چاپ مطلب چاپ مطلب

دست نشانده ها می آیند؟/علی دادخواه

اختصاصی همای گیلان،آیا ممکن است که صنفی را برخلاف هویتی که دارد، برخلاف مطالباتی که دارد ، برخلاف خواسته‌ های قلبی و منش اعضای آن ، و البته و با‌کمال تعجب برخلاف منافعش ، به طرف سیاسی گری سوق داد؟ ظاهرا چنین کاری ممکن است.و باید خبری بدی بدهم‌، در پرستاری چنین چیزی محقق شده است.و برای من‌ جالب است که این‌ آلت دست شدن جریانات سیاسی ورشکسته و اتاق های امنیتی خودسر و این دولتی شدن یک سازمان مردم – نهاد بوسیله نهادی سیاسی صورت گرفته است که ” خانه پرستار ” نام دارد و تا همین چهار سال قبل از دایر کردن و مدیریت یگانه دفتر خود در تهران وامانده بود و حالا با امکانات و برند سازمان نظام پرستاری در شهرستان های مختلف ادعای شعبه محلی دارد. و این در حالی است که این گروه هیجانی ، منفعت طلب و البته وابسته و دست نشانده مدتهاست که پرستاران را با دقت از نظر روان شناختی آماده می کنند . چند هفته پیش از حذف تعرفه گذاری و چند روز قبل از ایجاد نظام فیکس پیمنت صحبت می کنند.آنها ماهها قبل هم منتقدان‌خود را با انواع تهمت ها و البته تهدیدها مورد آزار قرار داده و بسیار طبیعی و البته وقیحانه از خواسته پرستاران درباره عبور از نظام تعرفه گذاری و اجرای نظام پرداختی مبهم ( فیکس پیمنت) گفتند.در حالیکه قرار بود تعرفه‌گذاری را شش ماهه به اجرا درآورند.

همانطور که قبلا هم گفته ام پیش بینی من تایید صلاحیت تمامی افراد متعلق به این گروه کوچک (خانه پرستار) با هر سابقه اخلاقی ،امنیتی و سیاسی در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره های نظام پرستاری بوده است.یعنی من‌به شما می گویم وقتی خبر تایید محمود عمیدی و یا محمدشریفی مقدم را شنیدید ابدا شوکه نشوید.( این یادداشت ۲۶ خردادماه نوشته شده و منتشر شد و البته امروز که ۳۰ خرداد است تایید صلاحیت این دو نفر اعلام شده است!)

و من البته پیش بینی های مهم‌تر دیگری هم دارم.از جمله آنکه در گام بعدی، حداکثر این افراد به داخل هیات ها و البته بعدا شورایعالی وارد خواهند شد، و جریانات منتقد در طی فرایندانتخاباتی که دارای نقاط غیرشفاف ومشکوک بسیار خواهد بود‌‌ نخواهند توانست اکثریت را بدست آورند. فکت هایی که پیش بینی من بر آن استوار است نه بر فال ورق و اسطرلاب بلکه از تمایل قسمت هایی از دولت برای استفاده از اعضای خانه پرستار در طرح های خاص است. طرحهایی که نیازمند یارکشی مقابل نظام پزشکی ، جراحان متخصص و کسانی است که بهردلیلی با سیاست های تازه وزارت بهداشت و البته دولت همسو نیستند.آری ! دست نشانده ها می آیند،زیرا دولت و بخش هایی از وزارت مطبوع آن و البته اتاق های خودسر سیاسی آن تمایلی برای کار با جریانات اصیل و منتقد ندارند.

#علی_دادخواه
۳۰خردادماه ۱۳۹۸

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …