چاپ مطلب چاپ مطلب

دستفروشان بام سبز لاهیجان ساماندهی می‌شوند/ قطع درختان خطرآفرین و قدیمی در سطح شهر

همای گیلان: چهاردهمین جلسه شورای شهر لاهیجان بدون حضور دو عضو این شورا درحالی برگزار شد که موضوع اصلی مطروحه در آن مسائل شهری و پاسخ به اظهارنظر غیرکارشناسانه شهردار رشت بود.

 ابراهیم مهربان در ابتدای چهاردمین جلسه شورای شهر لاهیجان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب دستفروشی در منطقه بام سبز اظهارداشت: اولویت همیشه برای شورای شهر، ساماندهی آن منطقه بوده و نفع فردی برای ما مهم نیست.

وی با اشاره به مصاحبه شهردارمنطقه چهار رشت با یکی از خبرگزاری استانی در ارتباط با شهر لاهیجان و اینکه شهر لاهیجان با داشتن یک استخر به‌عنوان عروس شهرهای گیلان معرفی شده گفت: شهر لاهیجان از گذشته دور همواره یکی از شهرهای مهم گیلان به شمار می‌رفت و مدت‌ها مرکز بخش بیه پیش گیلان بود و بر اساس مستندات تاریخی قدمت آن به قرون سوم هجری نسبت داده شده است.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: اگر ایشان می‌خواهند در ارتباط با لاهیجان اظهار نظر کنند می‌بایست ابتدا ساعت‌ها در این باره مطالعه انجام دهند چرا که لاهیجان فقط یک استخر نیست بلکه یک فرهنگ، یک تاریخ و دارای  بزرگانى است که همیشه تأثیرگذار بودند.

 ابراهیم خوشحال عضو شورای شهر لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت آسفالت لاهیجان اظهار داشت: محلات قدیمی لاهیجان همچون پردسر، خمیرکلایه، گابنه، غریب آباد، شعربافان، اردوبازار، کوبیجار، کاروانسرابر نیازمند لکه‌گیری آسفالت است.

وی بیان کرد: حجم لکه‌گیری‌ها کم است و با راه اندازی اکیپ آسفالت دستی و در مدت زمان کوتاهی نسبت به جلب رضایتمندی شهروندان این مناطق  می‌توانیم اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر لاهیجان از سرای محله در یکی از مناطق شهر تهران و پیشنهاد ایجاد سرای محله در محله پمپ بنزین گفت: با توجه به امکانات شهرداری در این محل امکان ایجاد این پروژه وجود دارد.

سیدرضی فلاح چای دیگر عضو شورای شهر لاهیجان با اشاره به لزوم قطع درختان خطرآفرین و قدیمی در سطح شهر لاهیجان گفت: ریزش برگ‌های پژمرده، باعث مزاحمت رفتگران و پرکردن فاضلاب های شهر می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ریشه این درختان باعث تخریب و بالا آوردن موزائیک‌های نصب شده معابر شهری می‌شود افزود: آیا در زمانی که سانحه‌ای برای مردم این شهر حادث شد و تعدادی از عزیزان در زیر این درختان جان و مال خود را از دست دادند، باز اصرار به حفظ این درختان داریم؟

 شورای شهر لاهیجان ۹ عضو دارد که رحیم کشاورز یکی از اعضای قدیمی شورای شهر لاهیجان اعلام کرد که به علل توهین یکی از اعضای هیئت رئیسه در جلسه گذشته، تا پایان عمر این شورا، در جلسات شورای شهر حضور نمی‌یابد.//تسنیم

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …