چاپ مطلب چاپ مطلب

دستگیری مدیر سایت فروش فیلم‌های غیرمجاز در رشت

همای گیلان: رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری مدیر سایت اینترنتی فروش نرم‌افزار و فیلم‌های غیرمجاز در رشت خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری مدیر سایت فروش فیلم‌های غیرمجاز در رشت

 ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی سایت اینترنتی عرضه و فروش نرم‌افزار و فیلم‌های غیرمجاز توسط گروه رصد کارشناسان پلیس فتای استان اظهار کرد: مدیر اصلی سایت مذکور با پیگیری‌های فنی پلیسی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شده است.

وی ادامه داد: متهم با توجه به مستندات موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل داده شده است.

*شناسایی عامل انتشار اکاذیب در اینستاگرام در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان در ادامه به ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر رستورانی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی در اینستاگرام اشاره کرد و گفت: پلیس فتا موضوع مذکور را پیگیری کرد.

محمدخانی افزود: عامل انتشار اکاذیب علیه شاکی پرونده مذکور با پیگیری‌های فنی پلیسی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی با بیان اینکه متهم با توجه به وجود مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی خود اعتراف کرده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شده است.

رئیس پلیس فتای گیلان متذکر شد: طبق ماده ۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای هر فردی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت در دسترس دیگران قرار دهد به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

محمدخانی با اشاره به اینکه رایانه، اینترنت و تمام ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ابتدا در ذهن مبدعان و مخترعان با هدف خدمت به بشر و آسان‌سازی و افزایش کیفیت زندگی انسان تولید و طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تمام ابزارهای مذکور در عمل تبدیل به چاقوی دولبه شده و سعادت و شقاوت را هم‌زمان به ارمغان می‌آورد.

وی به تاثیرگذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تمام جنبه‌ها و شئون زندگی اجتماعی بشر اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از جرایم قدیمی با استفاده از ابزارهای رایانه‌ای با سهولت، اثرگذاری و منافع بیشتری برای مجرمان انجام می‌شود ضمن اینکه بخش دیگری از جرایم جدید ویژه فضای مجازی است.

به گفته این مسئول، شبکه‌های اجتماعی نسل جدیدی از وب‌سایت‌های اینترنتی هستند که کاربران حول محور مشترکی به صورت مجازی دور همدیگر جمع می‌شوند و جماعت برخط را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتای گیلان اضافه کرد: با شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی به اطلاعات و اخبار دیگر خود را محدود به رسانه‌های سنتی رادیو، تلویزیون و روزنامه نکرده بلکه با استفاده از امکانات جدید و بهره‌گیری از قابلیت‌های آن نیازهای اطلاعاتی خود را برطرف می‌کنند.

محمدخانی سهولت به اشتراک گذاشتن نظر گروه‌های قومی، دینی، سیاسی و فکری فارغ از کنترل‌های مرسوم کنونی و همچنین تنوع و جذابیت شبکه‌های اجتماعی را مهم‌ترین دلیل گرایش جامعه به‌ویژه نسل جوان به شبکه‌های اجتماعی مجازی عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به نشانی  WWW.CYBERPOLICE.IR و پست الکترونیکی این پلیس به نشانی GFATA@POLICE.IR گزارش کنند.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …