چاپ مطلب چاپ مطلب

دفن سرسبزی سراوان زیر بار زباله های گیلان/ مردمی که آلودگی را استشمام می کنند

همای گیلان:سراوان، روستایی از توابع بخش سنگر شهرستان رشت است. این منطقه زیبا و سرسبز گیلان در سال های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و به محل تجمع زباله‌های شهرهای گیلان تبدیل شده است.

اغلب مراکز دفن زباله گیلان در جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها یا خط آبی سواحل قرار دارد. این زباله‌ها در ۲۵ مرکز به صورت کاملا غیراصولی دفن می‌شوند.

در این بین فقط شیرابه زباله های سراوان به طور میانگین در هر ثانیه پنج لیتر شیرابه و در شرایط بارندگی ۱۸ لیتر شیرابه تولید می‌کند.

محمد قانبیلی در مورد معضلات آلودگی محیط زیست در شهرستان رشت، اظهار کرد: گیلان به دلیل خلاء های زیست محیطی در بدنه کلانشهر رشت در فهرست استان های آلاینده محیط زیست در کشور در کنار تعدادی دیگر از مناطق کشور قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل زباله منطقه سراوان، شهرستان رشت را با سیمای آلاینده محیط زیست در کشور در سال های اخیر معرفی کرده است، تصریح کرد: مردم در منطقه سراوان نباید به دلیل بی توجهی مسئولان در فضایی آلوده با ابتلا به بیماری های مختلف زندگی کنند.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه سازمان محیط زیست به مدیریت سرکار خانم ابتکار باید از طریق طرح و اجرای برنامه های مختلف با ساختاری کارشناسی مشکل زیست محیطی شهرستان رشت را از سیمای این کلانشهر پاک کند، اضافه کرد: مسئولان این کلانشهر نیز نباید دست روی دست بگذارند و تنها نظاره گر این اتفاق تخریبی باشند.

قانبیلی با اشاره به ورود رودخانه های رشت به جریان آلودگی زیست محیطی در کشور با تاکید بر نقش این رودخانه ها به عنوان ضلع طبیعی گردشگری در گیلان، اظهار کرد: بیماری زیست محیطی رودخانه های رشت، مقدمه ساز مرگ حوزه گردشگری در این شهرستان خواهد بود.

ارسال نظر

 

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:

 

About سردبیر ارشد

Check Also

سید حسین رضویان در جمع فعالان عرصه روابط عمومی‌ شورا و شهرداری رشت عنوان کرد: حفظ روابط گسترده میان نهادهای بالادستی، هم تراز و زیرشاخه ای تنها بر دوش روابط عمومی‌هاست

سید حسین رضویان در جمع فعالان عرصه روابط عمومی‌ شورا و شهرداری رشت عنوان کرد: …