چاپ مطلب چاپ مطلب

دعوت بخشدار و شورای اسلامی بخش دیلمان از گردشگران


دکتر بهرام اریامنش بخشدار دیلمان و پیمان قلیزاده رئیس شورای بخش دیلمان ضمن تبریک عیدنوروز از گردشگران خواستند از  نقاط دیدنی دیلمان دیدن نمایند .

اختصاصی همای گیلان، دیلمان در ۴۵کیلومتری سیاهکل دارای اب و هوای کوهستانی بسیار دلپذیر ، منطقه ای بسیار زیبا و مناسب برای گردشگری مخصوصا در فصول گرم سال می باشد .ضمن انکه در نیمه دوم سال هم که پوشیده از برف است منطقه زیبا و منحصر به فردی برای سیر و سیاحت به حساب می اید بطوریکه میتوان دیلمان را منطقه ای زیبا در تمام فصول نامید .
یکی از این نقاط دیدنی که همه روزه سیل عظیمی را بسوی خود جلب می کند ،منطقه زیبای لاریخانی با چشمه اب زلالش است و از انجا اکثر نقاط پایین دست قابل مشاهده است ومیتوان ان را بامی برای سیاهکل نامید .اگرچه استان گیلان سراسر لطف و زیبایی است اما طبیعت خداداد دیلمان به عنوان اعجازی در طبیعت گردشگران را مسحور خود می کند .البته این بخش انطور که شایسته است برای مردم معرفی نشده و انچنان که باید و شاید در گردشگری درآمد زایی ندارد .
بخشدار و شورای بخش دیلمان از گردشگران دعوت می کنند تا ضمن رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی از این منطقه زیبا دیدن نمایند . در زیر به برخی دیگر از نقاط دیدنی وجاذبه های گردشگری بخش دیلمان و پیرکوه که اکثرا سبقه تاریخی دارند اشاره شده است .

جنگل و جاده گردشگری سیاهکل به دیلمان
آبشار هفت چشمه لارخانی (‌مجهزبه سرویس بهداشتی ونمازخانه در۵کیلومتری دیلمان)
آبشار باباولی ،آبشارهای سریالی عین شیخ
آبشار سنگی کمنی که چشم هر بیننده ای را مسحور زیبایی خود می سازد .
دیگر جاهای دیدنی این بخش عبارتند از :منطقه سپیلی، شاه نشین اسیابر، طالشکول ، لوار، کمنی، جلیسه ، آردسامان، اسپاپزول ، چشمه معدنی گتی بون سیاهکاربن ،ساق چشمه کوه پس ،چشمه شو چاک دیلمان جورچشمه ملومه ،چشمه معدنی لوار،یخچال طبیعی روستای ملومه ،یخچال طبیعی درفک ، قلعه تاریخی گرماور، حمام تاریخی دیلمان
حمام تاریخی خرمرود
حمام تاریخی دیارجان
حمام تاریخی پیرکوه
قلعه کوتی کوه پس
کافر قلعه عین شیخ
کافر قلعه ایشکوه
بقعه تورارجلیسه ، کلاک ، میکال ، سیدسرا، کوه پس ، دیلمان ، باباولی ، طالشکول، تنگرود، عین شیخ ،غار دستکند دوره اشکانی میکال
غار طبیعی بشکافته سنگ ملومه ،
غار طبیعی یرشلمان
غار هفت لویک سید سرا
غار اسپاپسزول آسیابر
آسیاب سنگی تولوم خانی
رودخانه و باغ شاه آسیابرک
مرداب آقاچاکان ملومه
مرداب خونی سل آسیابر
مرداب خلشکوه مرز بخش دیلمان کلیشم

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …