چاپ مطلب چاپ مطلب

دستور مؤکد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی به مدیران مناطق شهرداری رشت ؛ عدم توجه مدیران مناطق پنجگانه به رنگ آمیزی جدولهای معابر و فضاهای شهری در روزهای پیش از نوروز قابل قبول نیست

دستور مؤکد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی به مدیران مناطق شهرداری رشت ؛

🔺 عدم توجه مدیران مناطق پنجگانه به رنگ آمیزی جدولهای معابر و فضاهای شهری در روزهای پیش از نوروز قابل قبول نیست

🔹 عدم انسجام متولیان فرهنگی در ادارات مختلف شهری

🔹 لزوم ایجاد زیرساختهای ورزشی برای افشار مختلف از جمله همشهریان سالمند

🔹 عدم شایسته سالاری در برخی انتصابهای شهرداری رشت!

به گزارش همای خبر- علیرضا تاج شهرستانی در جلسه شصت و یکم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت به مدیران مناطق پنج گانه شهر توصیه اکید داشت: در چند روز باقی مانده از سال رنگ آمیزی جداول ، نرده ها و فضاهای لازم به رنگ آمیزی اجرایی شود.

تاج شهرستانی با خاطرنشان کردن این مطلب که در هفته اول بهمن ماه به شکل حضوری و با شفافیت از مدیران پنج منطقه شهر خواسته شد پیش از فرارسیدن نوروز و ورود میهمانان نوروزی ، حتما جدولهای معابر اصلی و فرعی شهر رنگ آمیزی شود، گفت: اکنون در آستانه سال جدید، توقع داریم در این موضوع ساده که از قبل نیز در مورد آن توافق شده بود، با عدم اجرا و بهانه های مختلف مواجه نشویم.

علیرضا تاج شهرستانی اشاره داشت: رنگ آمیزی فضاهای شهری، در نمای دیداری و پاکیزگی شهر تاثیر مستقیم دارد و تاکید ما پیش از ورود گردشگران نوروزی به رشت به این علت است.

وی با ذکر اینکه عدم رنگ آمیزی به موقع جداول شهر یکی از سوالات ما از شهردار پیشین نیز بوده تاکید داشت: مدیری که در دو ماه بهمن و اسفند نتواند وظیفه ای ساده مانند رنگ آمیزی فضاهای شهری را به نتیجه برساند، از نظر بنده بعنوان یک عضو از پارلمان شهر، شایستگی نشستن بر کرسی مدیریتی شهرداری را ندارد.

تاج شهرستانی در ادامه سخنان خود پیرامون تعدد متولیان فرهنگی شهر گفت: عجیب است که ادارات مختلف همگی پیوستهای فرهنگی در مجموعه اداری خود دارند اما عملا نه در بخش آموزشی فرهنگی و نه فعالیتهای فرهنگی نمودی از آن دیده نمیشود و بنظر میرسد این همه تعدد و پیشوند فرهنگی بر سر در اتاقها بیشتر باعث سردرگمی و اتلاف انرژی و هزینه است.

تاج شهرستانی در این جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و اشاره به روز درختکاری و ذکر اهمیت فضاهای سبز شهری در سلامت شهروندان و حفظ زیباسازی شهری از تلاشهای سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری در کاشت پرتعداد نهال در مناطق شهری رشت تقدیر کرد.

اهمیت شایسته سالاری در انتصابهای شهرداری رشت

هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز در جلسه شصت و یکم این کمیسیون طی سخنانی با تاکید بر اصل شایسته سالاری در انتصابهای شهری رشت گفت:
این بدعت را باید از میان برداشت که فلان شخص بواسطه دوستی یا خویشاوندی با فلان مسئول بر صندلی مدیریتی شهرداری بنشیند. رمضانی تاکید کرد: تجربه، تخصص و شایسته سالاری باید همواره معیار هر انتصاب در شهرداری رشت باشد.

در ادامه این جلسه که با حضور چند چهره از بانوان کارشناس در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد به بررسی دغدغه ها و معضلات مرتبط با حوزه بانوان پرداخته شد و تبادل نظر در راستای ارائه طرح و برنامه در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی شهرداری رشت

منتظری کارشناس هنری شهرداری که از هنرمندان ملی نقاشی شهر است به معضل فقدان یک فرهنگسرا متعلق به شهرداری رشت اشاره داشت و گفت: وجود چنین فضایی علاوه بر حمایت از قشر هنرمند شهر و کمک به پرورش استعدادهای جدید هنری، سبب کسب درآمد حاصل از برپایی نمایشگاهها و گالریهای متعدد برای شهرداری نیز خواهد شد.
وی گفت: ایجاد یک فرهنگسرا با فضاسازی زیبا و هنری، کمک شایانی به معرفی شهر رشت بعنوان یک شهر فرهنگ محور خواهد نمود.

قاسمی نژاد، کارشناس امور ورزش بانوان شهرداری، در مورد توجه دادن کمیسیون به مقوله همگانی سازی ورزش، گفت:‌ “طرح دوران سالمندی فعال” از اجراهای شاخص ما در سازمان فرهنگی ورزشی با موافقت استانداری بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی سالمندان شهر روبرو شد به طوریکه ما را متعهد نمود تا با انگیزه بیشتری به موضوع ورزشهای همگانی برای قشر سالمند در قالب یک شهر دوستدار سالمند شویم و لذا در این خصوص هم در تکمیل نیروی انسانی مربی و متخصص و هم در تامین اعتبار مالی و زیرساخت خواستار حمایت شهرداری هستیم.

مرادی مشاور امور بانوان شهرداری رشت در جلسه نیز به معضل دیگری با عنوان عدم شایسته سالاری در مجموعه شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه دیده میشود که تجربه کاری و شایسته سالاری در بسیاری انتصابها در شهرداری لحاظ نشده؛ رابطه بر ضابطه غالب است و دیده میشود یک نیروی جوان و بی تجربه در صدر چند نیروی به مراتب شایسته تر از خود قرار میگیرد!
وی در بخش آخر سخنان خود به دستاورد های سفر سه روزه خود در اجلاسیه نقش زنان و بانوان در پیشبرد اهداف فرهنگی در سازمان های شهرداری های کشور که در مشهد برگزار شده بود پرداخت .

احمدنیا مشاور کمیسیون و مسئول صندوق هنرمندان اداره کل ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه ضمن تاکید بر این مطلب که جشنواره گیلدخت با موضوع زن با میزبانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بازخوردهای مثبتی در سطح شهر و کشور داشت به اهمیت برندسازی شهر رشت در حوزه صنایع دستی نیز اشاره داشت و گفت: امیدواریم تلاش شود برای اردیبهشت ماه و حضور دوم ارزیابان سازمان یونسکو در رشت ، زیرساختهای لازم به شکلی منظم و مورد پسند برای داوران مهیا شود تا بتوان از این فرصت ارزشمند برای ارتقاء جایگاه شهری رشت و ایجاد ” اولین های جدید” بهره گرفت.
وی همچنین گفت: بهره گیری از برند جهانی خلاق خوراک و سفره چینی در محافلی خارج از مرزها و در کشورهای منطقه، امتیازی است که نباید از اهمیت اجرای آن غافل ماند.

در ادامه این جلسه و با حضور مدیر روابط عمومی شهرداری چند لایحه حمایت مالی و نامگذاری معابر مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …