چاپ مطلب چاپ مطلب

دستگیری اعضای باند شرکت‌های هرمی در سیاهکل/ دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیون ریالی در لنگرود

همای گیلان: مجید نیکوئی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در سیاهکل موضوع را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با تشکیل یک گروه عملیاتی و هماهنگی با مقام قضایی وارد محل مورد نظر شده و در بازرسی‌های انجام شده، تعداد بسیاری جزوه و لوح فشرده آموزشی و تلفن همراه که شماره تلفن مشتریان در آنها ثبت شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیاهکل به دستگیری دو نفر متهم پرونده مذکور اشاره کرد و افزود: متهمان در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند برای اعتمادسازی عضوها و قانونی جلوه دادن فعالیت خود شرایط حسن اخلاق، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و سیمای ظاهری مناسب را فراهم می‌کردند و با هوشیاری ماموران شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

نیکوئی با اشاره به ماهیت شرکت‌های هرمی، بیان کرد: شرکت‌های مذکور در پوشش شرکت‌های ساختمانی اقدام به عضوگیری کرده و پس از آن روش خود را تغییر داده و در قالب سرمایه‌گذاری با سودهای کلان به میدان می‌آیند.

به گفته وی، شرکت‌های هرمی در پدیده بازاریابی شبکه‌ای ناسالم یا «دسیسه هرمی» با به‌کارگیری روش‌های روانی افراد را به خرید محصولاتی که به آن نیاز ندارند مجبور کرده و این تصور را در آنها ایجاد می‌کنند در مدت کوتاهی می‌توانند ثروتمند شوند.

13910621000667_PhotoA

*دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیون ریالی در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود نیز در جلسه مذکور گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ از کلاهبرداری فردی با جعل عنوان‌های مختلف از مردم اطلاع پیدا کردند.

حسین نیکفرد اضافه کرد: ماموران انتظامی لنگرود با تحقیقات لازم و اطمینان از صحت موضوع متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم مذکور در مراحل اولیه تحقیق بر عنوان جعلی خود سماجت داشت و سرانجام در مقابل مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

نیکفرد با اشاره به شگرد متهم دستگیر شده، بیان کرد: متهم پس از برقراری ارتباط با نمایشگاه‌داران خود را از کارکنان یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده و به بهانه اینکه از محل کار خود می‌تواند خودروی اقساطی با سود ۴ درصد با پیش‌پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تهیه کند، از مردم مبالغی پول دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی لنگرود، اظهار کرد: متهم تاکنون به بیش از ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری با جعل عنوان‌های مختلف اعتراف کرده است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

گزارش اختصاصی؛ عسگر اسلامدوست نماینده ادوار تالش بزرگ در مراسم شهردار شاندرمن: پارک جنگلی ۲۷ هکتاری یک سرمایه عظیم برای شاندرمن است

گزارش اختصاصی؛ عسگر اسلامدوست نماینده ادوار تالش بزرگ در مراسم شهردار شاندرمن: پارک جنگلی ۲۷ …