چاپ مطلب چاپ مطلب

دهیار روستای لیشک  سیاهکل: باید مسئولین به جایگاه دهیاران به عنوان بازوان اصلی دولت در روستاها توجه نمایند

اختصاصی همای گیلان:روستای لیشک جز بخش مرکزی سیاهکل ودر ۷ کیلومتری آن- به سمت جاده سنگر – در کنار روستای فشتال قرار دارد این روستا به حق یکی از روستاهای زیبای نه تنها شهرستان سیاهکل  بلکه استان گیلان می باشد وجود درختان سر سبز، کوههای برافراشته، مردمان خونگرم، رودخانه های خروشان، وجود دو استخر پر آب و زیبا از جمله ویژگی های این روستا به حساب می آید همچنین باید بقعه متبرکه امامزاده سید عباس را به این ویژگی ها اضافه نماییم که در جذب و جلب نظر گردشگران تأثیر به سزایی دارد.

DSCN0020

خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این روستا دارای امکانات خوبی می باشد در دو سال قبل که خبرنگار ما مصاحبه ای با همین دهیار انجام داده بود از کمبود امکانات همچون نداشتن گاز، کمبود آب شرب و ضعف برق سخن به میان آمد اما اکنون این روستا دارای همه این امکانات است. نمونه شدن ستار بستام به عنوان دهیار برتر شهرستان بهانه ای شد تا ما به سراغ وی رفته وبا این روستا بیشتر آشنا شویم زیرا اعتقاددارم  قطعاً در پیشبرد و پیشرفت اهداف روستا، زحمات شوراها و دهیاران بسیار حائز اهمیت است دهیار این روستا ضمن معرفی علی دهد ست، اکبر دهدست و حسن پشنگ به عنوان اعضای شورای این محل در دوره چهارم گفت: اینجانب ستار بستام متولد ۱۳۶۳ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی، از سال ۱۳۹۰ در سمت دهیار این روستا انجام وظیفه می نمایم .

بستام افزود: روستای لیشک دارای ۶۵ خانوار بومی و ثابت و بیش از ۵۰ خانوار غیر بومی ، دارای جمعیتی به ترتیب ۲۳۳ و ۴۰۰ نفر می باشد.

وی اظهار داشت: در دوره گذشته این روستا فاقد شورا بود و زیر نظر شورای بخش مرکزی فعالیت می کرد اما درسال ۹۰ با پیشنهاد اعضای شورای بخش مرکزی اینجانب به عنوان دهیار روستای لیشک معرفی شدم.

دهیار روستای لیشک آنگاه در خصوص فعالیت ها و اقدامات انجام شده اذعان داشت: اقدامات انجام شده در این روستا از سال ۹۰ شامل: گاز رسانی، ساخت تابلوی ورودی محل و کوچه ها، تسطیح و شن ریزی معابر اصلی و فرعی ، نصب بیش از ۵۰ عدد چراغ لاک پشتی و پهن تاب در معابر اصلی و فرعی، همکاری با اداره برق جهت ترمیم و جایگزین کردن سیمهای فرسوده برق و سرقتی وهمکاری در تهیه و تثبیت طرح روستا می باشد.

بستام تصریح کرد: تخریب  و بازسازی مسجد و بقعه متبرکه امامزاده عباس با همکاری خیرین بومی و محلی تشکیل تیمهای ورزشی و شرکت در مسابقات شهرستانی و همچنین اجاره سالن جهت انجام امور ورزشی برای جوانان ، تهیه ساختمان دهیاری به صورت اجاره ای و تجهیز آن به لوازم کامل اداری از دیگر کارهایی است که در این روستا انجام شده است .

وی کمک خیر  جهت ساخت سرویس بهداشتی مسجد روستا، بهسازی پل آسیب دیده بر اثر سیل سال ۹۱ در کوچه نیایش هفتم، افتتاح طرح های عمرانی در این روستا (از جمله مرغداری ۵۴ هزار قطعه ای حاج نوید، ده هزار قطعه ای فیروزه و گاوداری عزتی)، نصب پنج عدد سطل زباله در معابر اصلی روستا، تسطیح زمین مجاور استخر بالای روستا جهت احداث ساختمان دهیاری، ایجاد مراکز فروش محصولات روستا، نهال کاری ۳۸ هکتار از اراضی ملی را از دیگر خدمات انجام گرفته مردم روستا عنوان کرد.

دهیار روستای لیشک تصریح کرد: ایجاد فضای سبز تفریحی و پارک، بلوار بندی خیابان اصلی روستا، تخریب و بازسازی مسجد، احداث ساختمان برای دهیاری و ایجاد مراکز خرید و فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی در روستا از جمله اقدامات در پیش روی این روستا می باشد.

بستام خاطر نشان کرد: دهیاران بازوانی مستحکم و قدرتمند جهت پیشبرد اهداف دولت به حساب می آید لذا انتظار می رود به جایگاه و اهمیت آن ها توجه بیشتر شود.

وی یادآور شد : وجود جاده کم عرض  و پرپیچ وخم یکی از مشکلات این روستا است که در هنگام تعطیلات وایام  شلوغ سال موجبات تصادف را فراهم می آورد.

دهیار روستا کمبود اعتبارات طی دو سال اخیر را دیگر مشکل همه دهیاران عنوان کرد و افزود : این مشکل موجب شد تا پروژه های عمرانی در روستا به ندرت صورت پذیرد.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران  تاکیدکرد: دهیاری آمادگی کامل جهت دعوت از سرمایه گذاران در منطقه را دارد. دهیار روستا ضمن تشکر از همه کسانی که در مهار آتش سوزی جنگل های این روستا زحمت  کشیده اند گفت: فرماندار، بخشدار و رئیس منابع طبیعی و کارکنان زحمت کش ایشان از جمله کسانی هستند که باید از آنان قدردانی به عمل آورد

 

DSCN0038DSCN0044

DSCN0027DSCN0042

About

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …