چاپ مطلب چاپ مطلب

دستگیری سارق خودرو در لنگرود/ پلمب واحدهای صنفی متخلف در لاهیجان/ دستگیری کیف‌قاپ حرفه‌ای در رودسر

همای گیلان: حسین نیک‌فرد ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به اعلام شکایت مردم در مورد سرقت داخل خودرو در لنگرود اظهار کرد: ماموران انتظامی موضوع مذکور را پیگیری کردند.

وی به شگردهای پلیسی برای شناسایی سارق داخل خودرو در لنگرود اشاره کرد و افزود: سارق مذکور توسط پلیس شناسایی شد و ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ متهم را حین انجام سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لنگرود با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی به انجام چهار فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده است، تصریح کرد: مقداری از اموال مسروقه مدارک مربوط به خودروها، گواهینامه، وجه نقد و یک دستگاه ضبط صوت از منزل متهم کشف و به مالباختگان تحویل شده است.

نیک‌فرد به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مقام قضایی اشاره کرد و یادآور شد: اگر شهروندان خودروهای خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و لوازم تأخیری و بازدارنده تجهیز کرده و بدون بستن در و شیشه‌ها رها نکنند، امکان سوء استفاده توسط افراد فراهم نمی‌شود.

* پلمب واحدهای صنفی متخلف در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان نیز در جلسه مذکور به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح شناسایی واحدهای صنفی متخلف و بدون پروانه کسب در لاهیجان اجرایی شده است.

محمود قاسمی به بازدید ۱۲۱ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس توسط ماموران پلیس امنیت عمومی لاهیجان اشاره کرد و افزود: ماموران در بازدیدهای مذکور ۲۸ واحد متخلف را پلمب کردند و به ۶۷ واحد صنفی در مورد رعایت شئونات اسلامی، رعایت ساعت کار، نصب دوربین مداربسته و تجهیزات الکترونیکی و فنی، ضوابط انتظامی و رعایت اصول حفاظتی به منظور پیشگیری از سرقت در محل کار تذکر دادند.

وی متذکر شد: اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی در صنوف به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف انجام می‌شود.

* دستگیری کیف‌قاپ حرفه‌ای در رودسر

فرمانده انتظامی رودسر نیز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گزارش‌های کیف‌قاپی در این شهرستان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی رودسر موضوع مذکور را پیگیری کردند.

رمضانعلی پورقاسم به شناسایی متهم کیف‌قاپ در رودسر اشاره کرد و افزود: متهم مذکور دارای سوابق متعدد سرقت بوده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به سه فقره کیفى‌قاپی اعتراف کرده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است.

فرمانده انتظامی رودسر بر حمل نکردن کیف در مواقع غیر ضروری توسط شهروندان تأکید کرد و گفت: شهروندان محتوی داخل کیف را در معرض دید افراد ناشناس نگذارند.

//فارس

About سردبیر

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …