از جلال شرق، نایب رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در جلسه ای که عصر امروز با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دفتر این شورا برگزار شد گفت: رفع مشکلات موجود آستانه اشرفیه از دغدغه های مهم شورای اسلامی این  شهر است.

نرجس محمد دوست با بیان اینکه مردم این شهر حق دارند تا از روند و نحوه فعالیت های شورای اسلامی و شهرداری آگاهی داشته باشند افزود: بر این اساس شورای اسلامی آستانه اشرفیه بر آن شد تا با مطرح ساختن ۱۴ سوال نسبت ،اقدامات صورت گرفته از سوی شهردار این شهر را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در طول عمر شورای اسلامی دوره پنجم با ارسال نامه های مختلف و تذکرات آیین نامه ای موارد مورد نظر به شهردار این شهر اعلام شده یادآور شد: در بسیاری از این موارد شهردار آستانه اشرفیه جواب های قانع کننده ای به اعضاء شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه ارائه نداده است.

محمد دوست با بیان اینکه اعتراض گله مندی خود را به صورت شفاهی و تذکر و کتبی به شهردار اعلام کردیم به اهمیت اجرای درست مصوبات شورای اسلامی این شهر اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح مصوبات شورای اسلامی یکی از خواسته های مهم اعضاء این شورا است.

این عضو شورا روال طی نامه اداری و ابلاغ آن را بر اساس قانون اعلام و افزود : در حال حاضر هیچ اتهامی متوجه شهردار با طرح سوال نیست و شهردار باید از خود دفاع کند

ابراهیم نجفی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز در این جلسه اظهار کرد: با اعلام و طرح ۱۴ سوال  اعتراض و گله مندی اعضای شورای اسلامی این شهر از نحوه فعالیت شهردار آستانه اشرفیه اعلام شد.

رئیس کمیسیون عمران و بودجه شورای شهر آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه پیش از این طی سه مرحله تذکرات کتبی از سوی شورای اسلامی به شهردار این شهر ابلاغ شده افزود: دریافت پاسخ از سوی شهردار آستانه اشرفیه به ۱۴ سوال مطروحه حق قانونی شورای اسلامی این شهر است.

وی با بیان اینکه شهردار آستانه اشرفیه از حق قانونی برای دفاع از عملکرد خود برخوردار است تصریح کرد: هم اکنون و تا قبل از پاسخگویی به این سوالات هیچ اتهامی به شهردار این شهر وارد نیست.

نجفی در ادامه با اشاره به  برخی از سوالات مورد نظر شورای اسلامی این شهر از شهردار افزود: تخریب بخشی از آسفالت معابر شهر ، اجرای غیر اصولی برخی از طرح ها ، عدم رعالیت برخی آیین نامه ها در اجرای پروژه ها ، عدم شفافیت در خصوص نصب تابلوها تبلیغاتی ، عدم شفافیت در نحوه واگذاری خانه روستایی پارک ساحلی به بخش خصوصی ، افزایش تعرفه ها حق تفکیک پروانه های ساختمانی و…از جمله سوالاتی است که از شهردار آستانه اشرفیه خواسته شده به آنها پاسخ دهد.

یوسف دوست جلالی عضو دیگر شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز پاسخ به سوالات این شورا را حق قانونی اعضای آن دانست و گفت: انتظار داریم شهردار آستانه اشرفیه ظرف مدت قانونی تعیین شده به سوالات اعضای شورای اسلامی پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون نظارت بر شورای شهر  با تصریح این سخن که  طرح سوال ما از شهردارسوری است  وشورا دیگر این شهردار را نمی خواهد نظارت بر عملکرد شهردار را از وظایف اعضای شورای اسلامی این شهر دانست و اظهار کرد: متاسفانه شهردار این شهر در اجرای برنامه های شهری هماهنگی لازم را با شورای اسلامی ندارد.

وی در ادامه نیز  روند ادامه همکاری و فعالیت شورای اسلامی آستانه اشرفیه و شهردار این شهر را بعید دانست و گفت: حق نظارت را شهردار از شورا سلب کرده است.

یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز گفت: ابقای شهردار این شهر در دوره پنجم فعالیت شوراهای اسلامی با هدف احترام به خواست مردم منطقه صورت گرفته است.

علیرضا تربیعی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از فعالیت های شهردار این شهر بصورت خودسرانه و بدون هماهنگی با اعضای شورای اسلامی این شهر انجام می شود.

رئیس شورای شهرستان  با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی این شهر در یکسال گذشته خود را با شهردار این شهر هماهنگ می کرده اند تصریح کرد: شهردار شهر آستانه اشرفیه خود را موظف به پاسخگویی به اعضای  شورای اسلامی این شهر نمی داند.

رضا تیغ نورد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ابلاغی در خصوص پاسخ به سوالات شورای اسلامی این شهر به شهردار آستانه اشرفیه  صورت نگرفته اظهار داشت: شهردار آستانه اشرفیه به هیچ عنوان به اعضاِ شورای اسلامی این شهر تحمیل نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با بیان اینکه شهردار این شهر دارای نقاط قوت و ضعفی است افزود: نبایستی عملکرد شهردار این شهر را در  طی مدت فعالیت آن نادیده گرفت.

تیغ نورد گفت: وقتی من در کار پیمانکار دخالت می کنم و  به پیمانکار می گوییم شهردار رفتنی است  این چه رفتاری از یک عضو شورا است.

وی با بیان اینکه ما در اردیبهشت ما بودجه را به شهردار ابلاغ کردیم و طرح موضوعاتی که مطرح می شود مربوط به دوره چهارم شورا است افزود :  مگر شما در چند ماه گذشته آقای سلیمانی را با همین وضعیتی که بود تایید نکردید ؟ من یا شما برای در آمد پاتیدار شهرداری چه کار کردیم  و چقدر توانستیم پول برای تزریق به شهرداری به وجود بیاوریم

رئیس شورای شهر آستانه اشرفیه  با بیان اینکه ۱۴ سوال مطروحه اعضای شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه پیش از این نیز به شهردار اعلام و شهردار آستانه اشرفیه نسبت به رفع ابهامات اقدام کرده است افزود: ابلاغ سوالات اخیر اعضای شورای اسلامی آستانه اشرفیه به شهردار این شهر روند قانونی خود را طی نکرده و توسط نایب رییس این شورا و بصورت مستقیم ارسال شده است.

تیغ نورد  در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کلیه روند فعالیت شورای اسلامی باسیتی با رعایت آیین نامه و قانونی صورت بگیرد تصریح کرد: این در حالی است که طرح سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورای اسلامی این شهر است و این امر طبق قانون بایستی از سوی رییس شورای اسلامی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نامه ابلاغی که از سوی نایب رییس شورای اسلامی این شهر به شهردار آستانه اشرفیه جهت پاسخ گویی به سوالات مورد نظر ابلاغ شده بر اساس قانون صورت نگرفته اظهار داشت: حفظ منافع مردم این شهر از اهداف مهم اعضای شورای اسلامی آستانه اشرفیه است.

تیغ نورد در ادامه نیز میزان درآمد تحقق یافته شهرداری این شهر را در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با کسب این مبلغ ، درآمد پیش بینی شده شهرداری این شهر در بودجه سال ۹۶ ، ۳۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال درآمد این شهر به ۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد افزود: شهر آستانه اشرفیه با توجه به پتانسیل های موجود توانایی کسب درآمد های لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه بایستی به شهردار این شهر اجازه کار داد افزود: برای شورای اسلامی این شهر مهم نیست چه کسی سکاندار شهرداری آستانه اشرفیه باشد و هر کسی هم که این وظیفه را بر عهده بگیرد بایستی در جهت خدمت به مردم و توسعه منطقه قدم بردارد.

تیغ نورد ضمن تاکید بر حمایت از نقاط قوت شهرداری آستانه اشرفیه در جهت توسعه این شهر گفت: باید در جهت تامین منافع آستانه اشرفیه از تمام پتانسیل های موجود نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه با سوال یا استیضاح شهردار هیچ اتفاقی نخواهد افتاد   ولی ما را با چالش های زیادی مواجه خواهد کرد خاطر نشان کرد : ما در شهرداری دارایدو شهردار هستیم  و من آقای نجفی را یک شهردار می بینم که در دل شهرداری نشسته است.

به گزارش جلال شرق  ، طی ابلاغ نامه ای ( در تاریخ بیست و پنجم تیرماه ۱۳۹۷) که از سوی نایب رییس شورای اسلامی آستانه اشرفیه به شهردار این شهر عبدالرضا سلیمانی صورت گرفته از وی خواسته شده تا به ۱۴ سوال چهار تن از اعضای شورای اسلامی این شهر ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود.

از تاکیدات یوسف دوست جلالی در این نشست این بود که آقای شهردار تا روز چهارشنبه اسعفای خود را تقدیم کند  تا با استیضاح ما مواجه نشود زیرا سلیمانی به هر صورت رفتنی است.

رئیس شورای شهر آستانه اشرفیه نیز تاکید کرد تا کنون هیچ سوالی به شهردار ابلاغ نشده است و در صورت صلاحدید ریاست شورا  طی نامه ای به وی ابلاغ خواهد شد

عبدالرضا سلیمانی حدود ۳ سال به عنوان شهردار آستانه اشرفیه فعالیت دارد.

About عطیه نصرتی

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …